Jump to content

[PS] Dominic Monaghan video tutorial.

Gta Ripper

Recommended Posts

Vragen en tips zijn natuurlijk altijd welkom! Mijn video was net iets te lang om alles er in te laten passen, dus mijn laatste zin heb ik niet af kunnen maken. Succes! :)

P.S. : Alles wat ik met de burn en de dodge tool heb gedaan moet op een layer met een apply image, dat was ik een aantal keer in de tut vergeten te zeggen.

Bewerkt: door Gta Ripper
Delen op andere websites

Net even gekeken, leuke tutorial. Ook leuk om te zien dat ik er deel van uit maak (Fijn he, MSN ;)) Bizar om te zien dat bij jou zo'n afbeelding gewoon uit zo'n 30 lagen bestaat, ik vind 5 al veel... Maar het zal een kwestie van uitproberen zijn, en veel geduld hebben. Ga zo door, en kom vooral nog eens met zoiets :tu:

Delen op andere websites

Leuk zo'n video tutorial Gta Ripper. Kunnen we veel van leren. ;) Volgende keer wel even je MSN uitzetten, heel onprofessioneel zo hoor. :puh: Het is leuk om te zien hoe jouw opzet van het maken van een signature eruit ziet en welke instellingen en technieken jij zoal gebruikt. Toch lijkt het mij voor een beginnende photoshopper lastig om zo'n signature na te maken. Al ben ik er vrij zeker van dat menig lid wat tips eruit weet te halen. Dit is meer een uitleg over de stappen die je hebt ondernomen dan dat je daadwerkelijk leert hoe de signature zelf gemaakt moet worden. Ik denk dat je andere nog veel meer kunt leren als je laat zien hoe jij aan de slag gaat tijdens het maken van zo'n signature. Hierdoor zullen we waarschijnlijk veel beter begrijpen waarom jij iets gaat blurren, sharpen of waarom er extra licht of schaduw gegeven moet worden. Wij zitten dan net als jij in hét moment en dan kun jij juist mooi vertellen waarom die technieken zo toepasselijk zijn. Al met al een leuke video. :tu: Wellicht de volgende keer een nog betere video resolutie, dan zien we wat minder pixels.

Delen op andere websites

Leuk zo'n video tutorial Gta Ripper. Kunnen we veel van leren. ;) Volgende keer wel even je MSN uitzetten, heel onprofessioneel zo hoor. :puh: Het is leuk om te zien hoe jouw opzet van het maken van een signature eruit ziet en welke instellingen en technieken jij zoal gebruikt. Toch lijkt het mij voor een beginnende photoshopper lastig om zo'n signature na te maken. Al ben ik er vrij zeker van dat menig lid wat tips eruit weet te halen. Dit is meer een uitleg over de stappen die je hebt ondernomen dan je daadwerkelijk leert hoe de signature zelf gemaakt moet worden. Ik denk dat je andere nog veel meer kunt leren als je laat zien hoe jij aan de slag gaat tijdens het maken van zo'n signature. Hierdoor zullen we waarschijnlijk veel beter begrijpen waarom jij iets gaat blurren, sharpen of waarom er extra licht of schaduw gegeven moet worden. Wij zitten dan net als jij in hét moment en dan kun jij juist mooi vertellen waarom die technieken zo toepasselijk zijn. Al met al een leuke video. :tu: Wellicht de volgende keer een nog betere video resolutie, dan zien we wat minder pixels.

Heel erg bedankt voor je reactie!

Ik heb mijn video kaart per ongeluk uit laten staan onder het recorden, dus mijn laptop ging een beetje langzaam onder het recorden als ik dat deed. Ik kan volgende keer inderdaad van scratch beginnen, maar je hebt wel kans dat de uitkomst dan wat minder wordt. Je komt natuurlijk niet altijd uit op een geslaagd product.

Delen op andere websites

You're welcome! Ik vermoedde al dat je zoiets zou zeggen (dat de uitkomst dan misschien minder wordt). Om te voorkomen dat je iets gaat opnemen wat misschien wel helemaal niet goed gaat of enorm lang zou kunnen duren, zou je het volgende kunnen doen. Probeer voor jezelf een soort van basic signature te maken/bedenken die jij zelf goed onder de knie hebt. Leer deze zo te maken dat het eindresultaat er keer op keer ongeveer hetzelfde eruit komt te zien. Je kunt dan bijvoorbeeld beginnen met het maken van een simpele achtergrond met brushes. De stappen die je dan neemt (tijdens het brushen) moet je dan even onthouden, desnoods schrijf je het op. Stap 2 zou dan kunnen zijn dat je een render/plaatje erbij haalt die je in je signature verwerkt. Stap 3 zou het blenden van je plaatje of aanpassen van de kleur kunnen zijn. Deze dingen doe je vooraf gewoon een (paar) keer zodat je precies weet wat je telkens gaat doen. Achteraf kun je het gaan opnemen zodat je duidelijk kunt uitleggen wat je precies gaat doen en waarom je juist voor bepaalde technieken kiest. Lijkt me leuk om te zien. Hopelijk snap je een beetje wat ik bedoel.

Delen op andere websites

You're welcome! Ik vermoedde al dat je zoiets zou zeggen (dat de uitkomst dan misschien minder wordt). Om te voorkomen dat je iets gaat opnemen wat misschien wel helemaal niet goed gaat of enorm lang zou kunnen duren, zou je het volgende kunnen doen. Probeer voor jezelf een soort van basic signature te maken/bedenken die jij zelf goed onder de knie hebt. Leer deze zo te maken dat het eindresultaat er keer op keer ongeveer hetzelfde eruit komt te zien. Je kunt dan bijvoorbeeld beginnen met het maken van een simpele achtergrond met brushes. De stappen die je dan neemt (tijdens het brushen) moet je dan even onthouden, desnoods schrijf je het op. Stap 2 zou dan kunnen zijn dat je een render/plaatje erbij haalt die je in je signature verwerkt. Stap 3 zou het blenden van je plaatje of aanpassen van de kleur kunnen zijn. Deze dingen doe je vooraf gewoon een (paar) keer zodat je precies weet wat je telkens gaat doen. Achteraf kun je het gaan opnemen zodat je duidelijk kunt uitleggen wat je precies gaat doen en waarom je juist voor bepaalde technieken kiest. Lijkt me leuk om te zien. Hopelijk snap je een beetje wat ik bedoel.

Ja, ik snap precies wat je bedoelt. Daar gaat dan wel heel veel tijd in zitten, maar als het resultaat er mag zijn ben ik zeker bereid om zoiets te doen.

Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...