Fiegel5 Geplaatst: 20 februari 2012 Rapport Geplaatst: 20 februari 2012 Beste leden, Al jaren droom ik van ik een goede camera waarmee ik op hoog niveau foto's kan schieten. Daarom wil ik een instapmodel spiegelreflexcamera gaan aanschaffen, ik heb al rond geïnformeerd in de omgeving bij lokale winkels en internet. In de Saturn (mediamarkt) werd mij een Cannon EOS 1100D aangeraden, maar naar zoeken op internet kwam ik erachter dat dit toch niet het geweldigste model camera is. Hij blijkt plastisch aan te voelen en niet goed te liggen in grote handen. Deze camera kost in de lokale store 388 euro inclusief tasje en SD kaart. Maar toen ging ik dus wat verder zoeken op internet, en las ik reviews, topics en keek ik videorecensies. Een andere interessant instapmodel in de fotowereld zou een Nikon D3100 zijn. Deze kost in de lokale store 480 euro met geen accessoires op een 18-55 lens na. Nu is mijn vraag, wat is het verschil als ik kijk naar de toekomst? Ik ben natuurlijk een instapper, en ik wil gewoon over van compact naar spiegelreflex. Maar welke van de 2 instappers is daadwerkelijk het bete om te nemen? Waar haal ik op de lange termijn meer uit? Ik ga de camera echt alleen gebruiken als vervanger van de compact, ik schiet foto's van steden, landschappen en objecten. Ik wil een camera waar ik geen spijt van krijg, en waar ik nog lang meer vooruit kan. Het is dan natuurlijk een GTAForum, maar wellicht schuilt er ergens een fotograaf. Ik hoop wel op een serieuze reactie, ik snap zelf ook wel dat ik naar een winkel kan gaan om ze beiden uit te testen. Dus dat advies liever achterwege laten en het vrij houden voor een serieuze reactie. Alvast bedankt, mocht er reactie komen natuurlijk. Reageren
.Senne Geplaatst: 21 februari 2012 Rapport Geplaatst: 21 februari 2012 Als je het geld hebt, dan ga je natuurlijk beter voor de D3100. De 1100D is geen slechte camera maar is echt een instapmodel, de D3100 is iets beter. Altijd eens handig om Tweakers.net te bekijken: 1100D: http://tweakers.net/pricewatch/277221/canon-eos-1100d.html#tab:reviews D3100: http://tweakers.net/pricewatch/263087/nikon-d3100.html#tab:reviews De D3100 scoort beter in reviews zoals je daar kan zien. Reageren
Fiegel5 Geplaatst: 22 februari 2012 Auteur Rapport Geplaatst: 22 februari 2012 Ik heb ondertussen meerdere mensen en winkels gehad om te informeren, en ik vind het toch wel een flink nadeel dat de Cannon zo goedkoop aanvoelt. Voorlopig is mijn keus dus gevallen op een Nikon, mocht een kenner zich nog willen uitspreken. Dan graag natuurlijk, voor nu: bedankt Senne. Reageren
Potato-Truck Geplaatst: 13 maart 2012 Rapport Geplaatst: 13 maart 2012 De 1100D is, zoals .Senne al zei, een instapmodel en een goedkopere versie van de 550D. De D3100 valt ongeveer in dezelfde prijscategorie als de 550D. Ik zou zoiezo voor de D3100 gaan. Ik zou eerlijk gezegd voor de 550D gaan; die heeft een iets grotere sensor en heeft ook een 3,5mm jackplug voor als je eventueel videos wil schieten met goede kwaliteit audio. Just to mention, je zit nu te kijken naar zogehete body's. Dat zijn de camera's zonder lenzen, en zonder een lens kan je natuurlijk geen foto schieten. Hopelijk heb je hier iets aan. Ik ga zelf volgend jaar een EOS 600D halen en ik kan niet wachten op die camera. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.