Jump to content

Microfoon ruist


DennOOOtje

Recommended Posts

Hey,

Ik heb een best raar? probleem met mijn microfoon(s) of pc.

Ik heb namelijk mijn pc, als ik daar mijn microfoon op aansluit, en ik neem bv. met geluidsrecorder wat op, dan ruist het een beetje op de achtergrond. Als ik dit met mijn laptop doe, is dit niet zo. Waar ligt dit aan?

Drivers? Geluidskaart? (Is gewoon een onboard, mijn moederbord is een MSI X58a-gd65)

Hoop dat dit opgelost kan worden, ik probeer morgen/vandaag mijn drivers te updaten.

Ik heb trouwens wel mijn USB webcam geprobeerd, en die ruist niet! Dus ben bang dat het aan m'n geluidskaart ligt...

Weten jullie hier misschien wat meer van? :$

Bvd.

Link to comment
Delen op andere websites

Als je dit bij andere pc's niet hebt ligt het zoiezo aan de drivers van je geluidskaart. (of kapot) Probeer deze te updaten. Of misschien heb je toevallig iets met een ingebouwde geluidskaart (bv toetsenbord) wat je kan gebruiken.

Link to comment
Delen op andere websites

Als je dit bij andere pc's niet hebt ligt het zoiezo aan de drivers van je geluidskaart. (of kapot) Probeer deze te updaten. Of misschien heb je toevallig iets met een ingebouwde geluidskaart (bv toetsenbord) wat je kan gebruiken.

Nope heb geen andere geluidskaarten ofzo, zag wel op dealextreme (zo'n een of andere chinezen site ofzo :puh:) van die usb geluidskaartjes voor een paar euro. Misschien is dat ook wel wat, en anders misschien gewoon een keer een goede USB headset kopen.

Link to comment
Delen op andere websites

Als je dit bij andere pc's niet hebt ligt het zoiezo aan de drivers van je geluidskaart. (of kapot) Probeer deze te updaten. Of misschien heb je toevallig iets met een ingebouwde geluidskaart (bv toetsenbord) wat je kan gebruiken.

Nope heb geen andere geluidskaarten ofzo, zag wel op dealextreme (zo'n een of andere chinezen site ofzo :puh:) van die usb geluidskaartjes voor een paar euro. Misschien is dat ook wel wat, en anders misschien gewoon een keer een goede USB headset kopen.

Met bepaalde microfoons kan je dit ook instellen bij je drivers.

Hier een voorbeeldje :

http://puu.sh/j7ma

Link to comment
Delen op andere websites

Ik probeer nu eerst m'n drivers te updaten.

FF kijken of het werkt.

-Thanks! Heb geen ruis meer nu, m'n stem is alleen nu net iets minder helder dan voorheen, maarja, dat vind ik minder belangrijk dan die ruis.

Bedankt!

-edit 2:

Heb nu helemaal nergens last meer van, en mijn stem is nu helder, heb t kabeltje van mijn moederbord er uit en in gedaan. o.O

Bewerkt: door DennOOOtje
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...