Sublime Geplaatst: 16 april 2012 Rapport Geplaatst: 16 april 2012 Ik heb al diverse tutorials geprobeerd, maar toch werkt het uiteindelijk niet. Ik heb al reverse DNS ingesteld, maar ik krijg het meestal niet voor elkaar om POP3 / SMTP op te zetten voor mijn mail. Ik zoek dus eigenlijk een duidelijke tutorial die ook echt werkt Iemand suggesties? Ik heb 3 domeinen op deze vps staan, en ik weet niet of dat nog problemen kan opleveren. Reageren
Megadreams Geplaatst: 16 april 2012 Rapport Geplaatst: 16 april 2012 Ik raad je aan om een volledig controlepaneel te gebruiken als het gaat om het beheren van websites. Je hebt bijvoorbeeld: DirectAdmin, cPanel, Kloxo etc. Kloxo is een gratis controlepaneel maar bevat wel bugs, beter dan dat zal je gratis niet krijgen. Reageren
Joriz Geplaatst: 16 april 2012 Rapport Geplaatst: 16 april 2012 Wat gebruik je voor je mail software (exim?)? Waar loop je vast? Heb je bepaalde fouten? Met zo weinig informatie kan ik je niet echt op weg helpen. @Megadreams. Een controlepaneel is misschien wel een leuk jasje voor hostingdoeleinde. Maar dan kom je als nog op de achtergrond bij het configureren (spamfilter etc...) en beveiligen uit. Misschien als je belangrijker vindt dat het werkt dan dat je het als leerproject gebruik is te kijken bij een webhosting partij die je mail voor een tientje per jaar geeft inclusief controlepaneel. Scheelt je namelijk een hele hoop geklooi en configureer. Reageren
Sublime Geplaatst: 17 april 2012 Auteur Rapport Geplaatst: 17 april 2012 Control panels helpen niet echt, want die installeren de mail server niet. daarin kan je alleen wat basis instellingen in doen. Ik wil eigenlijk gewoon zorgen dat ik mail kan versturen / ontvangen die niet meteen gemarkeerd wordt als spam, en tevens in kan loggen via RoundCube. Ik heb dus al PostFix (SMTP) en Dovecot geinstalleerd (POP3 en IMAP), maar op één of andere manier blijft het niet werken aangezien ik het al 2 keer heb geprobeerd . Ik kan helaas niet naar een standaard webhost verhuizen aangezien ik een Glassfish server, en tevens PostGreSQL draai. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.