Jump to content

Internetuitval


NandroDavids

Recommended Posts

De laatste tijd gebeurt het regelmatig dat mijn internet uitvalt. Modem en alle stekkertjes heb ik al losgetrokken, opnieuw erin gestoken, opnieuw opgestart en alles, maar het helpt niet. Soms valt het elke 10 minuten gewoon weg: dan vindt 'ie geen enkele site meer, downloadt 'ie niks, helemaal niets. Vaak start ik Internet Explorer dan op om 'Netwerkproblemen oplossen' aan te klikken en dan doet 'ie het ook gewoon meteen weer. Maar 10 minuten later: zelfde verhaal. Weet iemand wat er aan de hand is en hoe ik dit kan oplossen?

Link to comment
Delen op andere websites

Al eens contact opgenomen met je provider? Je router kan misschien ook kapot zijn. Hoe je dat kunt checken, geen idee :$

Je kan dat checken.

Ik hoop dat je nog de doos of handleiding hebt van je router. In dat boekje staat je ip adres van de router zelf, ik dacht dat die niet hetzelfde was als je router dat je gewoonlijk kan checken op "whatsmyip.com" bijvoorbeeld maar een ander type.

Als je die routercode hebt bemachtigd voer je die in in je browser in de adresbalk intypen zoals je naar een gewone site zou surfen. Zoals : http://192.168.1.1/ bijvoorbeeld.

Een andere manier is via je DOS als je op Windows werkt een signaaltje rond te sturen met commando "ping -r 1" . Als je dan bijvoorbeeld in je DOS "ping -r 1 www.yahoo.com" invoert krijg bijvoorbeeld dit:

Reply from 66.94.230.43: bytes=32 time=294ms TTL=56

Route: 209.179.21.76

De route is dan het IP adres van de router.

Eenmaal op die website zou je moeten inloggen met een naam en wachtwoord dat je zou moeten hebben van je provider of die in de handleiding vermeld staat. Via enkele klikken zou je een check-up kunnen doen van je router en connectie. Ikzelf heb dit nog geen enkele keer gebruikt dus ik weet niet echt zuiver goed hoe dat in jou geval zal zijn. Je bezoekt in feite de website van je router die hij intern heeft met daarop een module om dingen te checken en dergelijke. Via hier kijken installateurs hun installatie na of alles goed gelukt is.

Een andere manier is een telefoontje plegen naar je provider en je netwerkconnectie laten testen via hun, als zij problemen zien zullen ze dat via het bedrijf oplossen, als het probleem echter bij jezelf ligt kan je kijken voor een nieuwe router. Het kan zijn dat je huidige router een verzwakt signaal doorstuurt ook. Met een afspraak te regelen komen ze dat vervangen. Dit is echter als niets lijkt te werken.

P.s. werk je draadloos of met een kabel? Draadloos verzwakt signaal kan regelmatig voorkomen door sterke stoorzenders in de buurt (bijvoorbeeld gewapend beton, dikke muren en dergelijke.) Hoe dichter bij de bron, hoe beter :).

Link to comment
Delen op andere websites

Modem en alle stekkertjes heb ik al losgetrokken, opnieuw erin gestoken, opnieuw opgestart en alles

Dat staat gelijk aan het resetten van de modem. 0_0 Wanneer je internet uitvalt heb je dan nog netwerk connectie of niet? Zoja dan zal het waarschijnlijk meer te wijten zijn aan de bekabeling of een probleem met de DNS. Zoniet dan ligt het hoogstwaarschijnlijk aan de modem/router.

Of het aan de DNS ligt kan je met Windows Live Messenger uittesten, wanneer je een moment van internet uitval hebt kan je deze opstarten en je proberen aan te melden. Hij zal aantonen dat hij je niet kan aanmelden op msn en dan moet je hem probleem laten zoeken. Daaruit kan je afleiden of het aan de DNS ligt of aan iets anders, als je niet zeker bent kan je nog altijd een screen ervan hier plaatsen.

Link to comment
Delen op andere websites

Of het aan de DNS ligt kan je met Windows Live Messenger uittesten, wanneer je een moment van internet uitval hebt kan je deze opstarten en je proberen aan te melden. Hij zal aantonen dat hij je niet kan aanmelden op msn en dan moet je hem probleem laten zoeken. Daaruit kan je afleiden of het aan de DNS ligt of aan iets anders, als je niet zeker bent kan je nog altijd een screen ervan hier plaatsen.

Dat zal ik 's proberen, als het probleem zich weer voordoet. Op dit moment doet m'n livestream van het darts het wel gewoon, dus dat scheelt alweer :puh:

Dank voor de reacties tot nu toe. Zodra het weer uitvalt, zal ik eens wat screenshots maken van meldingen en die hier plaatsen.

Link to comment
Delen op andere websites

Met dat resetten bedoelde ik de reset-knop inhouden voor 30 sec. Ik heb ook wel is last van internet dat uitvalt, dan moet ik hem ook helemaal resetten. Stekkertjes loshalen helpt niet.

Link to comment
Delen op andere websites

Met dat resetten bedoelde ik de reset-knop inhouden voor 30 sec. Ik heb ook wel is last van internet dat uitvalt, dan moet ik hem ook helemaal resetten. Stekkertjes loshalen helpt niet.

Als je de stekkertjes eruit haalt reset hij hem helemaal volgens mij?

Link to comment
Delen op andere websites

Met dat resetten bedoelde ik de reset-knop inhouden voor 30 sec. Ik heb ook wel is last van internet dat uitvalt, dan moet ik hem ook helemaal resetten. Stekkertjes loshalen helpt niet.

Als je de stekkertjes eruit haalt reset hij hem helemaal volgens mij?

Niet altijd. Mijne onthoudt alles gewoon.

Link to comment
Delen op andere websites

Met dat resetten bedoelde ik de reset-knop inhouden voor 30 sec. Ik heb ook wel is last van internet dat uitvalt, dan moet ik hem ook helemaal resetten. Stekkertjes loshalen helpt niet.

Als je de stekkertjes eruit haalt reset hij hem helemaal volgens mij?

Niet altijd. Mijne onthoudt alles gewoon.

Ook als je de stroom er eventjes uithoud?

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...