Jump to content

DirectX Foutmelding


StijnGTA

Recommended Posts

Hallo

Ik heb het regelmatig voor dat mijn spel blokeert(Battlefield 3). Het beeld blijft hangen en mijn geluid ook waardoor het precies is alsof mijn geluid trilt( Ik weet hoe het anders te omschrijven).

Als dit gebeurd moet ik mijn spel afsluiten met taakbeheer.

Heel soms komt er dan rechtvanonder in dat balkje waar een paar icoontjes staan en uitroepteken in een oranje driehoek te staan met een melding over iets met mijn beeldscherm, ik heb nog nooit volledig kunnen lezen maar zal er is een fototje van proberen nemen.(=> dit heb ik meerdere keren op een dag voor maar enkel bij battlefield)

Daarnet was ik dus weeral battlefield aan het spelen en na twee keer blokeren kreeg ik deze melding :

foutmelding.png

Deze heb ik sinds ik het speel(enkele weken na de release) nog maar ongeveer 3 tot 5 keer voorgehad.

De grafishe kaart dat ik heb is een Nvidea GTX560Ti welke dus over meer dan 512MB beschikt (1024MB is hij).Ik beschrijf hier twee problemen maar ik weet niet of ze iets met elkaar te maken hebben.

Ik heb dit enkel voor met Battlefield 3 en dus niet met andere games die ik speel : GTA EFLC ,GTA SA,Sims 3.

Ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen, alvast bedankt :)

Link to comment
Delen op andere websites

Toen ik het topic startte had ik niet de nieuwste. Heb ze ondertussen wel al geinstaleerd, heb daarnet ook eventjes gegamed en het viel niet uit.

Maar soms kon ik enkele uren gamen zonder problemen,soms gaat het maar 5 minutjes.

Dus morgen zal ik pas echt weten of het nu werkt of niet :)

Edit : Dit heb ik nog nooit gehad, plots word mijn scherm paars als ik gewoon op het internet zat ( ik kon dus nog alles lezen maar alles met een paarse schijn) , vervolgens werd mijn beeldscherm 2 seconden zwart en dan kreeg ik terug normaal scherm met rechtsvanonder weer een fout met beeldscherm... dan nog iets en dan en is weer hersteld.

2DE EDIT : Mijn game blokeert nog altijd,dus de update heeft er niks aan geholpen :N

Bewerkt: door StijnGTA
Link to comment
Delen op andere websites

Als je vage kleuren begint te zien, is het vaak een teken van hardwarefouten. Echter, de drivers doen soms ook moeilijk. Een goede optie is om al je drivers van je videokaart eerst geheel te verwijderen, en dan in één keer alle nieuwe drivers te installeren. Dit doe je als volgt:

  • Deïnstalleer alle nVidea software via het 'Software' menu in configuratiescherm.
  • Installeer 'Driver Sweeper' (link: http://www.guru3d.com/category/driversweeper/)
  • Herstart je PC in veilige modus. (meestal bij het BIOS POST scherm herhaaldelijk op F8 drukken, anders staat het soms ook ergens op het scherm weergeven)
  • Start Driver Sweeper, selecteer alle nVidea, display en PhysX drivers, klik op analyse en vervolgens op clean. Volgens mij geeft hij dan vanzelf aan dat je PC opnieuw moet opstarten (in de normale modus_
  • Download en installeer de laatste drivers.

Let op, ondertussen kan je resolutie ineens veranderen, dit komt achteraf wel weer goed.

Eventueel kun je ook even en stresstest uitvoeren met FurMark, om te kijken of je videokaart het blijft volhouden. Verder geeft deze ook heel mooi de temperatuur aan, want dat zou ook nog eens problemen kunnen geven.

Ik had vorig jaar een vergelijkbaar probleem, zie dit topic. Bleek uiteindelijk een hardwareprobleempje..

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Sorry dat het zolang heeft moeten duren maar ik heb niet echt veel tijd gehad.

Deze morgen alles gedaan zoals je het beschreven had en nieuwe drivers geinstalleerd.

Heb daarnet een klein uurtje battlefield gespeeld om het te testen en alles verloopt zoals het moet. :dans:

Hopelijk blijft dit zo :tu:

Bedankt! :)

Net nog even gespeeld, na 5 minuten blokeerde alles weer :{ Dus het is nog niet opgelost :N

Bewerkt: door StijnGTA
Link to comment
Delen op andere websites

Eventueel kun je ook even en stresstest uitvoeren met FurMark, om te kijken of je videokaart het blijft volhouden. Verder geeft deze ook heel mooi de temperatuur aan, want dat zou ook nog eens problemen kunnen geven.

Neem het niet aanvallend bedoeld op of zo, maar als je om advies komt vragen is het wel zo handig als je ook echt gewoon ál het advies opvolgt.

Link to comment
Delen op andere websites

Eventueel kun je ook even en stresstest uitvoeren met FurMark, om te kijken of je videokaart het blijft volhouden. Verder geeft deze ook heel mooi de temperatuur aan, want dat zou ook nog eens problemen kunnen geven.

Neem het niet aanvallend bedoeld op of zo, maar als je om advies komt vragen is het wel zo handig als je ook echt gewoon ál het advies opvolgt.

Oke, ik heb ook advies aan mijn vader gevraagd en het advies me hier gegeven is aan hem laten lezen. Hij zei dat ik die test voor de temparatuur beter niet doe omdat het niet de eerste grafische kaart zou zijn die daardoor sneuvelde, waarom weet ik ook niet maarja :)

Ik zal proberen die test morgen uittevoeren dan :)

Bewerkt: door StijnGTA
Link to comment
Delen op andere websites

Hij zei dat ik die test voor de temparatuur beter niet doe omdat het niet de eerste grafische kaart zou zijn die daardoor sneuvelde, waarom weet ik ook niet maarja :)

Ach, dat is gewoon zo'n waarschuwing van het programma zodat ze niet aansprakelijk zijn. De videokaart wordt even gestrest, maar dat gebeurt ook als je bijvoorbeeld een uur lang vol aan het gamen bent. Als je tijdens het testen de temperaturen in de gaten houd en de software ook afsluit als je echt uitzonderlijke temperaturen ziet, is er niks gevaarlijk aan - althans, net zo gevaarlijk als een tijdje gamen, waar zo'n kaart uiteraard voor bedoeld is..

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...