Jump to content

PS3 SLIM CECH-2004B raakt nogsteeds overhit na koelpasta vervanging

Recommended Posts

Geplaatst:

hoi,

ik heb pasgeleden de koelpasta van mijn ps3 vervangen omdat die helemaal was opgedroogt en het "niet" meer deed.

me ps3 ging van 1 uur na 45 min naar 30 min zo door naar 5 min en daarna overhit!

toen ik de pasta eraf had gehaald was hij binnen 2 minuten overhit.

dus ik heb nieuwe König gouden koelpasta erop gedaan, en oen hield hij het 15 minuten vol.

hoort dit bij deze koelpasta dat het 1 dag moet inwerken ofso?

maar ik denk eigenlijk dat ik er teveel op heb gedaan, maar werkt teveel koelpasta als een "deken" inplaats van een geleider?

ik heb er neit veel ervaring mee en waardeer alle hulp!

(mijn PS3 is van November 2009 dus de eerste SLIM PS3 serie)

Geplaatst:

Weet je zeker dat het aan de koelpasta ligt? Misschien zit er gewoon overmatig stof in de machine waardoor hij snel overhit raakt, kijk daar eens naar.

En ik moet zelf eerlijk bekennen dat ik vrij weinig verstand heb van koelpasta aangezien ik daar zelf nooit iets mee heb gedaan, maar moet je niet de koeler op de processor schroeven? Zou hij zo niet al het overmatig koelpasta er tussenuit persen? Anders zou je er zelf ook een klein beetje af kunnen halen. Kijk anders ook op de verpakking van de koelpasta wat die zegt, en volg dat advies ook gewoon.

Oh, en nog iets. DOE NOOIT JE PS3 OF PC AAN ZONDER KOELPASTA. Dat spul zit er niet voor niks op. Hoe je het überhaupt in je hoofd hebt kunnen halen dat ding aan te doen zonder koelpasta verbaasd mij überhaupt ook ontzettend. Misschien heb je door je eigen geklungel je PS3 ergens intern stuk gemaakt, maar op dit moment kunnen wij daar niet zeker van zijn...

Geplaatst:

Weet je zeker dat het aan de koelpasta ligt? Misschien zit er gewoon overmatig stof in de machine waardoor hij snel overhit raakt, kijk daar eens naar.