MrIndependent Geplaatst: 9 mei 2012 Rapport Geplaatst: 9 mei 2012 Ik heb laatst gehoord dat een SSD je pc flink kan versnellen en ik wil graag beelden recorden van mijn Call Of Duty... afijn de processor trekt het wel.. Maar als ik hem afspeel hapert hij en waarschijnlijk is dus de schrijfsnelheid van mijn HDD te laag.. Dus ik ga opzoek naar een SSD alleen ik heb geen idee wat nou goed is.. Kunnen jullie me wat adviseren en uitleggen over de "SSD" ? Reageren
Limbolander Geplaatst: 9 mei 2012 Rapport Geplaatst: 9 mei 2012 Wat zijn de specificaties van de rest van je systeem? als dat te verouderd is heeft het weinig zin om een SSD aan te schaffen. Reageren
Wooods Geplaatst: 10 mei 2012 Rapport Geplaatst: 10 mei 2012 (bewerkt) SSD >>> Door Megadreams: En dit heeft wat met het topic te maken? Kijk je PB's even na.<<< Bewerkt: 10 mei 2012 door Megadreams Reageren
MrIndependent Geplaatst: 10 mei 2012 Auteur Rapport Geplaatst: 10 mei 2012 Rapport van Alex's computer Uitgevoerd op 10-5-2012, 17:18:50 [table=border] Computer|Fabrikant:|To Be Filled By O.E.M. |Computermodel:|To Be Filled By O.E.M. |Computernaam:|ALEX-PC (in werkgroep WORKGROUP) |Systeemtype:|x64 (64-bits) systeem Moederbord|Fabrikant:|ASRock |Model:|770 Extreme3 |BIOS Fabrikant:|American Megatrends Inc. |BIOS Model:|Default System BIOS, versie P1.80 |Aansluitingen:|PCI1 (Gebruikt), PCI2 (Vrij), PCI2 (Vrij), PCIE1 (Vrij), PCIE2 (Gebruikt), PCI5 (Vrij) |Poorten:| Processor|Model:|AMD Phenom II X6 1090T Processor (Hexa Core) |Kloksnelheid:|3200 MHz |Socket & Cache(s):|CPUSocket, 3072 KB L2 Cache Geheugen|Grootte:|7295 MB RAM |Type(s):|4096 MB RAM (Overig-400 PC?-3200 200 MHz, DIMM), 4096 MB RAM (Overig-400 PC?-3200 200 MHz, DIMM) Hardeschijf|Bestandstype(s):|NTFS (C:), NTFS (D:), NTFS (E:) |Grootte:|931,41 GB (831,41 GB (C:) + 86,47 GB (D:) + 13,53 GB (E:) ) |Vrije ruimte:|571,08 GB (476,88 GB (C:) + 86,37 GB (D:) + 7,84 GB (E:) ) Stations|Type(s):|C: Lokale harde schijf, D: Lokale harde schijf, E: Lokale harde schijf, F: Onbekend, G: Onbekend |Model(len):|C: Hitachi HDS721010CLA332 ATA Device IDE, F: ASUS DRW-24B3ST ATA Device, G: DTSOFT Virtual CdRom Device Geluidskaart|Fabrikant:|(Generic USB-audio) |Model:|USB-audioapparaat Videokaart|Model:|AMD Radeon HD 6800 Series |Beeldprocessor:|ATI display adapter (0x6738) |Geheugengrootte:|1024 MB VRAM |Stuurprogramma:|aticfx64.dll,aticfx64.dll,aticfx64.dll,aticfx32,aticfx32,aticfx32,atiumd64.dll,atidxx64.dll,atidxx64.dll,atiumdag,atidxx32,atidxx32,atiumdva,atiumd6a.cap,atitmm64.dll, versie 8.961.0.0 Beeldscherm|Fabrikant:|(Standaardbeeldschermtypen) |Model:|Algemeen PnP-beeldscherm |Schermresolutie:|1920x1080 (Breedbeeld 16:9 WXGA Full HD 1080p/i) |Kleurdiepte:|32-bits |Frequentie:|60 Hz Muis|Fabrikant:|(standaardsysteemapparaten) |Model:|USB-invoerapparaat |Aantal knoppen:|2 |Aansluiting:|USB Toetsenbord|Model:|USB-invoerapparaat |Type:|Uitgebreid (101 of 102 toetsen) |Functietoetsen:|12 Netwerkkaart|Model(len):|Realtek RTL8168D/8111D Family PCI-E Gigabit Ethernet NIC (NDIS 6.20) (Ethernet 802.3), TP-LINK Wireless N Adapter (Ethernet 802.3) |Adressen:|IP: 192.168.178.12, MAC: 00:25:22:D9:2C:C2, DHCP: 192.168.178.1 DirectX|Versie:|11.0 Besturingssysteem|Naam:|Microsoft Windows 7 Home Premium |Versie:|6.1.7601 |Service Pack:|Service Pack 1 [/table] Gegenereerd door Flitskikker InfoTool (Versie 3.1.0.136) Reageren
BoerTijger Geplaatst: 10 mei 2012 Rapport Geplaatst: 10 mei 2012 Besef je 1 ding; de prijzen van SSD harde schijven liggen op het moment zeer hoog. Je PC is verder volgens mij gewoon prima in orde. Reageren
Shotyoudie Geplaatst: 10 mei 2012 Rapport Geplaatst: 10 mei 2012 (bewerkt) Besef je 1 ding; de prijzen van SSD harde schijven liggen op het moment zeer hoog. Je PC is verder volgens mij gewoon prima in orde. PC is inderdaad prima. Maar de prijzen van SSD's worden steeds lager. Denk dat je HDD en SSD door elkaar haalt . Het recorden ligt denk ik niet aan je HDD maar meer aan de instellingen/software die je gebruikt. Ikzelf kan vloeiend 1080p recorden op een hdd (7200rpm, sata2). Als ik jou was zou ik een ssd voor windows kopen, hiermee start je pc véél sneller op. Een 64GB versie is hier goed genoeg voor. Ik raad je een Crucial M4 aan (64, 128 of 256GB) ik hoor hier altijd goede verhalen over (lage failure rate). Andere keuzes hier. (Kijk goed uit dat je een SataIII of Sata3 SSD koopt) Bewerkt: 10 mei 2012 door Shotyoudie Reageren
Limbolander Geplaatst: 10 mei 2012 Rapport Geplaatst: 10 mei 2012 Besef je 1 ding; de prijzen van SSD harde schijven liggen op het moment zeer hoog. Je PC is verder volgens mij gewoon prima in orde. PC is inderdaad prima. Maar de prijzen van SSD's worden steeds lager. Denk dat je HDD en SSD door elkaar haalt . Het recorden ligt denk ik niet aan je HDD maar meer aan de instellingen/software die je gebruikt. Ikzelf kan vloeiend 1080p recorden op een hdd (7200rpm, sata2). Als ik jou was zou ik een ssd voor windows kopen, hiermee start je pc véél sneller op. Een 64GB versie is hier goed genoeg voor. Ik raad je een Crucial M4 aan (64, 128 of 256GB) ik hoor hier altijd goede verhalen over (lage failure rate). Andere keuzes hier. (Kijk goed uit dat je een SataIII of Sata3 SSD koopt) 64gb is echt zo vol, vooral als je nagaat dat je zo'n 30% vrij moet houden om de snelheid van de SSD te blijven garanderen. http://tweakers.net/pricewatch/294165/samsung-830-series-desktop-upgrade-kit-128gb.html is een leuke SSD voor een leuke prijs. Verder merk je vooral het verschil met een SSD bij spellen als gta iv/wow etc, spellen als team fortress 2, counter-strike/cod etc zou ik gewoon op een normale hdd installeren omdat je hier amper tot geen snelheidswinst uit haalt. Zorg er wel voor dat je je download en mijn documenten map etc op een andere harde schijf zet. Reageren
MrIndependent Geplaatst: 11 mei 2012 Auteur Rapport Geplaatst: 11 mei 2012 Besef je 1 ding; de prijzen van SSD harde schijven liggen op het moment zeer hoog. Je PC is verder volgens mij gewoon prima in orde. PC is inderdaad prima. Maar de prijzen van SSD's worden steeds lager. Denk dat je HDD en SSD door elkaar haalt . Het recorden ligt denk ik niet aan je HDD maar meer aan de instellingen/software die je gebruikt. Ikzelf kan vloeiend 1080p recorden op een hdd (7200rpm, sata2). Als ik jou was zou ik een ssd voor windows kopen, hiermee start je pc véél sneller op. Een 64GB versie is hier goed genoeg voor. Ik raad je een Crucial M4 aan (64, 128 of 256GB) ik hoor hier altijd goede verhalen over (lage failure rate). Andere keuzes hier. (Kijk goed uit dat je een SataIII of Sata3 SSD koopt) hmm waarmee record jij dan? want bij mij kan ie perfect opnemen maar als ik dan afspeel in WMP dan laggt ie als de t*. Ik haal HDD en SSD niet door elkaar ik wil een SSD ook voor Windows.. Reageren
Shotyoudie Geplaatst: 11 mei 2012 Rapport Geplaatst: 11 mei 2012 hmm waarmee record jij dan? want bij mij kan ie perfect opnemen maar als ik dan afspeel in WMP dan laggt ie als de t*. Ik haal HDD en SSD niet door elkaar ik wil een SSD ook voor Windows.. Ik gebruik een Seagate Barracuda 1TB, SATA2, 7200RPM. Samen met WeGame of soms Fraps. Als je er toch op wil recorden kan je beter een 128GB SSD kopen. Reageren
GolfG60 Geplaatst: 11 mei 2012 Rapport Geplaatst: 11 mei 2012 hmm waarmee record jij dan? want bij mij kan ie perfect opnemen maar als ik dan afspeel in WMP dan laggt ie als de t*. Ik haal HDD en SSD niet door elkaar ik wil een SSD ook voor Windows.. Gebruik dan ook geen WMP, als je een beetje films wilt editten en of zelfs bekijken gebruik je echt geen WMP, je veegt je reet toch ook niet met schuurpapier ofwel? Het ligt meer software matig dan hardware matig, probeer eens VLC of dergelijke, en kijk eens je codecs etc. na Reageren
MrIndependent Geplaatst: 12 mei 2012 Auteur Rapport Geplaatst: 12 mei 2012 hmm waarmee record jij dan? want bij mij kan ie perfect opnemen maar als ik dan afspeel in WMP dan laggt ie als de t*. Ik haal HDD en SSD niet door elkaar ik wil een SSD ook voor Windows.. Gebruik dan ook geen WMP, als je een beetje films wilt editten en of zelfs bekijken gebruik je echt geen WMP, je veegt je reet toch ook niet met schuurpapier ofwel? Het ligt meer software matig dan hardware matig, probeer eens VLC of dergelijke, en kijk eens je codecs etc. na Ik keek ze even in WMP maar daarna opende ik ze in vegas en toen liep het iets soepeler.. maar nog steeds niet strak.. Reageren
GolfG60 Geplaatst: 13 mei 2012 Rapport Geplaatst: 13 mei 2012 Ik keek ze even in WMP maar daarna opende ik ze in vegas en toen liep het iets soepeler.. maar nog steeds niet strak.. Doe je ook nog downloaden of iig dingen die naar je schijf schrijven of lezen naast video's bekijken? Ik heb mijn schijven(uit mijn pc) gedeeld over het netwerk en kan (bluray)films zonder vertraging kijken op mijn Mini-Mac, terwijl het ook om een simpele IDE(7200rpm) schijf gaat. Vertragingen in films etc. kan bijna niet hardware matig zijn, tenzij hij aan zijn einde toekomt maar meestal hoor je dat. Gebruik je op het moment maar een schijf? Kun je ergens een tweede schijf(mag ook extern zijn) vandaan halen? Zet daar eens je films op en speel ze dan af en kijk of je het dan nog hebt Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.