Jump to content

problemen met teleports maken

Recommended Posts

Geplaatst:

Opzich is een teleport zelf maken niet moeilijk, maar stel dat ik /sfa doe als teleport command

Dan gaat elk command naar /sfa "/sfa is bijvoorbeeld een airport teleport command"

/r

/shfigi

Echt alles gaat naar /sfa

en ik weet ook niet hoe ik meerdere teleport commands kan maken dat lukt me ook al niet

En als ik bijvoorbeeld in een interior teleporteer dan zie ik soms niks alleen sommige pickups

Ik kom er echt niet uit vandaar vraag ik jullie om hulp

Ik weet niet zeker of dit al eerder gevraagd door een ander

Ik kon het in indergeval niet vinden is het wel al eerder gevraagd dan zeg ik alvast sorry

En alvast bedankt!

Geplaatst:

Gebruik deze code om een teleport command te maken:

if (strcmp("/denaamvandecommand", cmdtext, true, 10) == 0)
{
SetPlayerPos(playerid, x, y, z); // vervang de "x, y, z" met de coördinaten van waar je heen wilt teleporteren.
SetPlayerFacingAngle(playerid, angle); // vervang "angle" met de de grootte van de hoek waarin de speler moet kijken. (zodat de speler niet de verkeerde kant uitkijkt.
SetPlayerInterior(playerid, iteriorid); // zet deze code erbij als je in een interior wilt teleporteren. Vervang "interiorid" met de interior id van die interior.
return 1;
}

Hier vind je een lijst met de interior id's: Klik

Om achter de coördinaten te komen als je die niet weet, typ je in-game /save huppeldepup.

Als het goed is vind je dan een bestand genaamd "savedpositions" in /Mijn documenten/GTA San Andreas User Files/SAMP/

Dan zie je een regel die begint met "AddPlayerClass" of "AddPlayerVehicle" als je in een vehicle zat toen je "/save" deed en eindigt met "// huppeldepup" of wat je achter de "/save" hebt getypt.

De 2e, 3e en 4e parameter zijn de "xyz" coördinaten die je zoekt.

De 5e parameter is de hoek (angle) waarin de speler moet kijken.

Dus bijvoorbeeld:

AddPlayerClass(0,2216.0000,-1147.0000,1025.7000,176.1000,0,0,0,0,0,0); // de: "2216.0000,-1147.0000,1025.7000" zijn dus de "xyz" coördinaten, en de "176.1000" is dus de hoek (angle).

Ik hoop dat ik je hier wat mee heb geholpen :)

Geplaatst: (bewerkt)

Het is gelukt dankjewel!

Nu snap ik het:D

En als je bijvoorbeeld meerdere teleports wilt maken bijvoorbeeld een teleport naar de airport en een teleport naar het skatepark en een teleport naar ryders huis

Dan kopier je en plak je gewoon de eerste en dan pas je ce coordinaten en interior en de teleport naam aan?

Dus gewoon er onder plakken?

Alvast bedankt!:D

Bewerkt: door MT96
Geplaatst:

Het is gelukt dankjewel!

Nu snap ik het:D

En als je bijvoorbeeld meerdere teleports wilt maken bijvoorbeeld een teleport naar de airport en een teleport naar het skatepark en een teleport naar ryders huis

Dan kopier je en plak je gewoon de eerste en dan pas je ce coordinaten en interior en de teleport naam aan?

Dus gewoon er onder plakken?

Alvast bedankt!:D

Ja :) gewoon dat hele stukje kopiëren en plakken (wel in "OnPlayerCommandText" zetten) en dan de naam, coördinaten, hoek en interiorid aanpassen.
Geplaatst: (bewerkt)

volgens mij doe ik iets fout,

ik krijg 26 errors :O

hier wat foto's

8ygopw.png

i1zmh1.png

En als ik 1 teleport command maak dan heb ik 1 warning namelijk:

C:\Users\Edward\Desktop\sa-mp test server!!!!\pawno\gamemode.pwn(104) : warning 217: loose indentation

Pawn compiler 3.2.3664 Copyright © 1997-2006, ITB CompuPhase

1 Warning.

hier weer een foto van hoe ik het erin heb gezet

34xf1jb.png

>>> Door Big Boss: Dubbelpost samengevoegd. Gebruik de Bewerken knop om je vorige bericht te bewerken. Zou je in het vervolg ook gewoon de code kunnen kopiëren? Net zo makkelijk. :) <<<

Bewerkt: door Big Boss
Geplaatst:

Je bent wat 2 keer een haakje vergeten en 1 keer de 'return'.

Probeer je script altijd goed uit te lijnen met tabs zodat je minder snel haakjes etc. vergeet.

Ook was je vergeten om de naam van de command te veranderen.

(de warning die je kreeg van "loose indentation" was ook van dat het niet goed uitgelijnd was)

Als het goed is, krijg je met deze code geen errors/warnings meer:

public OnPlayerCommandText(playerid, cmdtext[])
{
if (strcmp("/ryder", cmdtext, true, 10) == 0)
{
	SetPlayerPos(playerid, 2454.717041, -1700.871582, 1013.515197);
	SetPlayerFacingAngle(playerid, 90);
	SetPlayerInterior(playerid, 2);
	SendClientMessage(playerid, 0xCCFFDD56, "* You have been teleported to Ryder's house");
	return 1;
}
if (strcmp("/stadium", cmdtext, true, 10) == 0)
{
	SetPlayerPos(playerid, -1401.829956, 107.051300, 1032.273437);
	SetPlayerFacingAngle(playerid, 90);
	SetPlayerInterior(playerid, 1);
	SendClientMessage(playerid, 0xCCFFDD56, "* You have been teleported to Vice stadium");
	return 1;
}
return 0;
}

• 1 maand later...

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...