Jump to content

[NEW] [Max. €1000] Laptop voor studie


Silverbyte

Recommended Posts

Zoals de titel al aangeeft, ben ik op zoek naar een laptop met het oog op mijn vervolgopleiding.

________________________________________________________________________________

Budget: Ongeveer tot de €1000, maar daar valt nog wel wat bij te moffelen als het écht nodig is.

Doel: Ik heb de laptop nodig voor mijn opleiding (Grafisch Lyceum). Dit betekent dat er veel gebruik gemaakt zal worden van programma's als Adobe Photoshop en Illustrator. Er moeten aardig wat bestanden op komen te staan, dus ik moet eigenlijk wel een flinke HDD hebben.

Daarnaast wordt de laptop intensief gebruikt om te internetten. Buiten school zou het leuk zijn als ik ook wat games kan draaien. GTA IV op maximale settings gaat 'm natuurlijk nooit worden, dat besef ik heel goed. Het gaat dan ook om iets minder geavanceerde spellen.

Desktop of laptop: Laptop

Merk pc of samengesteld: Merk

Benodigde randapparatuur: Ik ben van plan om het een en ander aan randapparatuur aan te schaffen, maar daar kom ik zelf wel uit.

Besturingssysteem: Bij voorkeur gewoon Windows. Heb 7 nog niet in gebruik gehad omdat ik hier nog XP draai, maar die overstap moet nou ook maar eens gemaakt worden. Of het moet uiteindelijk een Mac worden, maar daar ga ik eigenlijk niet van uit, omdat ik vind dat je erg weinig terugkrijgt voor je geld.

Onderdelen die je nog wilt hergebruiken: Niet van toepassing

Zelf in elkaar zetten of door bedrijf zoals Azerty of Alternate: Niet van toepassing

Extra koeling (voor overklokken)?: Nope

________________________________________________________________________________

Ik heb al wel een beetje rondgekeken, maar op dit gebied ben ik echt een leek. Zie dus door de bomen het bos niet meer. Als ik belangrijke dingen vergeten ben moeten jullie het even zeggen.

Hopelijk kunnen jullie me verder op weg helpen. :tu:

Link to comment
Delen op andere websites

Ik raad je persoonlijk Asus aan. Je krijgt gegarandeerd waar voor je geld, en het zijn zeer degelijke laptops.

De Asus N53SM is een goede laptop, de N55SF is nog iets beter maar ook wat duurder.

http://tweakers.net/pricewatch/302669/asus-n53sm-s1052v.html

http://tweakers.net/pricewatch/287046/asus-n55sf-s1125v.html

Anders is er ook nog MSI, wat ook een zeer goed merk is.

http://tweakers.net/pricewatch/301826/msi-ge620dx-681nl.html

Ik zou alleszins voor een laptop gaan met 15.6 inch scherm, vanaf dat je groter gaat wordt hij moeilijker te transporteren. Bovenstaande laptops wegen < 3 kg, wat nog goed draagbaar is. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...