Jump to content

[Peiling] wie weet wat PHP MVC is, en gebruikt het?


Sublime

weet jij wat PHP MVC is?  

11 leden hebben gestemd

  1. 1. weet jij wat PHP MVC is?

    • Ja ik weet wat het is, maar gebruik het niet echt.
      6
    • Ja ik weet wat het is, en gebruik het bij alles.
      0
    • Ja ik weet wat het is, maar nauwelijks toegepast.
      2
    • Nee, wat betekent MVC?
      2
    • Nee, wat is PHP OO?
      0
    • Nee, PHP? wat is dat..
      1


Recommended Posts

Beste forum gasten,

Aangezien hier nog relatief jong publiek aanwezig was vroeg ik mij af of jullie wat weten over programmeer technieken.

Ik heb mijn code doorgekeken die ik vroeger heb gemaakt, en ondanks het OO was maar niet MVC was het nog redelijk onderhoudbaar. Normaal heb ik het MVC princiepe alleen in Java toegepast, maar nu ben ik toch bezig met een PHP MVC project waarbij ik merk dat mensen die niet veel van de werking snappen wel het princiepe snel oppakken en daardoor zelf sneller de code begrijpen.

Als je nieuwsgierig bent: MVC voorbeeld

Bewerkt: door Maikle
Link to comment
Delen op andere websites

  • 1 year later...

Wat is het verschil tussen OOPHP en PHP MVC? Of is dat het gewoon hetzelfde?

Ik leer namelijk op school de basis van OOPHP het vind het al een stuk overzichtelijker dan gewoon drop down coderen.

Bewerkt: door Proliner
Link to comment
Delen op andere websites

Het OO patroon staat voor Object Oriented. Dit betekent dat je alle logica in objecten verwerkt. Bij OO wordt niet vermeld wat je wel of niet met deze objecten mag doen.

MVC staat voor het patroon: Model View Controller. Hierbij heb je ook Objecten (en het is dus OO), maar deze objecten mogen alleen specifieke taken uitvoeren. Zo zijn er de volgende taken:

Model = Structuur van de data van een object. Zo kan je een "Auto" met als variabelen "type" en "deuren" etc. als Model zien.

View = Handelt het visuele aspect met de gebruiker af. Bij een webapplicatie is dit bijvoorbeeld de HTML met daarin de verwijzing naar de controller.

Controller = Handelt alle business logica af, hierbij kan je denken aan wat er moet gebeuren als een gebruiker op "opslaan" drukt, of een andere actie uitvoert.

Er zijn nog veel meer programmeer patronen en ze zijn tevens niet altijd even strict te volgen. Het belangrijkste is dat je een overzichtelijke applicatie kan maken waarbij je makkelijk onderdelen kan vervangen / invoegen of verwijderen.

Bewerkt: door Sublime
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...