Jump to content

GTA IV vs GTA V


mekane

Recommended Posts

Dude, de graphics zien er fucking vet uit. Nu ben ik zelf totaal geen graphicshoer - voor mijn part hadden ze San Andreas-graphics genomen - maar hier kan je toch niet over klagen? GTA IV zag er al bizar mooi uit, en GTA V ziet er nóg een tikkeltje mooier uit.

Bewerkt: door SpacyColours
Link to comment
Delen op andere websites

+1 voor degene die de video wel heeft gemaakt.. Niet verwacht dat er zoveel gelijke scènes te maken zouden zijn. Uiteraard zijn het niet alleen de graphics denk ik. Personages en voertuigen zien er weer meer echt uit dan in voorgaande delen, alles is wat ronder, wat meer bijgeschaafd,, maar volgens mij zit er meer achter.

Wat Rockstar ons al heeft laten zien met RAGE in IV vergeleken met TLAD, en vervolgens TLAD vergeleken bij TBOGT, is dat ze met deze engine heel goed in staat zijn de sfeer te manipuleren in de omgeving. Ik hoef niemand hier denk ik uit te leggen dat IV met reden aardig donker begon, en dat TLAD niet voor niets die grauwe uitstraling heeft. Uiteraard was de sfeer, de feel, in TBOGT juist weer heel erg zonnig.

IV speelt zich af in New York, waar we alleen de sneeuw misten eigenlijk, verder komen de sferen die daarin zijn neergezet behoorlijk goed over met de look & feel daar in het echte leven. Los Santos ligt in "de wereld van GTA" net zo goed honderden kilometers van Liberty City af, zoals ook de afstand tussen New York en Los Angeles. De twee steden hebben in het echt gewoon een totaal ander klimaat, andere look & feel. Dat weten ze bij Rockstar Games ook, en zo te zien weten ze dat heel goed neer te zetten.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...