Jump to content

Lag tijdens gamen


S.W.A.T.

Recommended Posts

Hallo iedereen

Ik heb een in mijn ogen toch een redelijk groot probleem. Elke keer als ik aan het gamen ben, dan draait het spel voor een paar minuten goed, en dan draait na een kleine tijd wat langzamer en dan draait hij weer normaal. Dit patroon herhaalt zichzelf steeds. Ikzelf denk dat het door mijn videokaart komt, maar op computer gebied ben ik echt een totale noob. Ik heb in ieder geval wel genoeg vrije ruimte op mijn harde schijf: 24 GB. Dus ik vroeg me af of jullie advies voor me hebben. Mijn pc is nu 6 jaar oud, en mijn huidige videokaart 4 jaar oud. Ik speel vooral oudere spellen, zoals Rome total war, star wars Knights of the Old republic (2004) etc, dus dat de spellen te hoge systeemseisen hebben is uitgesloten. Vroeger (maandje of 2 I think) draaiden al deze spellen gewoon goed. Alvast bedankt voor de hulp.

Mijn specs staan hieronder:

Computer

¯¯¯¯¯¯¯¯

- Manufacturer: FUJITSU SIEMENS

- Computer Model: P5GD1-FM

- Computer Name: WOUTER-F60532A1

- System Type: x86 (32-bit) system

Motherboard

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Manufacturer: Fujitsu Siemens

- Model: P5GD1-FM

- BIOS Manufacturer: American Megatrends Inc.

- BIOS Model: BIOS Date: 01/10/05 18:01:32 Ver: 08.00.10, version 1004.001

- Connections: PCIEX_16 (In use), PCI_1 (Free), PCI_2 (In use), PCI_3 (Free)

- Ports: USB1 (USB), USB2 (USB), USB3 (USB), USB4 (USB), USB5 (USB), USB6 (USB), USB7 (USB), USB8 (USB), COM 1 (Serial), Audio Mic In (Audio), Audio Line In (Audio), Audio Line Out1 (Audio), Audio Line Out2 (Audio), Audio Line Out3 (Audio), Audio Line Out4 (Audio), SPDIF_OUT1 (Audio), LAN (Network), FireWire 1 (FireWire), FireWire 2 (FireWire), SB_IDE (None), SB_SATA1 (None), SB_SATA2 (None), SB_SATA3 (None), SB_SATA4 (None), CD (Audio), FP_AUDIO (Audio), FLOPPY (None), CHA_FAN (None), CPU_FAN (None)

Processor

¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Model: Intel® Pentium® 4 CPU 3.20GHz (Dual Core)

- Clock Speed: 3192 MHz

- Socket & Cache(s): Socket 775

Memory

¯¯¯¯¯¯

- Size: 1.535 MB RAM

- Type(s): 512 MB RAM (DDR-333 PC-2700 166 MHz, DIMM), 256 MB RAM (DDR-333 PC-2700 166 MHz, DIMM), 512 MB RAM (DDR-333 PC-2700 166 MHz, DIMM), 256 MB RAM (DDR-333 PC-2700 166 MHz, DIMM)

Harddisk

¯¯¯¯¯¯¯¯

- File Format(s): NTFS (C:)

- Size: 149,04 GB (149,04 GB (C:) )

- Free Space: 23,47 GB (23,47 GB (C:) )

Drives

¯¯¯¯¯¯

- Type(s): A: 3,5-inch diskettestation, C: Lokale vaste schijf, D: CD- or DVD-ROM drive, E: CD- or DVD-ROM drive, F: Verwisselbare schijf, G: Verwisselbare schijf, H: Verwisselbare schijf, I: Verwisselbare schijf, J: Verwisselbare schijf, K: CD- or DVD-ROM drive, L: CD- or DVD-ROM drive, M: CD- or DVD-ROM drive, N: CD- or DVD-ROM drive

- Model(s): A: Unknown, C: WDC WD1600JD-55HBB0 IDE, D: HL-DT-ST DVD-ROM GDR8163B, E: _NEC DVD_RW ND-3500AG, F: Unknown, G: Unknown, H: Unknown, I: Unknown, J: Unknown, K: SDUD S9E38XE SCSI CdRom Device, L: SDUD S9E38XE SCSI CdRom Device, M: SDUD S9E38XE SCSI CdRom Device, N: SDUD S9E38XE SCSI CdRom Device

Sound Card

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Manufacturer: Microsoft

- Model: Microsoft UAA-functiestuurprogramma voor High Definition Audio - Realtek 880

Graphics Card

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Model: NVIDIA GeForce 8400 GS

- Video Processor: GeForce 8400 GS (0x06E4)

- Memory Size: 512 MB VRAM

- Driver: nv4_disp.dll, version 6.14.11.6921

Display

¯¯¯¯¯¯¯

- Manufacturer: (Standaardbeeldschermtypen)

- Model: Plug en Play-monitor

- Screen Resolution: 1024x768 (Normal 4:3 XGA)

- Color Depth: 32-bit

- Refresh Rate: 60 Hz

Mouse

¯¯¯¯¯

- Manufacturer: Microsoft

- Model: HID-compliant muis

- # of Buttons: 8

- Connection: USB

Keyboard

¯¯¯¯¯¯¯¯

- Model: USB-HID

- Type: Uitgebreid (101 of 102 toetsen)

- # of Function Keys: 12

Network Card

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Model(s): Realtek RTL8139 Family PCI Fast Ethernet NIC (Ethernet 802.3), 1394-netwerkkaart (Ethernet 802.3)

- Addresses: IP: 192.168.2.15, MAC: 00:11:D8:7B:D7:75, DHCP: 192.168.2.254

DirectX

¯¯¯¯¯¯¯

- Version: 9.0c

Operating System

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Name: Microsoft Windows XP Professional

- Version: 5.1.2600

- Service Pack: Service Pack 3

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Generated by Flitskikker InfoTool (Version 3.1.0.136)

http://flitskikker.fl.funpic.org/software/infotool

Link to comment
Delen op andere websites

Ik gebruik 3 programmatjes om lkkr snel te gamen.

Avg tuneup 2011 - Maakt je pc schoon en sneller. Ook je internet.

Game booster 3 - Spreek voor zich

Silmdriverfree 2.2 - Update je drivers om het beste uit je drivers te halen (eerst gebruikte ik Driver Genius maar die deed het op een gegeven moment niet meer)

Alleen voor avg tuneup moet je betalen maar je kan ook ff een pb sturen en dan geef ik het je de crack

>>> Door Megadreams: Aanzetten tot illegaal downloaden tolereren we hier niet, check je pb.<<<

Bewerkt: door Megadreams
Link to comment
Delen op andere websites

Het ding is met nieuwe drivers, sommige spellen zoals Kotor (star wars) draaien niet goed op de nieuwste drivers vanwege de oudheid van het spel. Ik zal wel game booster proberen bedankt voor de tips.

Link to comment
Delen op andere websites

Np ;)

Zal ik de crack sturen?

Er zit voor de 1e keer meestal wel minimaal 5gb aan junk files in je pc en er zijn minimaal 20 dingen om je internet te optimaliseren ;) (het is ongeveer het zelfde als CCleaner maar dan met extra opties :puh:)

>>> Door Megadreams: Net als 2 posts hierboven is vermeld toleren we het aanzetten tot het illegaal verkrijgen van software niet. Aangezien dit nog voor mijn PB was zal het nog blijven bij deze enkele PB.<<<

Bewerkt: door Megadreams
Link to comment
Delen op andere websites

Bedankt voor alle hulp gamebooster heeft ervoor gezorgd dat het toenam met 40 % dus dat is mooi. Weet iemand anders nog of het aan mijn hardware misschien kan liggen dat alles haperde of is het gewoon de software die even opgefrist moest worden? Ik ben namelijk nog bezig met scans en dat soort dergelijke dus ik heb het nog niet kunnen proberen.

Bewerkt: door S.W.A.T.
Link to comment
Delen op andere websites

Die software die nyltje aanraad is wel leuk en aardig, maar meestal zijn het gewoon niet nuttige programma's waar je voor moet betalen. Je kunt beter een gratis cleaner downloaden zoals CCleaner(Download start direct). CCleaner is beter dan AVG Tuneup en maakt je PC schoner en belast niets op je PC. Gebruik nadat je CCleaner hebt gebruikt ook System Ninja, die haalt de overige troep nog weg waar CCleaner niet bij kon. Daarmee bespaar je geld en troep op je computer. Probeer ook eens IN de behuizing te kijken of er misschien stof zit, wat waarschijnlijk zo is bij jou computer, wegens de leeftijd. Stof maakt het warmer in de computer, aangezien er weinig ruimte is om lucht te vinden, waardoor alles warmer gaat worden en de computer het zwaarder krijgt. Probeer het stof weg te halen met een drukspuit, maar alleen als de computer van de stroom af is.

Probeer eerst de stappen te volgen, het kan zomaar daaraan liggen. Ik merk het wel!

Bewerkt: door Gtaboy107
Link to comment
Delen op andere websites

Die software die nyltje aanraad is wel leuk en aardig, maar meestal zijn het gewoon niet nuttige programma's waar je voor moet betalen. Je kunt beter een gratis cleaner downloaden zoals CCleaner(Download start direct). CCleaner is beter dan AVG Tuneup en maakt je PC schoner en belast niets op je PC. Gebruik nadat je CCleaner hebt gebruikt ook System Ninja, die haalt de overige troep nog weg waar CCleaner niet bij kon. Daarmee bespaar je geld en troep op je computer. Probeer ook eens IN de behuizing te kijken of er misschien stof zit, wat waarschijnlijk zo is bij jou computer, wegens de leeftijd. Stof maakt het warmer in de computer, aangezien er weinig ruimte is om lucht te vinden, waardoor alles warmer gaat worden en de computer het zwaarder krijgt. Probeer het stof weg te halen met een drukspuit perslucht, maar alleen als de computer van de stroom af is.

Probeer eerst de stappen te volgen, het kan zomaar daaraan liggen. Ik merk het wel!

Heb even wat verbeterd, perslucht inplaats dan drukspuit, ben bang dat iemand straks met een hoge drukspuit in zn PC zit :7

Bewerkt: door Zombiespeed
Link to comment
Delen op andere websites

Heb even wat verbeterd, perslucht inplaats dan drukspuit, ben bang dat iemand straks met een hoge drukspuit in zn PC zit :7

Ik kwam niet op de naam, ik dacht daar ook nog aan ja. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Ik heb nog iets en dat ben ik vergeten te vertellen:

Ga naar Start, rechtermuisknop op computer, eigenschappen, geavanceerde systeeminstellingen, geavanceerd, blokje prestaties klik op instellingen, en dan moet je alles niet aan vinken. Ik heb alleen "Miniaturen in plaats van pictogrammen weergeven" en "Visuele stijlen op vensters en knoppen toepassen" aan staan. Als je het wilt weten: De 1e optie is dat je in een map die nog niet geopend is kan zien wat er in zit en dat je plaatjes kan zien zonder dat je ze aan hoeft te klikken. En de 2e optie is dat je het niet ziet als Windows 95 :puh:

1e optie uit dan zie je dit: Klik

2e optie uit dan zie je dit: Klik

EDIT: Wil je je info van je pc ff in een spoiler zetten want anders moet ik zo scrollen, en het staat netter :D

Je info van je pc[/spoiler ] (zonder spatie)

Bewerkt: door nyltje
Link to comment
Delen op andere websites

@nyltje; geloof je zelf echt dat je laatste tip zal helpen? Okej, dat Windows 95 misschien wel, maar dat met die plaatjes...?

Nja, noem mij ouderwets, maar ik ben graag het liefste in controle over mijn pc en laat zo min mogelijk externe programma's te pas komen (naast schoonmaak programma's).

De beste tip die er imo is; zorg er voor dat je zo min mogelijk programma's op de achtergrond hebt lopen. Dingen die kunnen helpen (en zelfs het opstarten van je pc versnellen) is het stoppen van automatische programma's die opstarten wanneer jij je pc opstart.

Ga naar Start -> in het zoekveldje tik je msconfig in -> Tabblad opstarten -> hier alle overbodige troep uitvinken.

Het zal je verbazen wat voor onzin er allemaal met je pc opstart als je hier naar kijkt. Onnodige update gebeuren dit, programma's die je amper gebruikt dat, het enige wat je echt nodig hebt is anti-virus programma's (dus sowieso Windows defender), geluids- en video-drivers (en overigen) en dan uiteraard het besturingssyteem, als dat ook als proces staat.

Link to comment
Delen op andere websites

Ja dat heb ik ook gedaan. Met CCleaner heb je nog meer opstartprogrammas om weg te vinken. En... Alle kleine beetjes helpen :D De pc bij mn vader is heeeeeel erg sloom/slecht/noem maar op, maar als ik alles aan zet dan is ie nooog trager. Dus het helpt wel alleen met een snelle pc merk je het niet, wel tijdens gamen.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 weken later...
Gast
Dit onderwerp is gesloten.
  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...