Jump to content

PS3 SLIM CECH-2004B raakt nogsteeds overhit na koelpasta vervanging

Recommended Posts

Geplaatst:

hoi,

ik heb pasgeleden de koelpasta van mijn ps3 vervangen omdat die helemaal was opgedroogt en het "niet" meer deed.

me ps3 ging van 1 uur na 45 min naar 30 min zo door naar 5 min en daarna overhit!

toen ik de pasta eraf had gehaald was hij binnen 2 minuten overhit.

dus ik heb nieuwe König gouden koelpasta erop gedaan, en oen hield hij het 15 minuten vol.

hoort dit bij deze koelpasta dat het 1 dag moet inwerken ofso?

maar ik denk eigenlijk dat ik er teveel op heb gedaan, maar werkt teveel koelpasta als een "deken" inplaats van een geleider?

ik heb er neit veel ervaring mee en waardeer alle hulp!

(mijn PS3 is van November 2009 dus de eerste SLIM PS3 serie)

Geplaatst:

Weet je zeker dat het aan de koelpasta ligt? Misschien zit er gewoon overmatig stof in de machine waardoor hij snel overhit raakt, kijk daar eens naar.

En ik moet zelf eerlijk bekennen dat ik vrij weinig verstand heb van koelpasta aangezien ik daar zelf nooit iets mee heb gedaan, maar moet je niet de koeler op de processor schroeven? Zou hij zo niet al het overmatig koelpasta er tussenuit persen? Anders zou je er zelf ook een klein beetje af kunnen halen. Kijk anders ook op de verpakking van de koelpasta wat die zegt, en volg dat advies ook gewoon.

Oh, en nog iets. DOE NOOIT JE PS3 OF PC AAN ZONDER KOELPASTA. Dat spul zit er niet voor niks op. Hoe je het überhaupt in je hoofd hebt kunnen halen dat ding aan te doen zonder koelpasta verbaasd mij überhaupt ook ontzettend. Misschien heb je door je eigen geklungel je PS3 ergens intern stuk gemaakt, maar op dit moment kunnen wij daar niet zeker van zijn...

Geplaatst:

Weet je zeker dat het aan de koelpasta ligt? Misschien zit er gewoon overmatig stof in de machine waardoor hij snel overhit raakt, kijk daar eens naar.

En ik moet zelf eerlijk bekennen dat ik vrij weinig verstand heb van koelpasta aangezien ik daar zelf nooit iets mee heb gedaan, maar moet je niet de koeler op de processor schroeven? Zou hij zo niet al het overmatig koelpasta er tussenuit persen? Anders zou je er zelf ook een klein beetje af kunnen halen. Kijk anders ook op de verpakking van de koelpasta wat die zegt, en volg dat advies ook gewoon.

Oh, en nog iets. DOE NOOIT JE PS3 OF PC AAN ZONDER KOELPASTA. Dat spul zit er niet voor niks op. Hoe je het überhaupt in je hoofd hebt kunnen halen dat ding aan te doen zonder koelpasta verbaasd mij überhaupt ook ontzettend. Misschien heb je door je eigen geklungel je PS3 ergens intern stuk gemaakt, maar op dit moment kunnen wij daar niet zeker van zijn...

kijk, ik dacht of hij nou na 5 min of na 2 min overhit raakt, het gebuert allebei op dezelfde manier (tenminste bij ps3)

Geplaatst:

erg slim om je koelpasta te vervangen als je geeneens weet of het als deken of geleider werkt. Waarschijnlijk heb je er dus veel te veel op gedaan? een klein druppeltje/korreltje is meer dan voldoende.

Het werkt btw als geleider

Geplaatst:

erg slim om je koelpasta te vervangen als je geeneens weet of het als deken of geleider werkt. Waarschijnlijk heb je er dus veel te veel op gedaan? een klein druppeltje/korreltje is meer dan voldoende.

Het werkt btw als geleider

danku!

ik had idd teveel gedaan, ik heb alles eraf gehaald en met alcohol schoongemaakt

en toen 1 klein druppeltje erop gedaan en nu werk hij weer asl voorheen!

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...