Jump to content

Het grote GTA V topic!


Jacky-2007

Recommended Posts

Lijkt me fake. Er staat dat de hoofdpersoon Albert De Silva gaat heten, een redelijk Spaanse/Mexicaanse naam in mijn ogen(in ieder geval niet van origine een Amerikaanse man). De man die in de trailer spreekt(lijkt me het meest logisch dat dat de hoofdpersoon was) klonk echter heel Amerikaans. Rockstar kennende zouden ze iemand die eigenlijk niet uit Amerika komt een redelijk dik accent geven, net zoals Niko in de eerste IV trailer heel erg oost-Europees klonk.

Daarbij wordt er hier gezegd dat de hoofdpersoon uit Vice City kwam. In de trailer echter zegt de hoofdpersoon dat hij 'waarschijnlijk voor het weer' naar Los Santos kwam ('Why did I move here...? I guess it was the weather'). Sowieso gelooft vrijwel heel de wereld dat het in Miami altijd mooier weer is dan in LA, en Miami ligt dichter bij de evenaar. Ongeacht of het inderdaad in Miami mooier weer is of niet, in games als GTA komt het geloofwaardiger over om in te spelen op de 'eerste gedachte' wat dit soort dingen betreft.

Oftewel het zou heel gek zijn als Rockstar zegt 'Ja hij komt uit Vice City en hij kwam hier voor het weer omdat het eigenlijk in LA warmer is'.

Wat de rest van de info betreft is de helft al bekend, Rockstar heeft nota bene een week geleden info gegeven over de multiplayer(clans etc in Max Payne zullen ook naar GTA komen), en ik denk dat eigenlijk iedereen wel verwacht dat er tuning en wapen customization in komt.

Ook vind ik het erg typisch dat je met 6 sterren 72 uur gezocht zou worden. Lijkt me heel onwaarschijnlijk, dan kun je bijna een real time uur niet op een bepaalde plek komen? Als dit waar is dan lijkt het me een heel slecht game element. Dito voor snelheidsovertredingen. Drugs op straat gebruiken? Lijkt me verspilling van tijd om dat te scripten, 't is niet zo dat je daar beter van wordt in het spel zelf.

Al dat soort dingen zijn zo anti-Rockstar dat ik echt bijna zeker weet dat het of fake is, of later aangepast wordt omdat het toch niet fijn speelt...

De berichtgeving op de radio lijkt me dan weer wel een echt vette feature, maar ik vraag me af of het dan niet heel onnatuurlijk gaat klinken: Dan moeten ze voiceactors een vijftigtal kleuren, types kleding en 'n honderdtal autonamen laten inspreken. Als je dat moet samenvoegen in één zin met bijvoorbeeld 'Suspect was last seen in *stadsdeel*, was wearing *kleding* and was last seen in a *autonaam*', dan ga je heel snel toonverschillen horen, net als op de politieradio in IV.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 1.5k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • thebig

    161

  • Phoenyxar

    101

  • Jacky-2007

    71

  • Davedavy

    49

Top Posters In This Topic

Posted Images

Wel, het kan natuurlijk zijn dat Albert Da Silva de zoon is van immigranten uit Mexico. Dat zou wel zijn nagenoeg perfect Amerikaans Engels kunnen verklaren.

Voor de rest lijkt me dat 72-uur systeem zeer realistisch. Als zoiets erin komt, dan zal het iets korter zijn. Anders moet je voortdurend je look veranderen.

En wat die zinnen betreft, denk ik dat ze daar wel iets kunnen aan doen. Zelf weet ik niet hoe, maar er bestaat vast een methode om met verschillende zinsdelen, vooraf ingesproken, een mooie zin te maken zonder dat je er iets van merkt.

Link to comment
Delen op andere websites

ex-Rockstar medewerker een ton aan GTA V info op het internet!

Daar gaat mijn brunchafspraak! Oké, schouders eronder, laten we eens kijken met wie we Los Santos onveilig gaan maken en welke nieuwe gameplayelementen Rockstar toevoegt. Kom maar op!

De informatie werd voor het eerst op Gamespot gepost, door een vriend van een ex-Rockstar medewerker. Doordat de dev geen geheimhoudingsplicht meer heeft, vond hij het wel eens tijd om het leven van zijn werkgever zuur te maken. Gamespot heeft de forumpost gewist, wat voor mij bewijs genoeg is dat de content waardevol is. Examiner heeft de hele tekst gekopieerd, maar ik vertaal niet alles omdat er ook spoilers over de verloop van het verhaal tussenzitten. Jullie willen waarschijnlijk alleen een karakterschets van de hoofdrolspeler hebben. Nou hier komt ie!

De geruchten kloppen, de hoofdrolspeler in GTA V is dezelfde gast uit de eerste trailer. Hij heet Albert de Silva, heeft Latijns-Amerikaans bloed en was ooit lid van een misdaadfamilie in Vice City. Nu is hij stinkend rijk en heeft hij een verwende zoon die de hele dag online een Call of Duty-kloon speelt en door z’n headset loopt te vloeken. Ironisch genoeg heeft GTA V ook een uitgebreide multiplayer.

De multiplayer ondersteunt maarliefst 32 mensen op de consoles. Dat kan meer worden op de PC maar is nog onduidelijk. Net als in Red Dead Redemption kun je een gang vormen. XP wordt alleen ingeruild voor Reputation en je groepje kan ook missies aannemen zoals een bankoverval. De gangleader kan andere partymembers rangen geven en zelfs specifieke mission objectives. Vet!

De kaart is vijf keer zo groot als die van GTA IV. Los Santos neemt de helft in en is dus 2,5 keer zo groot als Liberty City. Er zijn opnieuw drie secties die je met verhaalmissies moet unlocken.

Vliegtuigen zijn terug! Van een Tweede Wereldoorlogbarrel tot privéjets, er zijn weer genoeg massavernietigingswapens!

Auto’s en vuurwapens zijn licht customisable. Denk aan het toevoegen van schokdempers of een nitroboost. Geweren en pistolen schieten realistischer. Afhangend van de snelheid begint de camera hevig te schudden wanneer je uit een auto schiet.

De politie is ook weer geüpgrade. Riot shields en flashbang granaten noemt de dev. Als je wanted level 4 sterren wordt gaan de radiostations waarschuwingen uitzenden. Oh ja, diezelfde stations geven eindelijk ook eens file-informatie. Te hard rijden geeft je nu een wanted level.

Televisie keert terug met nog meer zieke programma’s dan voorheen.

De onderwereld krijgt een eigen economie, wat inhoudt dat je drugs, wapens en gestolen auto’s kan kopen en dat die prijzen kunnen variëren van dag op dag.

Volgende vraag is dus: kun je drugs gebruiken? Ja! Hou er alleen wel rekening mee dat de politie je oppakt als je wiet op de stoep rookt. Los Santos is tenslotte Amsterdam niet.

De GTA V releasedate staat intern gepland voor mei 2013. Natuurlijk kan die nog veranderen bij grote tegenslagen. Een E3-demo staat gepland, wat opmerkelijk is want Rockstar heeft al jaren geen stand daar.

Link to comment
Delen op andere websites

Al neem ik 2013 in twijfel natuurlijk waarom niet 2012 als de game toch al zo goed als klaar is. ( dit had ik al vaker ergens terug gelezen dat ze alleen nog de multiplayer hoefde aan te pakken )

Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk zelf dat GTA V eind 2012 op de markt komt, Rockstar zal echt niet hun fans van oktober 2011 tot mei 2013 laten wachten. Dit is nog nooit bij geen enkele Rockstar game zo geweest.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk zelf dat GTA V eind 2012 op de markt komt, Rockstar zal echt niet hun fans van oktober 2011 tot mei 2013 laten wachten. Dit is nog nooit bij geen enkele Rockstar game zo geweest.

Onzin.

GTA IV werd op 9 mei 2006 officieel aangekondigd. De datum van uitgave was aanvankelijk vastgesteld op 16 oktober 2007, maar werd later opgeschort naar 29 april 2008.

Bron: WikiGTA.

Het kan dus prima dat GTA V 'pas' in 2013 verschijnt.

Link to comment
Delen op andere websites

Tja, als dit een geweldige GTA wordt, zal IV daar wel voor iets tussen zitten. Daar hebben ze duidelijk meer aandacht besteed aan de graphics, realisme, details en ook aan hun nieuwe engine, de rest was maar bijzaak.

Ik denk dat we wel licht mogen hopen op de meest fantastische GTA ooit. Wat al vast staat is dat de map, de graphics, de details en het realisme alle andere GTA's zal overtreffen, nu is het alleen nog de vraag of ze het spelplezier van SA kunnen evenaren.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk zelf dat GTA V eind 2012 op de markt komt, Rockstar zal echt niet hun fans van oktober 2011 tot mei 2013 laten wachten. Dit is nog nooit bij geen enkele Rockstar game zo geweest.

Onzin.

GTA IV werd op 9 mei 2006 officieel aangekondigd. De datum van uitgave was aanvankelijk vastgesteld op 16 oktober 2007, maar werd later opgeschort naar 29 april 2008.

Bron: WikiGTA.

Het kan dus prima dat GTA V 'pas' in 2013 verschijnt.

Was dat niet voor onverwachte technische problemen?

Link to comment
Delen op andere websites

Sorry dat ik even (half) off-topic ga, maar dit moet echt even gezegd worden...

@Merc:

Nee klopt. Iedereen vind het fijn om op de dag van release een spel te krijgen dat niet goed werkt. En er gaat ook niemand het spel terugbrengen als het na een week nog steeds amper speelbaar is. En niemand zal ook zeggen: 'Jezus wat een k*dt spel, ik koop echt nooit meer een GTA! Echt zonde van de 60 euro! :N Zelfs Saints Row 1 was nog beter! :N ' Rockstar zou ook helemaal geen klanten verliezen als ze een spel uitbrengen dat half af is. En aandeelhouders gaan ook heus niet klagen als het spel in de eerste weken een flop is. En de reputatie van Rockstar gaat ook heus niet naar beneden als ze het spel vroegtijdig uitbrengen om eerder geld te vangen, en dan denken met patches alles maar te kunnen fixen.

Het zou ook helemaal niet frustrerend zijn om er na 'n week achter te komen dat je savegame corrupt is geraakt, of dat een missie niet meer te starten is, of iets anders blokkeert dat je het spel helemaal kan uitspelen, na een bepaalde missie/activiteit, of door bepaalde missies/activiteiten in een bepaalde volgorde te voltooien.

En last but not least: Rockstar zou dan ook echt niet overkomen als een bedrijf dat de kant van EA op gaat: Snel het spel uitbrengen, geld vangen, en dan later maar patches uitbrengen. Oh, en als we dan toch bezig zijn, vraag dan gelijk dik geld voor die patches, aangezien ze ook een klein beetje nieuwe content bevatten.

Het maakt heus niemand wat uit als ze 60 euro uitgeven aan een spel dat de eerste maand niet eens speelbaar is.

Nee, dat alles zou echt niet erg zijn :Y ....

.

.

.

.

.

.

...

Oh wacht...

Bewerkt: door Mythbuster
Link to comment
Delen op andere websites

Gast
Dit onderwerp is gesloten.
  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...