Jump to content

Mogelijk compatibiliteitsproblemen GTA SA?


Spanglish

Recommended Posts

Hey,

Ik heb onlangs GTA San Andreas besteld voor op de PC en die is gisteren aangekomen. Mijn laptop maakt gebruik van Windows 7 en op het doosje van GTA SA staan de "supported operating systems". Windows 7 staat daar niet bij, maar het spel werkt wel (dus de versies die vermeld staan zullen waarschijnlijk minimumvereisten zijn).

Het PC-spel startte automatisch in fullscreen. (Ik ben daar niet zo'n fan van eigenlijk, dus is er misschien een manier om die in een of andere resized-grootte te spelen?) Wel, ik ging zelf uitzoeken hoe ik van de fullscreen af kon geraken, maar in de opties van het spel zelf vond ik niets dat kon helpen. Het verste dat ik geraak ben is dat ik heb ondekt dat de Windowsknop uw spel minimaliseert naar de werkbalk (of hoe die balk onderaan je computer ook heet) en dus het bureaublad laat zien...

... en toen begonnen de problemen...

Daarna wou ik mijn muis bewegen, maar dat ging niet echt. Mijn cursor plakte eigenlijk in de linkerbovenhoek van mijn computerscherm en telkens als ik probeerde mijn muis te bewegen, ging de cursor automatisch terug naar de linkerbovenhoek. Bijgevolg kon ik dus ook niet terug naar mijn GTA SA-spel gaan, want ik kon het GTA-icoon onder in de werkbalk niet bereiken/klikken. Het was precies alsof mijn muis op "autopiloot" stond en zelf de hele tijd naar de linkbovenhoek aan het bewegen was. Ik had totaal geen idee hoe ik dat op moest lossen, dus uiteindelijk heb ik mijn laptop gewoon moeten herstarten (zonder het spel te kunnen opslaan).

Dus... als je op minstens een van de volgende vragen kan antwoorden, zou dat heel erg fijn zijn:

1: Is er een mogelijkheid om GTA SA op de PC niet in fullscreen te spelen?

2: Als het antwoord op vraag hierboven positief is, is dat dan misschien wél mogelijk via het spel zelf en, indien ja, welke opties moet ik dan aanpassen?

3: Weet jij misschien wat het probleem van de muis heeft veroorzaakt en of ik het kan oplossen?

4: Is het muisprobleem misschien een compatibiliteitsprobleem dat niet op te lossen is?

Alvast bedankt,

~Spanglish

>>> Door Megadreams: Verplaatst naar SA: General.<<<

Link to comment
Delen op andere websites

1. Ik moet bekennen, ik weet dat niet.

3. Ja, klik op het picto van gta_sa.exe en dan eigenschappen - Compatibiliteit en dan uitvoeren als in windows 98.

Hier mee los je het probleem van de muis ook op.

Hoop dat je wat mee kunt.

Bewerkt: door xoex23
Link to comment
Delen op andere websites

1: Is er een mogelijkheid om GTA SA op de PC niet in fullscreen te spelen?

2: Als het antwoord op vraag hierboven positief is, is dat dan misschien wél mogelijk via het spel zelf en, indien ja, welke opties moet ik dan aanpassen?

3: Weet jij misschien wat het probleem van de muis heeft veroorzaakt en of ik het kan oplossen?

4: Is het muisprobleem misschien een compatibiliteitsprobleem dat niet op te lossen is?

1. Ja dat is mogelijk, via google kan je programma's hiervoor vinden, om het je wat makkelijker te maken heb ik al een zoekopdracht voor je ingevoerd: Klikje

2. Naar het schijnt zou hier een toetsencombinatie voor zijn, maar welke weet ik niet? Ik weet überhaupt niet eens of deze er wel is.

3. USB-muis, touchpad etc?

4. Dat zou me erg verbazen.

Link to comment
Delen op andere websites

1. Ik moet bekennen, ik weet dat niet.

3. Ja, klik op het picto van gta_sa.exe en dan eigenschappen - Compatibiliteit en dan uitvoeren als in windows 98.

Hier mee los je het probleem van de muis ook op.

Hoop dat je wat mee kunt.

Windows 98 :cab:

Dan start het spel niet hoor, je kunt hem het beste gewoon op Windows XP Service Pack 3 uitvoeren.

Link to comment
Delen op andere websites

1. Ik moet bekennen, ik weet dat niet.

3. Ja, klik op het picto van gta_sa.exe en dan eigenschappen - Compatibiliteit en dan uitvoeren als in windows 98.

Hier mee los je het probleem van de muis ook op.

Hoop dat je wat mee kunt.

Windows 98 :cab:

Dan start het spel niet hoor, je kunt hem het beste gewoon op Windows XP Service Pack 3 uitvoeren.

En mocht je xp hebben... :7

Dit was bij mijn oplossing en ik probeer die aan te reiken.

Link to comment
Delen op andere websites

SA kan alleen met XP Service Pack 3 openen dacht ik, kijk even bij de systeemeisen anders, daar staat het.

En overigens volgens mij is alt+enter iets waarmee je niet in fullscreen doet, kijk even ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Hey, ik heb het heel druk gehad, dus ik heb weinig kunnen doen, maar ik kan wel bevestigen dat het spel starten in compatibility mode for Windows 98 werkt en dat ik daarbij ook geen last meer heb van die ene muis-glitch.

Verder heb ik ook alt+enter getest en dat werkt jammer genoeg niet. =/ Megadream zei dat er programmaatjes voor te vinden zijn, dus misschien moet ik dat eens doen als ik wat meer tijd heb.

Alvast bedankt allemaal. :)

~

Link to comment
Delen op andere websites

Hm, Megadreams,

Als ik die patch voor GTA SA window probeer te downloade, geeft mijn antivirusprogramma aan dat er 5 trojans bijzitten. Zijn deze echt of zijn deze gewoon onderdelen van de patch die ten onrechte als virus worden herkend? Ik heb die patch van meerder sites proberen te downloaden en bij elke download zat telkens 5 trojans, volgens mijn antivirusprogramma dan toch.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...