Jump to content

Auto versterker aansluiten op 230v


TheBestOf GTA-Games

Recommended Posts

Hallo,

Ik heb thuis een 400 watt versterker liggen met 2 paar boxen waar ik niks mee doe dus ik wou die aansluiten op mijn pc, alleen de versterker is 12 volt en het stroomnet thuis 230 volt.

Ik had op internet wel gelezen dat je en computervoeding kon gebruiken, dus ik heb een voeding uit een oude pc gehaald, alleen ik weet niet hoe ik in nu aan moet sluiten en of dit überhaupt wel kan. Ik had ook op YouTube gekeken en daar stonden wel filmpjes waar mensen hun auto versterker op pc voedingen hadden aangesloten en dat werkte ook. Maar ik zit nu met een versterker en een voeding uit m'n oude pen weet niet hoe ik nu verder moet.

Heeft iemand enig idee hoe ik dit zou kunnen doen?

Mvg

TBOGG

Link to comment
Delen op andere websites

Dit is gewoon onverstandig, dit soort dingen doen, is vragen om problemen

De versterker kan namelijk in de fik vliegen, en ik neem aan dat je dat niet wilt ;)

Hoe en wat je precies moet doen weet ik niet, maar ik raadt het je maar alvast af

Ook moet je een auto versterker niet vergelijken met een versterker voor thuis gebruik

Mocht je toch graag alles eigenwijs willen aansluiten, raadt ik je in ieder geval aan de Gain helemaal terug te schroeven, en dit langzaam op te bouwen

Ook moet je zien de remote kabel om te leiden, want als deze niet aangesloten zit, gaat hij simpelweg niet aan

En goed kijken wat het RMS vermogen is per kanaal!

Hierbij even een voorbeeldje hoe kabels lopen bij versterkers (mijn ICE uit de auto)

Let ook even goed op hoe DIK de bekabeling is, erg belangrijk! (De hoofdkabel is 50mm2 dik, daarna opgesplits naar 35 en 20 mm2 (Met een zekeringblok ertussen met op elk kanaal 60A zekeringen!!)

IMAG0341.jpg

1325956988_6_6Z7o.jpeg

De ene versterker is overigens 550 watt RMS (1100 watt max), en de andere is 400 watt RMS (750 watt max), klapt door over de 130 DB :schater:

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 maanden later...

Die versterker kan op de 12v van een pc voeding

En dan werkt het gewoon

>>> Door Megadreams: De topictstarter zal ondertussen wel een oplossing hebben gevonden of besloten hebben dit niet te doen. Dit dan ook bumpen is niet nodig. Topic gesloten. :slotje: <<<

Bewerkt: door Megadreams
Link to comment
Delen op andere websites

Gast
Dit onderwerp is gesloten.
  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...