Jump to content

Internetuitval

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Met dat resetten bedoelde ik de reset-knop inhouden voor 30 sec. Ik heb ook wel is last van internet dat uitvalt, dan moet ik hem ook helemaal resetten. Stekkertjes loshalen helpt niet.

Als je de stekkertjes eruit haalt reset hij hem helemaal volgens mij?

Niet altijd. Mijne onthoudt alles gewoon.

Ook als je de stroom er eventjes uithoud?

Ja. Zelfs langer als 10 min.

Bewerkt: door Shotyoudie
  • 3 weken later...
Geplaatst:

Zodra het weer uitvalt, zal ik eens wat screenshots maken van meldingen en die hier plaatsen.

De laatste dik twee weken heb ik weinig tot geen problemen gehad met m'n verbinding, maar het afgelopen uur is het echt weer een drama. Ik heb voor jullie even wat screenhots op een rijtje gezet van wat de computer zelf aangeeft.

In Chrome krijg ik de volgende melding bij het openen van een pagina:

VkUEP.png

In Firefox deze:

tg5Q2.png

En in Internet Explorer deze:

M17MA.png

Vervolgens klik ik dan in IE op de button Verbindingsproblemen vaststellen, waarna het volgende scherm verschijnt:

6T5oX.png

Daar klik ik op Volgende en dan komt dit:

BZxWU.png

Tot slot krijg ik dan deze melding:

IEykt.png

Op deze manier herstel ik steeds mijn internetverbinding. Soms doet 'ie het daarna gewoon uren achtereen zonder problemen, maar soms ook niet. Zoals vanmiddag, dat ik soms binnen de minuut de verbinding alweer kwijt ben. Nu heb ik er weinig verstand van, maar kan het te maken hebben met hoeveel je 'vraagt' van je verbinding? Daarmee bedoel ik: ik woon in een studentenhuis met 3 anderen. Gisteren en vanochtend was ik als enige thuis en deed internet het gewoon. Nu is een uur geleden een andere student thuis gekomen en sindsdien valt 'ie dus zo snel uit. Kan het daar wat mee te maken hebben? En zo ja, hoe kan het dan dat met een paar muisklikken de verbinding zo weer is hersteld en later direct weer uitvalt?

Edit

Bij dezen ook nog de afbeelding die bij MSN verschijnt:

y5xy5.png

Geplaatst:

Vraag eens na bij die ene student of hij/zij intensief aan het downloaden of uploaden is/was. Het is dan mogelijk dat het internet er gewoon uitknalt. Dat gebeurt bij mij ook wel eens als ik een upload aan heb staan en tegelijkertijd wil downloaden. Vraag hem/haar gelijk of hij/zij hetzelfde probleem ondervindt.

Geplaatst:

De DNS is op dat moment niet operationeel, hij kan geen domeinnamen omzetten naar ip's maar aangezien key-poorten dus ook een waarschuwing geeft lijkt me het een ander probleem. Het probleem met de DNS is meestal gewoon op te lossen door de modem/router te resetten.

Geplaatst:

Misschien zit er een scheurtje in de kabel van het internet. Heb ik ook soms en dan wring ik een beetje met het kabeltje en het is opgelost.

PS. Bekijk ff dit plaatje

screenhunter01mar262231.gif

Waar zit de 'X' bij jou?

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...