Jump to content

2 monitoren op 1 PC

Recommended Posts

Geplaatst:

Hallo, ik heb nu 2 monitoren op mijn PC aangesloten, eentje bij mn bed (1680x1050) en 1 op mn buro (1280x1024), heb nu ook een draadloos toetsenbordje aangeschaft om het ook gedeeltelijk als media PC te gebruiken om films etc te kijken.

Ik heb nu ingestelt dat hij het scherm van mn buro kopieerd naar mijn TV, alleen allebij de schermen hebben dan de zelfde resolutie en dat kan je niet aanpassen, dus dan heb ik op mijn TV een uitgerekt beeld of een vierkant beeld.

Is er een programma om mijn Aspect Ratio mischien te verranderen, of zorgen dat de schermen wel elkaar kopieëren maar een andere resolutie hebben?

Geplaatst: (bewerkt)

Ik zeg je eerlijk ik heb er geen ervaring mee.. maar een handje helpen kan geen kwaad,

Bij jouw videokaart moet een programma zitten (Bij mij is het : Bureaublad -> rechtermuisknop -> NVIDiA Control pannel)

Als het goed is moet er daar meer opties staan voor 2 monitoren.

laatste optie : zet je monitor van je PC op de zelfde 1680x1050 als je TV ? (lol als dat kan)

Bewerkt: door J-Fun_P
Geplaatst:

Ik heb een Ati kaart, al wat lopen kijken het Ati Control center, niet echt iets kunnen vinden maar ik kan wel mijn resolutie gewoon verranderen van 1280x1024 naar 1280x720

Geplaatst:

Heb het gedownload, kan alleen niet echt iets vinden.

Denk dat ik het er maar mee moet gaan doen elke keer mijn resolutie te verranderen :)

Geplaatst:

Heb het gedownload, kan alleen niet echt iets vinden.

Denk dat ik het er maar mee moet gaan doen elke keer mijn resolutie te verranderen :)

Probeer DesktopFusion, gebruik ik ook voor verschillende resoluties, achtergronden en windows balken per scherm.

Geplaatst:

Geprobeert en ook dat werkt niet.

Denk ook zelf niet echt dat het mogelijk is om de schermen te duplicaten, maar toch verschillende resoluties hebben.

Ik heb gisteravond trouwens ff geprobeerd, 1280x1024 naar 1280x800 gezet (zelfde verhouding als 1680x1050) en ging redelijk goed op mijn tv, dus denk dat ik dit maar doe :)

Geplaatst:

Nou ik heb mijn laptop (1920 x 1080) ook eens aan een oud scherm gehangen, dat bij een pc hoort die nog steeds een werkende versie van Windows 95 draait.

Ik denk dat het scherm een (800 x 600) verhouding had. Maar toen ik dat scherm aan mijn laptop hing, begon mijn Nvidia Control Center automatisch dat scherm aan te passen.

Gevolg, mijn laptop scherm werd op een 800 x 600 verhouding gezet, met twee zwarte balken aan de zijkant. Na wat zoeken kreeg ik ze niet echt beide weer op de standaard resolutie.

Met een Tv heb ik echter nog geen ervaring, want mijn digitaal signaal, wordt niet herkend door mijn analoge beeldbuisbak. :puh:

Geplaatst:

Gebruik anders alsnog Ultramon(of een ander programma) en dan doe je ipv. dupliceren doe je uitbreiden.

En van te voren schakel je met Ultramon je ene monitor uit(of je doet in het menuutje 'Primary screen' en selecteer je tweede monitor(tv)) en dan springt je tv als 'eerste' scherm en heb je alles daarop.

Voordeel, eigen resolutie, nadeel, je kan ze niet tegelijk doen.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...