Jump to content

Stekkertje geluid in laptop afgebroken


2fast{0}

Recommended Posts

Mijn stekkertje die je voor extern geluid in je laptop steekt is afgebroken binnen in mijn laptop. Ook kan ik deze er niet meer uit halen.

Nu zou ik wel graag muziek van mijn laptop afspelen alleen kan dit niet door dat windows denkt dat het geluid via het externe kabeltje gaat.

Kan iemand mij hier toevallig mee helpen zodat ik het geluid via mijn laptop gewoon kan afspelen.

Link to comment
Delen op andere websites

Hoe erg afgebroken? In de zin van "dat-ding-zit-dieper-erin-dan-ik-in-mijn-neus-kan-pulken" of "valt-best-mee-eigenlijk"?

Met een (sterk) pincet kan je hopen op wat houvast en dat ding er zo uittrekken. Als het pinnetje er echt ontiegelijk frustrerend erin steekt en je kan het er echt niet uithalen heb ik een leuke tip voor je.

Wat je nodig hebt:

  • Tandenstokertjes
  • Een schaar
  • Een busje "Loctite" of erg sterke Superglue
  • Een BIC balpen (zo'n pen met doorzichtig plastiek, goedkoop zonder een kliksysteem jeweet.)

Wat je doet is:

Je haalt de balpen uit elkaar tot je de punt en het inktbusje hebt , dan neem je je schaar en snij je in het inktbusje waar GEEN inkt is, je moet een klein plastieken cilindertje hebben.

Vervolgens neem je dan dat stukje cilinder en plug je het in waar je normaal je audiostekkertje insteekt en wees zeker dat dat gaat lukken. Je zou zelfs als het kan een kleine klik horen, dan zit je goed.

Vervolgens haal je het cilindertje eruit en neem je de tandenstoker en bestrijk je ietwat met superlijm, stop de tandenstoker in het begin van het cilindertje zodat de binnenkant ervan lekker ingesmeerd word met lijm. (Ga niet te ver in het cilindertje en dompel dat stokje ook niet onder...)

Vervolgens breng je het cilindertje met de lijm erin weer aan in de audiopoort waar het puntje vastzit. Steek het er recht in, wacht op de klik of duw het erin zodat het lekker stevig zit en niet meer beweegt. Laat vervolgens dat ding een dik halfuur drogen zodat het lekker kan vastlijmen aan het gebroken stukje. Vervolgens als het gedroogd is, trek je het eruit met een stevige trek en heb je hopelijk het stukje eruit vastgelijmd aan het cilindertje.

Presto!

Video!

Als je dit niet vertrouwt (zou ik ook nooit of te nimmer doen) breng je je laptop binnen.

:)

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...