Jump to content

Problemen met insteekgat koptelefoon


_Night-Men_

Recommended Posts

Hallo,

Dat ding waar je koptelefoon in moet, doet het steeds slechter bij mij. Ik weet niet precies hoe dat ding heet, maar ik bedoel dat gat aan de voorkant van de PC (bij mij is hij omsingeld met een groen randje). Het ligt niet aan mijn koptelefoon, want die doet het prima in mijn laptop. Hoe kan ik dit probleem oplossen? Hij doet het soms, maar dan moet ik hem ook op de millimeter nauwkeurig goed draaien, zodat ik toch nog een beetje geluid hoor. Maar dan moet je het draad van de koptelefoon wel strak houden en hem niet verdraaien, want dan is het al weer mis...

Gr.

Link to comment
Delen op andere websites

verder ook niet v ies? probeer t eens schoon te maken met bijvoorbeeld een wattenstaafje. verder zou het mogelijk kunnen zijn dat het stekkertje ervan op het moederbord losjes zit

Link to comment
Delen op andere websites

Het gaat trouwens om een jack (3,5 mm mini-jack) aansluiting. Als je voorop een aansluiting hebt, heb je er meestal achter ook wel één.. Kun je die niet gewoon gebruiken?

Daarnaast, mocht de aansluiting niet te vervangen zijn, is een USB headset te overwegen (is vaak ook nog betere kwaliteit geluid).

Link to comment
Delen op andere websites

@Limbolander: Niet vies, stekkertje zit er ook goed in...

@VWO-er: Achterop zit er ook een, maar daarvoor is mijn koptelefoondraad te kort. Vervangen gaat mijzelf toch niet lukken, dus ik denk dat ik binnenkort maar even bij de winkel ga kijken voor een USB headset ;)

Bewerkt: door _Night-Men_
Link to comment
Delen op andere websites

Weet je het zeker dat het niet aan je koptelefoon ligt?

Vaak als je koptelefoon het soms doet en je de kabel goed moet houden dat het toch echt aan je koptelefoon ligt.

Probeer eens een andere koptelefoon of iets met 3,5mm jack op je front-speaker aansluiting, denk dat het aan je koptelefoon ligt.

Link to comment
Delen op andere websites

Heb ook een soortgelijk probleem, en weet zeker dat het aan het kabeltje ligt. Zoiets krijg je ook heel vaak met el cheapo oordopjes. Probeer anders eens of het bij een MP3 speler of telefoon wél fatsoenlijk werkt?

Link to comment
Delen op andere websites

Heb mijn koptelefoon even met mijn keyboard getest, en daar doet de koptelefoon het prima. Heb dezelfde problemen met andere koptelefonen met mijn computer...

Ik heb trouwens een vrij oude koptelefoon, een Philips SBC 487.

Link to comment
Delen op andere websites

Heb je er al eens voorzichtig met een naald in geschraapt? Dat moest ik af en toe doen bij mijn iPod als het contact niet meer goed zat, en dan kwam er altijd een vrij grote pluk stof uit. Dus gewoon met een naald of iets anders wat schrapen.

Link to comment
Delen op andere websites

Je kan ook voor een lage prijs een verleng kabeltje kopen dat je m toch nog achterin je computer kan steken :)

Klik

€1,40 zonder verzendkosten, heel erg goedkoop, enige nadeel is dat de verzendtijd 1 tot 3 weken duurt

Link to comment
Delen op andere websites

Ik zal binnenkort nog even met een naald proberen. Bestaan er ook een soort van kabeltjes die je aan je koptelefoon kunt doen en dan in je USB aansluiting steken?

Nope, zover ik weet niet, zou doen wat Zombiespeed al aangaf, een 3,5mm verlengkabel en die achterin steken.

Tenzij je er al wat hebt zitten, dan moet je een splitter of dergelijke hebben.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...