Jump to content

IP adres vraag


MurderbrawlXXL

Recommended Posts

Hallo,

Ik was benieuwd waaraan je IP adres verbonden is. Is het niet zo dat het met je modem te maken heeft?

Of heeft elk computer zijn eigen IP adres? Dus stel ik koop nog een computer thuis en maak gebruik van hetzelfde verbinding als thuis krijg ik dan een ander IP adres? Of is je verbinding je IP adres?

Zijn er hier computer techneuten die me hier meer over kunnen vertellen?

Link to comment
Delen op andere websites

Je IP-adres krijg je toegewezen door je provider. Dit geldt voor je aansluiting naar buiten, dus elke computer in huis heeft naar buiten toe hetzelfde IP. Binnen in je thuisnetwerk heeft elke computer wel een eigen IP, dat door je router wordt toegewezen. Hiervoor zijn speciale adressen gereserveerd, zoals 192.168.1.x en 10.0.0.x, die dus enkel voor lokale netwerken worden gebruikt. Je IP kan je niet zomaar veranderen, tenzij de provider besluit om dynamische adressen toe te wijzen. Dan verandert je IP elke keer dat je je opnieuw aanmeldt. Dit gebeurt echter lang niet bij elke provider.

Link to comment
Delen op andere websites

Je IP-adres krijg je toegewezen door je provider. Dit geldt voor je aansluiting naar buiten, dus elke computer in huis heeft naar buiten toe hetzelfde IP. Binnen in je thuisnetwerk heeft elke computer wel een eigen IP, dat door je router wordt toegewezen. Hiervoor zijn speciale adressen gereserveerd, zoals 192.168.1.x en 10.0.0.x, die dus enkel voor lokale netwerken worden gebruikt. Je IP kan je niet zomaar veranderen, tenzij de provider besluit om dynamische adressen toe te wijzen. Dan verandert je IP elke keer dat je je opnieuw aanmeldt. Dit gebeurt echter lang niet bij elke provider.

Vriendelijk dank voor je snelle en informatieve antwoordt! Alleen heb ik echter nog een vraag en dat is of ik aan KPN kan vragen of zij mij een nieuwe IP adres kunnen geven. Is dit mogelijk?

Link to comment
Delen op andere websites

Dat weet ik niet. Maar waarom zou je dat willen?

Daar heb ik zo mijn redenen voor. Dus je bent daar verder niet bekend mee? Ik zal eens bellen en zien wat de uitkomst is!

Link to comment
Delen op andere websites

Dat weet ik niet. Maar waarom zou je dat willen?

Daar heb ik zo mijn redenen voor. Dus je bent daar verder niet bekend mee? Ik zal eens bellen en zien wat de uitkomst is!

kan je de uitkomst posten? Ik zit namelijk ook de KPN en heb dus een statisch ip adres. Alleen vinden mijn "vrienden" het leuk om mij te DDOSsen zodat ik van slecht internet naar geen internet ga.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...