NilsHolgersson Geplaatst: 26 mei 2012 Rapport Geplaatst: 26 mei 2012 Kinderen die het Nils Holgersson-lied zingen Zoals iedere gezonde jongen van mijn leeftijd mag ik graag luisteren naar zingende kinderen, vooral wanneer dit het Nils Holgersson-lied betreft. Daarom lijkt het me erg leuk om deze filmpjes te verzamelen, maar let op, dit is niet slechts een YouTube-dumptopic. Het is namelijk ook de bedoeling dat we de prestatie van de uitvoerenden kritisch beoordelen. Gebruik daarvoor het 5-sterren rankingssysteem. - Geweldig - Redelijk goed - Gaat wel - Redelijk slecht - Abominabel Ik zal een voorbeeld geven. Gezongen door Lea komt het lied nog niet volledig tot zijn recht. Het is duidelijk hoorbaar dat ze haar eigen teksten als "vliegt op een spin naar de zon" fabriceert. Tekstkennis is, naast toonhoogte en tempo, een belangrijk onderdeel van een goede voordracht. Improvisatie mag, maar mits goed uitgevoerd. Op een spin naar de zon vliegen is onrealistisch en respectloos ten opzichte van de ganzen. Verder is het meer meezingen dan zelf zingen en is er weinig sprake van passie en inzet waardoor ik de eindscore moet vaststellen op een kleine onvoldoende. ________________________________________________ Niels (3) zingt zijn eigen versie waarin alle tekst behalve 'Nils Holgersson' is vervangen door een simpele 'lalalala'. Prijzenswaardig is het feit dat het lied gezongen wordt zonder externe impulsen zoals de tekenfilm op televisie. Het is puur een eigen inbreng waarbij de letterlijke tekst niet langer relevant is. Deze eigentijdse uitvoering vastgelegd door Thijs (5) is het schoolvoorbeeld van een goed uitgevoerde improvisatie en verdient daarom een ruime voldoende. ________________________________________________ Om te zorgen dat het topic niet volledig ontspoort zijn er wel enkele regels nodig. Beargumenteer de beoordeling met minimaal 50 woorden. Maximaal één Nils Holgersson-lied per gebruiker per dag. Je moet zelf minimaal 0 reacties hebben voordat je hier mag reageren. Zelfs leden van Hustlers United mogen hier reageren indien ze hier behoefte aan hebben. Het is goed mogelijk dat er verhitte discussies ontstaan over de beoordelingen van verschillende gebruikers. Los dit zelf maar op. Het liefst natuurlijk kinderen maar er mogen eventueel ook volwassenen die het Nils Holgersson-lied ten gehore brengen beoordeeld worden. ________________________________________________ Succes! Reageren
SpacyColours Geplaatst: 26 mei 2012 Rapport Geplaatst: 26 mei 2012 (bewerkt) Leuk topic! :O Alleen ik kon nergens kinderen vinden die dat lied zingen. Ik vond wel deze versie: http://www.youtube.com/watch?v=oees9xCTvds Het begin van het lied klinkt al lekker swingend. Een origineel concept in vergelijking met het wat rustigere origineel. Sterker nog, deze versie gaat nog een tikje langzamer, maar je kan er zo een klassieke dans op uitvoeren (of een spliff opsteken). De zang van de man past mooi op de beat - het is een rustgevende stem die je alle zorgen en stress laat vergeten. Dan, als afwisseling, begint het refrein op een goed moment, met de prachtige unieke stem van de vrouw man schaap in het duo trio. Het lied blijft dan lekker instrumentaal doorgaan, om weer te vervolgen met een geweldig refrein. Dan komt ook weer precies op het juiste moment die lage fijne mannenstem tevoorschijn voor z'n showdown. Uiteindelijk komt nog een keer het refrein (je merkt dat het refrein niet zomaar geloopt is, prima). En het instrumentale einde wordt prachtig omhulst door een overstijgend vliegtuig. Origineel, kwalitatief en gewaagd! Ik durf het 5 sterren te geven! Bewerkt: 26 mei 2012 door SpacyColours Reageren
Teh_Ninja Geplaatst: 26 mei 2012 Rapport Geplaatst: 26 mei 2012 (bewerkt) Ichigo(20) brengt haar versie van de befaamde Nils Holgersson intro op geheel eigen wijze. Met een pianobegeleiding en een zacht stemgeluid dat klinkt alsof en een maagdelijke engel in je oren voor het eerst haar coïteuse aria ten gehore brengt. Het is puur afgaand op performance dan ook een dikke vijf sterren waardig, ware het niet dat ze Niels(3) wel erg na-aapt met haar ge-'lalalalalaaa'. Dit kost haar twee waardevolle sterren, waardoor het geheel een magere voldoende wordt. Bewerkt: 27 mei 2012 door Teh_Ninja Reageren
SpacyColours Geplaatst: 26 mei 2012 Rapport Geplaatst: 26 mei 2012 Meneer Teh_Ninja, Wat een schitterende versie heb jij gevonden! Ik verkies deze magistrale klanken zelfs boven Trio Erektus! Ichigo's versie verdient naar mijn mening alle lof. Daarom vind ik voor mij persoonlijk jouw score van 3 sterren dan ook veel te laag. Zoals je zegt, puur afgaand op performance verdient dit lied een dikke topscore. Maar daarna kom je met een (in mijn ogen te verwaarlozen) minpuntje, namelijk dat mejuffrouw Ichigo op enkele punten overeenkomsten vertoont met het 3-jarige zangtalent Niels. Dat je überhaubt het lef hebt om hier punten vanaf te trekken is natuurlijk bespottelijk, aangezien het filmpje van zanger Niels gepost is in december 2010, en Ichigo's meesterwerkje in juli 2010. Het is dus Niels die Ichigo als inspiratiebron heeft gebruikt (wat overigens alleen maar goed is - laat zien dat dat jochie een goede smaak heeft). Ik kan er met mijn verstand niet bij hoe jij sowieso 2 sterren kan aftrekken van dit mooie nummer. Ik wil niet de indruk wekken dat ik het enkel opneem voor het vrouwelijke geslacht, en ik heb ook alle respect voor Niels. Heel erg veel zelfs, dat hij op zo'n jonge leeftijd al zulke mooie zangkunsten kan vertonen bekoort mij zeker, dus ik wil hem niet in diskrediet brengen. Het filmpje van Ichigo is echter van zo'n enorm hoog niveau dat ik durf te stellen hedenavond een nieuwe idool te hebben ontdekt. Dáár bedank ik je voor! Kortom, ik vind de volle 5 sterren bij jouw filmpje meer op z'n plaats! ~SpacyColours Reageren
Teh_Ninja Geplaatst: 26 mei 2012 Rapport Geplaatst: 26 mei 2012 Beste SpacyColours , Met alle respect, maar daar slaat u de plank toch aardig mis. Het klopt inderdaad dat de versie van Ichigo eerder geüpload is dan de versie van Niels. Maar daarbij moet ik het saillante detail opmerken dat het reeds de nieuwe versie betreft van Niels zijn zangkunsten. De eerste staat helaas niet (meer) op Youtube, maar is zeer zeker ouder dan de, nogmaals prachtige, versie van Ichigo. Het is dus wel degelijk het geval dat Ichigo het grote talent Niels uit de OP heeft geïmiteerd. Dit geeft mij in mijn ogen het volledige recht om haar strafpunten te geven, vanwege het gebrek aan originaliteit. Hierbij hoop ik u van de juiste repliek voorzien te hebben. Teh_Ninja Reageren
commando Geplaatst: 27 mei 2012 Rapport Geplaatst: 27 mei 2012 (bewerkt) vond Nils Holgersson,behalve het nummer, maar niets vroeger... ik keek: http://www.youtube.com/watch?v=UZ5y-ZMEdLA en voor dat ik al de video's zoals dommel en Bassie en adriaan ga posten... het beste programma uit mijn jeugd! heerlijk gewoon, betere herinneringen aan tekenfilms zijn er niet Kinno Bewerkt: 27 mei 2012 door commando Reageren
NilsHolgersson Geplaatst: 27 mei 2012 Auteur Rapport Geplaatst: 27 mei 2012 Ondermaatse prestatie van Mika. De concentratie lijkt volledig te ontbreken waardoor te laat wordt ingezet en stukken tekst weggelaten worden. Meneer lijkt drukker met de camera ('kijk mij eens de joviale jongen uithangen') dan met de uitvoering van het lied. De kijker vraagt zich ondertussen vertwijfeld af waar hij nu eigenlijk naar zit te kijken. Van deze egotrip wordt niemand vrolijk, ik kan niet meer dan slechts één ster toekennen. Reageren
SpacyColours Geplaatst: 27 mei 2012 Rapport Geplaatst: 27 mei 2012 Geachte Mijnheer de Ninja, Het spijt me dat mijn betoog feitelijk ongeldig bleek te zijn. Het kwam inderdaad niet in mij op dat de jonge Niels al eerder een video had geplaatst. Het zorgt ervoor dat ik mijn standpunt een beetje moet bijschaven. Echter, ik blijf 2 hele sterren aftrek veel te veel vinden. Mijns inziens is 4½ ster de juiste score. Aangezien ik nu weet dat uw argumenten inhoudelijk op waarheid gebaseerd zijn, kan ik ze niet weerleggen, omdat alleen onze meningen nu nog verschillen. Bedankt voor uw vriendelijke reactie, en nogmaals, voor het ontdekken van dit 20-jarige talent! Met vriendelijke groeten, SpacyColours Reageren
Teh_Ninja Geplaatst: 27 mei 2012 Rapport Geplaatst: 27 mei 2012 Beste SpacyColours , Ik kan mij zeker inbeelden dat mijn straf, twee volledige sterren aftrek, een nogal harde is. Een score van 4½ punt is volgens het Nilsholgersson 5-sterren rankingssysteem® echter niet mogelijk, dus ik denk dat we zullen moeten settelen op een score van vier sterren. Teh_Ninja Reageren
SpacyColours Geplaatst: 27 mei 2012 Rapport Geplaatst: 27 mei 2012 Geachte Dhr. de Ninja, Speciaal voor deze gelegenheid heb ik een balkje van 4½ te voorschijn weten te toveren. Bij deze verklaar ik, SpacyColours, dat de Nils Holgersson cover van Ichigo 4.5 sterren krijgt! Reageren
commando Geplaatst: 28 mei 2012 Rapport Geplaatst: 28 mei 2012 Zeg beste Nils Holgersson liefhebbers, eventjes serieus... Afgezien dat ik het een beetje onserieus en ongepast topic vind, passen de onderstaande, vetgedrukte regels niet in het Beeld & Geluid ( Lifestyle ) gedeelte. Om te zorgen dat het topic niet volledig ontspoort zijn er wel enkele regels nodig. Beargumenteer de beoordeling met minimaal 50 woorden. Maximaal één Nils Holgersson-lied per gebruiker per dag. Je moet zelf 100 reacties hebben voordat je hier mag reageren. Leden van Hustlers United mogen hier sowieso niet reageren. Het is goed mogelijk dat er verhitte discussies ontstaan over de beoordelingen van verschillende gebruikers. Los dit zelf maar op. Het liefst natuurlijk kinderen maar er mogen eventueel ook volwassenen die het Nils Holgersson-lied ten gehore brengen beoordeeld worden. Het "proces-verbaal" stuur ik ook door naar de moderators van het Beeld & Geluid Forum Reageren
NilsHolgersson Geplaatst: 28 mei 2012 Auteur Rapport Geplaatst: 28 mei 2012 Beste commando, Goed om te zien dat je de openingspost nu daadwerkelijk gelezen hebt. Wanneer je hiertoe eerder was overgegaan had je wellicht gemerkt dat een topic dat Kinderen die het Nils Holgersson-lied zingen heet niet automatisch een Welke kinderseries keek jij vroeger?-topic betreft. En dat had weer een volstrekt ongepaste reactie gescheeld vol irrelevante filmpjes over Budgie de Kleine Helikopter en Ovide en zijn vriendjes. Maar om terug te komen op de door jou aangestipte regels: deze zijn preventief van aard en daarmee tracht ik ontsporing van het topic te voorkomen. Objectiviteit is noodzakelijk om tot eerlijke conclusies te komen. Door de jarenlange verhitte strijd tussen de Wilde Ganzen-gang en Hustlers United lijkt het een onverstandig idee om deze mensen lofliederen over het symbool van de rivaal te laten beoordelen. Ook het massaal aanmaken van nieuwe accounts om hiermee negatieve beoordelingen te plaatsen is met de '100-reacties' regel voorkomen. Ik hoop dat ik enige duidelijkheid heb kunnen verschaffen over de noodzaak van dergelijke reglementen. Reageren
Kloep Geplaatst: 28 mei 2012 Rapport Geplaatst: 28 mei 2012 Geachte heren en dames, Het topic geeft mijns inziens een humoristische sfeer aan het forum, wat de gehele activiteit alleen maar te goede zal komen. Hier is niks mis mee, vandaar dat ik het topic hier laat staan. Echter, we gaan niemand verbieden om hier een bericht achter te laten. Bij deze zijn de middelste twee regels iets aangepast. Deze aangepaste regels zijn te lezen in het eerste bericht van dit topic. Dit is mijn uitspraak en hier zult u het mee moeten doen. Mvg, Meester Kloep Reageren
SpacyColours Geplaatst: 29 mei 2012 Rapport Geplaatst: 29 mei 2012 Dit keer betreft het een heus live-optreden van het prachtige nummer, door de enige echte Avonturenland. Uiteraard zorgt dit voor een lagere kwaliteit dan opgenomen versies, maar dat valt nog reuze mee. De eerste helft van de video was ik erg onder de indruk. Er wordt mooi gezongen, en alle instrumenten zorgen voor een goede achtergrond. Dan komt er een stukje acapella, die redelijk goed lukt, dan een mooie stuk instrumentaal, maar dan gaat het mis. De zanger krakeelt nu maar wat in de rondte. Niet dat het niet mooi klinkt - voor een onbekend bandje vind ik dat de zanger nog aardig kan improviseren met zijn stem - alleen weet hij zelf niet wat hij nou precies zingt. "Hoog in de bossen" en "over de huizen" dat kan natuurlijk niet. Jammer. Toch, het idee is natuurlijk leuk, en een kniesoor die daar in die zaal zal klagen. Maar ik moet hard zijn.Avonturenland krijgt van mij 3 sterren! Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.