Jump to content

Router antenne's

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Ik heb een paar weken geleden een nieuwe router gekocht, nu is er een probleem , het bereik is niet echt super , ik heb al geprobeerd het netwerk naar een ander kanaal te verplaatsen maar alsnog is het bereik slecht:

Verder zit ik nu ongeveer 5 á 6 meter van de router:

Soms zelfs maar twee streepjes, nu dacht ik , licht het soms aan de antenne? Zoja, ik zag een antenne van 18 dBi is dat veel? Ik hoop dat iemand me verder kan helpen want dit is echt irritant , je kan niet ver van de router zitten of het netwerk is al uit bereik... De vorige router op kanaal 8 ( dacht ik ) , had verder ook geen problemen dus ik denk dat het licht aan de antenne , alvast bedankt.

Edit:

Ik heb trouwens de Asus RT-N12C1

Bewerkt: door Davedavy
Geplaatst:

Kun je echt geen kabel pakken?, trouwens, probeer je antenne is omhoog te zetten, ik heb ergens gehoord dat dit wel soms kon baten,

Geplaatst:

Staat omhoog + ik heb een laptop , ik moet nu verplicht in de woonkamer zitten, terwijl ik liever ook in de achtertuin etc zit , wat eerder ook kon met de oude router. ( 10 dBi Antenne. )

Geplaatst:

Een antenne die licht geeft?

Maarja, nu even serieus: Wat voor huis heb je? Als je geaarde ijzeren balken in je huis hebt kan dat wel erg storen op bijna alle frequenties.

Geen idee, een twee onder een kap. Veel meer weet ik ook niet, zelfs als ik langs de router zit heb ik maar 3 streepjes van de 5 :/

Edit:

De antenne's zijn 5 dBi , geen idee wat het inhoud , maar de vorige had er 10, is dat een verklaring?

Ik heb ongeveer een gelijkaardig probleem met een Apple router, misschien is de netwerkkaart (of hoe dat ook zit in een laptop) niet compatibel met dat netwerk of zo. Mijn PC is ook de enige met dat probleem in huis (alle pc's, tablets en gsm's kunnen ermee verbinden en hebben snel internet). Als ik verbind met die router heb ik ook meestal maar 3-tal streepjes (ook W7), dus dat ligt denk ik echt aan een bepaalde fout, of toevallig zit jij even ver van je router als ik :puh:. EDIT: Nope, ik zit niet vlak naast de router, dus dan betekent dat wss een bepaalde foutmelding of zo.

Ik gebruik nu (als tijdelijke oplossing, want ik weet ook niet wat het nu exact is) nog altijd de oude router die nog wel snel gaat.. maar jammer genoeg af en toe uitvalt. De meestal traagste snelheid met die router is 4MB/ps, soms zelfs 14 of meer. En met die Apple router haal ik ongeveer 1 MB/ps (speedtest resultaten) - vaak minder - terwijl die bij iedereen in huis net sneller gaat dan de oude.

Wat ik hiermee dus wil zeggen zeggen is: probeer het ook eens met een ander apparaat op die afstand, want misschien ligt het net als bij mij niet bij de router zelf, maar scheelt er iets met je netwerkkaart of wat je ook hebt (beperking of bug oid).

Bewerkt: door vice

Alle andere laptop's hebben dit ook en de mobiele telefoon's ook , mijn vraag is eigenlijk ook gewoon: is dit opgelost met nieuwe antenne's? Het is niet sloom , maar ik heb bijvoorbeeld nu boven geen bereik meer.

De kabel doortrekken en boven een goedkope router plaatsen is een optie, maar die antenne's zijn veel goedkoper. Het enigste wat ik wil is gewoon kunnen gamen ( en eigenlijk ook gewoon internetten want dat kan nu ook niet ) op me kamer.

Geplaatst:

Wat je ook kan doen is het via het internet kopen. Volgens de wet kopen op afstand krijg je 7 dagen bedenktijd voor een product. Voor zo ver ik kan opmaken uit de tekst zou je hem dus kunnen kopen, uitproberen, en als het niet werkt weer terug kunnen sturen. Ik moet eerlijk bekennen dat het niet geheel duidelijk staat aangegeven in mijn bron, maar volgens mij geldt het alleen NIET als het om verzegelde cd's, dvd's en games gaat, omdat je die kan kopiëren en dergelijken. Ik zou wel contact opnemen met de webshop dan over hoe het zit, maar ik denk dat het wel goed zit.

Daar had ik nog niet aan gedacht , bedankt! Ik ga maar eens naar de Mediamarkt , misschien hebben zij ook antenne's of iets dergelijks.

• 3 weken later...
Geplaatst:

*Bump* Ik heb het probleem inmiddels opgelost , ik heb een goedkope router gekocht ( 25 euro ) die erg goed bereik heeft , en boven de oude router gezet die een repeater mode heeft. Nu heb ik dus de oude in repeater mode gezet en het bereik is nu super :D Alsnog bedankt iedereen voor het helpen.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...