Jump to content

Game pc


Nick_Kerkwijk

Recommended Posts

Na een lange tijd van afwezigheid en het overlijden van mijn ps3, ben ik hier terug gekomen voor advies voor een game pc.

Ik heb weinig kennis van pc hardware tegenwoordig dus vraag ik het de experts maar. Ik wil een pc die gewoon snel is met bijvoorbeeld schoolwerk (simpele dingen als word enzo) en games als Battlefield en misschien Gta Iv ook zonder problemen aankan.

Als iemand een pc wilt samenstellen die gewoon zo goedkoop mogelijk ( :puh: ) die dingen kan zou het mooi zijn. Ik wil er maximaal 700 voor uitgeven maar als het voor minder kan is het ook goed. :puh:

Budget: 700-misschien 800 (excl. scherm)

Doel: GTA, BF3,

Desktop of laptop: Desktop

Merk pc of samengesteld: samengesteld

Benodigde randapparatuur: Scherm dat er bij past.

Besturingssysteem: Windows 7 (regel ik wel ergens)

Onderdelen die je nog wilt hergebruiken: Nvt

Zelf in elkaar zetten of door bedrijf zoals Azerty of Alternate: Liefst prebuild

Extra koeling (voor overklokken)?: nee

Het hoeft dus zeker niet het nieuwste van het nieuwste te zijn, kan ook niet voor dat geld, maar als bijvoorbeeld een 'oude' 4870 videokaart kan worden gebruikt dan is het goed.

:)

Link to comment
Delen op andere websites

Het scherm, moeten wij dat ook voor je uitzoeken, en zo ja, is dat een deel van die 700-800 euro of is daar een apart budget voor? Als wij die zouden moeten uitzoeken, heb je dan voorkeuren voor een bepaalde grootte, beeldverhouding, whatever?

Link to comment
Delen op andere websites

Het scherm, moeten wij dat ook voor je uitzoeken, en zo ja, is dat een deel van die 700-800 euro of is daar een apart budget voor? Als wij die zouden moeten uitzoeken, heb je dan voorkeuren voor een bepaalde grootte, beeldverhouding, whatever?

Apart budget voor het scherm ja. Ik weet dus niet wat voor een scherm het beste bij een game pc past, met pixels en de verhouding enzo. Wat de fijnste afmetingen zijn enz. Hoeft niet extreem groot iig. :puh:

Ik zoek de monitor dan zelf wel uit, het is denk ik toch ook een kwestie van smaak

Bewerkt: door Nick_Kerkwijk
Link to comment
Delen op andere websites

Mischien dat dit iets voor je is http://gamepc.nl/game-pc

Alternate is toch wel iets goedkoper dan dat :)

WMOju.png

Kan de lijst helaas niet naar je toe sturen vanwege de vernieuwing van alternate, moet je eerst een account maken en dan moet je al die informatie gaan invullen waar ik atm geen zin in heb, maar dit is een goede pc :)

De processor is snel genoeg voor later, je kan hem zelfs in de toekomst makkelijk overclocken, videokaart is een beetje mid range, maar goed genoeg om bf3 mee te spelen op medium/high (De multiplayer) en de kast heeft 3 meegeleverde 120mm ventilatoren en ruimte voor cable management.

Het totale bedrag is trouwens € 679,38, hierbij moet je nog 55 euro bij op tellen als je het in mekaar wil laten zetten.

Bewerkt: door Zombiespeed
Link to comment
Delen op andere websites

Bedankt, ziet er goed uit moet ik zeggen. Alleen was een AMD systeem niet beter dat ik me kan herinneren? Meer waarde voor je geld? :7

Tja, Intel is (tussenhaakjes) beter, alleen bij gamen merk je dat niet zo 1-2-3, denk aan de i7 quadcore.

1 core berekent voor 2 cores, dus theoretisch is het een 8-core, enkel ondersteunen games geen 8-cores dus blijft ie op 4 cores draaien en zijn die 4 extra cores energie en geldverspilling.

Amd is daardoor goedkoper, minder fratsen en dus meer bang for the buck processor, tevens zijn de moederborden ook goedkoper. ;)

Link to comment
Delen op andere websites

En ik snap niet waarom je een Sandy Bridge i5 neemt.

http://www.alternate.nl/html/product/Intel%28R%29/Core%28TM%29_i5-3570K/965973/?

is 12 euro duurder. Ik heb zelf de i7 hiervan

Ik heb nog niet zo veel gehoort over de ivy bridges, en het is alsnog dan weer 12 euro hoger zijn budget :)

En nog wat oudere reacties, ik heb zelf een AMD (Phenom x4 955) ze worden wel een stuk warmer dan Intel zijn processors en intel is ook zuiniger qua stroom.

En hun blijven de meeste processors op de zelfde socket maken, en die i5 2500k is sterk genoeg om nog een paar jaartjes mee verder te gaan en je kan hem eventueel nog makkelijk overclocken.

Een i7 is trouwens niet echt nodig, alleen voor echte rendering en 3d modelling zou het van pas komen, maar voor gaming is de i5 2500k perfect.

Hier nog een lijstje met benchmarks van processors, i5 2500k scoort hier 4e en de AMD processors die goedkoper dan de i5 2500k zijn die staan toch wel weer veel lager.

http://www.cpubenchmark.net/common_cpus.html

Heb trouwens ook de i5 2500k erin gezet omdat de processor van een computer vervangen vaak het meeste gedoe is, vaak moet je nog weer een nieuw moederbord kopen etc daarom heb ik ereen ingezet die nog een paar jaar mee kan, en de videokaart enzo kan je nog weer makkelijk een keer upgraden.

Bewerkt: door Zombiespeed
Link to comment
Delen op andere websites

Ik zou zelf denk ik gewoon voor een x4 gaan. Ontwikkelaars zijn net pas bezig met het ondersteunen van quad-cores, dus octa-cores en weet ik het wat zijn allemaal nog niet nodig.

Ook is het een heel slim idee om je stellingen te beargumenteren met benchmarks van pc software die naar hele andere dingen kijken dan waar een game gebruik van maakt. Als je een vergelijking wilt van hoe goed auto's optrekken, ga je toch ook niet naar de topsnelheid kijken?

Link to comment
Delen op andere websites

Ik zou zelf denk ik gewoon voor een x4 gaan. Ontwikkelaars zijn net pas bezig met het ondersteunen van quad-cores, dus octa-cores en weet ik het wat zijn allemaal nog niet nodig.

Ook is het een heel slim idee om je stellingen te beargumenteren met benchmarks van pc software die naar hele andere dingen kijken dan waar een game gebruik van maakt. Als je een vergelijking wilt van hoe goed auto's optrekken, ga je toch ook niet naar de topsnelheid kijken?

De x4's worden nogal redelijk warm, en warmte speelt ook nog een redelijke rol voor gaming PC's en de i5 2500k heeft een heel verschil in performance, mede omdat de processors vervangen het meeste gedoe is kan je er beter eentje nemen die speciaal voor gaming is gemaakt, en klaar is voor de toekomst.

Bewerkt: door Zombiespeed
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...