Jump to content

"Leeglopende" batterij


TekaLoca

Recommended Posts

Hallo,

ik heb weer een probleempje met mijn Samsung Galaxy S, eigenlijk heb ik dat al sinds het begin van mijn aankoop ervan. Het is namelijk de batterij die zeer snel leeg loopt. Om maar een voorbeeld te geven: toen ik vandaag opstond was mijn batterij gewoon leeg, terwijl hij net geladen was toen ik ging slapen. Wanneer ik opstond en ik zag dat die leeg was laadde ik hem meteen weer op, dat was rond 12u, 12u30..

Op dit eigenste moment is de batterij alweer op 20% terwijl ik in totaal misschien maximum een twintigtal minuutjes geconnecteerd was met Wi-Fi.

Alle tips die je maar kan vinden als je op Google zoekt op 'extend battery life Galaxy S' heb ik ook gewoon gedaan. Bijvoorbeeld de helderheid op het minimum, connecties met WiFi, GPS of Bluetooth uitzetten wanneer ze niet in gebruik zijn..

Ik heb zelfs al enige tijd de Juice Defender app gedownload die je levensduur van je batterij verlengd, dat werkte in het begin maar nu werkt het langs geen kanten meer.

Iemand met ervaring die een oplossing hiervoor weet? Ik verwacht al een reactie dat mijn batterij gewoon naar de zak is, maargoed..

Thanks!

Link to comment
Delen op andere websites

Hoe lang heb je dat ding al? Is het anders geen idee om terug naar de winkel te gaan en hem te laten controleren? Als je binnen je garantieperiode zit en het blijkt dat je accu geen zin meer heeft kan het zijn dat je gratis vervanging krijgt.. Altijd het proberen waard!

Anders kun je proberen om je telefoon te laten controleren bij een telefoondokter, die winkels schieten de laatste tijd als paddenstoelen uit de grond en kunnen vaak tegen een kleine vergoeding al veel voor je betekenen. Wellicht een optie als je geen garantie meer hebt..

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb dit ook met mijn Galaxy S2 , ik laat hem voor het slapen gaan op , na hem wat gebruikt te hebben is er nog rond de 70/80 % over, word ik wakker zie ik 30%! Dit is dan niet altijd , soms , volgens mij hoort dit gewoon zo :/

Link to comment
Delen op andere websites

Het is standaard zo dat bij lang gebruik de accu steeds vaker snel leegloopt (zo kun je een iPhone, iPad en iPod touch maar 400 keer opladen, waarna de accu vervangen moet worden). Als je hem dus vaak oplaadt, zou dat eventueel de oorzaak kunnen zijn van een nóg kortere accuduur. :puh:

Bewerkt: door Grand Theft Auto TOM
Link to comment
Delen op andere websites

zo kun je een iPhone, iPad en iPod touch maar 400 keer opladen, waarna de accu vervangen moet worden

Ben benieuwd waar je dat vanaf haalt. Dit wil zeggen dat je je batterij elk jaar zou moeten vervangen (Zou je hem elke dag opladen, wat veel mensen doen 's nachts.) :bonk:

Link to comment
Delen op andere websites

Zet je m wel op standby met de aan uit knop op de zijkant dat vergeten een hoop mensen nog weleens te doen?

En zet in taskkiller al je apps uit als je gaat slapen want dat vreet ook stroom en t blijft een smartphone dus die moeten zoiezo elke dag geladen worden.

Maar dit is extreem veel.

En ik zal zoiezo naar de winkel gaan en een nwe accu proberen.

Link to comment
Delen op andere websites

zo kun je een iPhone, iPad en iPod touch maar 400 keer opladen, waarna de accu vervangen moet worden

Ben benieuwd waar je dat vanaf haalt. Dit wil zeggen dat je je batterij elk jaar zou moeten vervangen (Zou je hem elke dag opladen, wat veel mensen doen 's nachts.) :bonk:

Om het jaar laten vervangen is ook een beetje overdreven, want met die 400 keer opladen wordt bedoeld: 400 keer volledig opladen. Dus als hij onder de 10 á 20% zit (krijg je meestal een melding van) en je laadt hem dan op, is dat anders dan dat je hem oplaadt als ie nog boven de 50% zit.

Waar ik dat trouwens vandaan haal? Nou, het staat op een supportpagina van Apple (klik). :7 Op die pagina staat trouwens niet exact vermeld dat 400 keer opladen het maximum is (klopt ook niet precies, maar het is wel het gemiddelde). :puh:

Daarnaast overigens, ik heb mijn iPod touch inmiddels ook wel zo'n 400 keer opgeladen ofzo (zowel als hij onder de 10 á 20% zat als erboven), maar tot nu toe nog geen problemen gehad. De batterij gaat niet zo lang mee, maar dat ligt echt aan de algemene kwaliteit van de accu en niet aan het gebruik ervan. :)

Bewerkt: door Grand Theft Auto TOM
Link to comment
Delen op andere websites

Hoe lang heb je dat ding al? Is het anders geen idee om terug naar de winkel te gaan en hem te laten controleren? Als je binnen je garantieperiode zit en het blijkt dat je accu geen zin meer heeft kan het zijn dat je gratis vervanging krijgt.. Altijd het proberen waard!

Anders kun je proberen om je telefoon te laten controleren bij een telefoondokter, die winkels schieten de laatste tijd als paddenstoelen uit de grond en kunnen vaak tegen een kleine vergoeding al veel voor je betekenen. Wellicht een optie als je geen garantie meer hebt..

Ik heb hem een paar maand geleden nieuw overgekocht van iemand, die me het aankoopticket (dus garantiebewijs) ook meegaf.

Ik heb zonet een mailtje gestuurd naar Samsung zelf waar ik hetzelfde uitleg als in mijn openingspost. Wanneer ik response heb zal ik het in dit topic ook weer melden ;)

Overigens heb ik zonet een stuk of tien apps verwijderd waarvan ik vermoedens heb dat die mijn batterij doen leeglopen.

Ik heb dit ook met mijn Galaxy S2 , ik laat hem voor het slapen gaan op , na hem wat gebruikt te hebben is er nog rond de 70/80 % over, word ik wakker zie ik 30%! Dit is dan niet altijd , soms , volgens mij hoort dit gewoon zo :/

Dit mag zo gewoon niet zijn. Je betaalt (in jou geval) ong. €549 voor een telefoon die dan geen dag mee kan of gewoon niet correct werkt.. Kan niet, hé.

Het is standaard zo dat bij lang gebruik de accu steeds vaker snel leegloopt (zo kun je een iPhone, iPad en iPod touch maar 400 keer opladen, waarna de accu vervangen moet worden). Als je hem dus vaak oplaadt, zou dat eventueel de oorzaak kunnen zijn van een nóg kortere accuduur. :puh:

Zou wel klote zijn moest mijn batterij hierdoor al genaait zijn...

Even wat anders: hoeveel zou zo'n nieuwe batterij kosten voor een Galaxy S?

Link to comment
Delen op andere websites

*dubbelpost*

Overigens heb ik zonet een stuk of tien apps verwijderd waarvan ik vermoedens heb dat die mijn batterij doen leeglopen.

Ik denk dat dit heeft gewerkt. Ik heb mijn telefoon deze morgen rond 9u losgekoppeld van de laadkabel en mijn apparaatje is nog steeds vol.

Heb gisteren ook met de Task Killer een ding gesloten van 160MB, vraag me niet wat dat was want ik heb er geen idee van :puh:

Ik zal nogmaals posten wanneer ik een reactie heb van Samsung btw ;)

Toch al bedankt voor de comments, jongens :tu:

Link to comment
Delen op andere websites

Ik had een mailtje teruggekregen een paar dagen terug waarin stond dat ik eens naar de winkel terugmoest enzo maar mijn batterij werkt weer helemaal perfect.

Mijn batterij staat na twee dagen nog op 40% dus mijn probleem is opgelost.

Voor degene die dit probleem ook krijgen: download alleen apps die je gaat gebruiken. Ik denk dat dat het probleem was bij mij...

Oftewel lag het aan de apps Go Launcher, Go Locker of MSN (die steeds openbleven.. could be..), oftewel moest ik gewoon die Task Killer sneller hebben :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...