Jump to content

Europese Unie

Recommended Posts

Geplaatst:

Zoals we allemaal weten, Nederland en België zijn beide lid van de Europese Unie. We weten ook dat het forse consequenties met zich heeft meegenomen. Enig tijd geleden had men zelfs plannen om 1 grote EU land te maken. De andere "leiders" van Nederland willen juist UIT de EU omdat het veel eisen met zich meebrengt. Nederland en België moeten zich namelijk houden aan een aantal strikte afspraken op bijvoorbeeld economisch gebied.

Vorig jaar is het volledig mis gegaan met landen als Griekenland, Italië, Spanje enzovoort, op economisch gebied. Vele landen hebben zich dus duidelijk niet aan de afspraken gehouden en lijken er zelfs goed vanaf te komen, heel de wereld moet ineens massaal besparen omdat een aantal EU landen zich niet aan de afspraken hebben gehouden.

Daarnet kwam ik toevallig ook een nieuwsbericht tegen mbt economisch zaken in de EU.

EU waarschuwt Nederland over begrotingstekort

BRUSSEL - Landen als Nederland moeten zich aan de begrotingsregels houden.

Zij moeten op een geloofwaardige manier hun doelstellingen behouden, anders zullen de financiële markten dat afstraffen. Dat stelde Europees president Herman Van Rompuy vrijdag na de tweedaagse Europese top in Brussel. Hij reageerde op een vraag over de jongste ''dramatische cijfers'' uit Nederland en Spanje over oplopende begrotingscijfers.

Lees verder

Als ik dat soort dingen lees, dan krijg ik toch echt de kriebels en begin ik eigenlijk een beetje een gigantische haat op te bouwen tegen leiders van de EU, vooral tegen Bondskanselier Angela Merkel, citaat: "Ook de Duitse bondskanselier Angela Merkel liet zich kritisch uit over Nederland". Ik vind namelijk niet dat EU zich moet bemoeien met wat er in Nederland afspeelt.

Ik vraag me af wat voor beide landen beter is. Zelfstandig verder opereren? Of lid blijven van de Europese Unie? Ben benieuwd!

Geplaatst:

Ik denk dat zowel een lidmaatschap als zelfstandigheid voordelen bied. Lidmaatschap zorgt er natuurlijk wel voor dat handel met andere landen een stuk makkelijker gaat, vanwege open grenzen enzo. Ik vind het op zich wel goed dat de landen die er in zitten elkaar mogen controleren en corrigeren indien nodig. Het zijn immers de regels van het spel, om het maar zo te noemen. De open grenzen zijn echter ook weer een nadeel, omdat er allerlei volk vanuit andere landen zo ons land binnen komt. Nou klink ik misschien misschien discriminerend, maar de statistieken bewijzen het toch wel; elke keer nadat er landen aan de EU worden toegevoegd, trekken criminelen vanuit die landen naar het westen om daar onderhand onbezorgd hun slag te kunnen slaan.

Ik zou prima met een lidmaatschap aan de EU kunnen leven, mits de grenzen strenger gecontroleerd worden en het niet meer zomaar mogelijk is om deze over te steken.

Geplaatst:

Opzich zijn er genoeg voordelen in economisch opzicht met de europese unie, alleen ze hadden wat mij betreft de oostblok landen alleen in economisch opzich beter alleen lid kunnen maken van de unie. Omdat er uit die landen toch een hoop criminelen komen, ook is er niet goed genoeg gecontroleert bij landen als Griekenland. Als de europese unie echt kritisch had gekekeken dan hadden zij kunnen zien hoeveel dragmes griekenland er telkens bij heeft gedrukt toen het slechter en slechter ging.

Geplaatst:

Opzich zijn er genoeg voordelen in economisch opzicht met de europese unie, alleen ze hadden wat mij betreft de oostblok landen alleen in economisch opzich beter alleen lid kunnen maken van de unie. Omdat er uit die landen toch een hoop criminelen komen, ook is er niet goed genoeg gecontroleert bij landen als Griekenland. Als de europese unie echt kritisch had gekekeken dan hadden zij kunnen zien hoeveel dragmes griekenland er telkens bij heeft gedrukt toen het slechter en slechter ging.

Jij doet je naam eer aan. Even kort dan maar.

• De Europese Unie is begonnen als economisch blok. Jij suggereert dat de Oostbloklanden lid van de EU moeten worden. Slim.
  • Met criminelen refereer je naar de grenscontroles. Dit heeft niets met de EU te maken, maar met de Schengen-akkoorden.
  • Controle op Griekenland is slechts iets voor de ESCB en de ECB. Om daar de gehele EU bij te betrekken is een beetje over the top. Bovendien waren de twee eerstgenoemden afhankelijk van informatievoorziening vanuit Griekenland zelf.

Geplaatst:

• De Europese Unie is begonnen als economisch blok. Jij suggereert dat de Oostbloklanden lid van de EU moeten worden. Slim.
  • Met criminelen refereer je naar de grenscontroles. Dit heeft niets met de EU te maken, maar met de Schengen-akkoorden.
  • Controle op Griekenland is slechts iets voor de ESCB en de ECB. Om daar de gehele EU bij te betrekken is een beetje over the top. Bovendien waren de twee eerstgenoemden afhankelijk van informatievoorziening vanuit Griekenland zelf.

Het Schengen akkoord heeft toch wel degelijk met de EU te maken. Het gaat over het vrij verkeer van personen en goederen binnen de landen van de EU.

Als ik dat soort dingen lees, dan krijg ik toch echt de kriebels en begin ik eigenlijk een beetje een gigantische haat op te bouwen tegen leiders van de EU

Sorry, maar als ik dit lees krijg ik ook kriebels. Je moet geen haat opbouwen tegen de personen, maar tegen het systeem. Maar eigenlijk laat je je haat gewoon beter varen. De Europese Unie en de gedachte erachter is iets waar we fier moeten op zijn. De EU is een voorbeeld van hoe 27 landen (meestal) in overeenstemming met elkaar handelen. Dat daarbij ieder onderdeel wel eens zal moeten inboeten of besparen is ergens meer dan logisch. Dat we nu getuige zijn van de crisis in Griekenland, ten gevolge van massale fraude en dergelijke, zal een les zijn. De EU dacht voor de financiële crisis dat het sterk stond, maar laat ons zeggen dat de kinderziektes er nog niet helemaal uit zijn. En nu we het bijna failliete Griekenland op ons bord krijgen, weegt dat des te zwaarder door. Maar als iedereen doorzet en meewerkt, staan we binnen pakweg 5 a 10 jaar op in een des te sterkere EU.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...