Arjen Geplaatst: 9 juli 2005 Rapport Geplaatst: 9 juli 2005 (bewerkt) Hoe maak ik mijn eigen tatoeages? Om te beginnen moet je eerst de vereiste tools in je bezit hebben: GTA San Andreas TXD Workshop 3.5 IMG Tool 2.0 ------------------------------------------------ Volg deze instructies om te weten hoe je een mooie tattoo maakt. Open de IMG Tool en open ...\models\player.img Als je met het scrollbalkje rechts even van boven naar beneden snel door kijkt, zie je ook namen met 12cross7.txd of 4spider.txd. Dit zijn allemaal Tattoo's. Wij nemen als voorbeeld 12cross7.txd. RMB op 12cross7.txd en Extract hem ergens naartoe waar je maar wilt. Open nu de TXD Workshop en ga naar File - Open of klik op Open TXD linksbovenin. Open de 12cross7.txd. Als het goed is zie je helemaal niets, behalve een zwart plaatje in 256x256 formaat. Middenonderaan staan 2 knopjes; Image en Alpha/Mask. Als je de Alpha aanklikt, zie je een zwart beeldje met, als het goed is, de 'cross (kruis)' in het wit. Selecteer de Alpha onderin en druk op Extract - BMP boven in beeld. Sla de .bmp op waar je maar wilt, maar dat je hem wel kan terugvinden. Kijk in deze post even een stukje naar onderen voor meer info!! Open nu een bewerkprogramma (Photoshop aangeraden) en maak een tatoeage in het wit. Plaats het nu op een deel van het zwarte gedeelte. Test met een kledingstuk waar hij ongeveer komt. Als je klaar bent Save je hem als .bmp. Open nu de TXD Workshop weer en open de 12cross7.txd. Druk op Alpha/Mask en druk nu op Import (bovenin). Zoek nu naar je bewerkte tatoeage en druk op Openen. Nu heb je bij de Alpha/Mask een door jou bewerkt plaatje. Druk nu op Save TXD. Open de IMG Tool 2.0, open player.img. Zoek (Edit - Find) naar de 12cross7.txd. Druk op RMB - Replace en vervang hem door de jou opgeslagen 12cross7.txd. Als laatste stap moet je op Commands - Rebuild Archive drukken. Klaar. Ga nu naar een Tattooshop en zoek de tattoeage die je hebt bewerkt. Veel plezier!! - Meer info stap 6: Waarom staat de gun rechtsonderin het plaatje? Dat zal ik je uitleggen. Eerst, open de IMG Tool en zoek naar een kledingstuk. In dit voorbeeld gebruik ik even de player_torso.txd. Extract deze ergens en open dit bestand met de TXD Workshop [zie stap 3 voor info] . Rechtsonderin dit plaatje betekent de rug van het kledingstuk. Als je het al snapt, het kruis is een tatoeage die dus op de rug komt. Zo kun je dus op verschillende plekken een tatoeage maken. player.img: Hier staan de kleren, tattoeages, schoenen, caps etc in. Alpha/Mask: Een alpha kan er voor zorgen dat je dingen wel en niet moet zien. Een alpha bestaat altijd, behalve als het geen alpha heeft, uit zwarte en witte kleuren. Het witte gedeelte zie je wel en het zwarte zie je niet ingame. BMP: Voor de Photoshopgebruikers. Sla eerst op in .jpg en open het .jpg bestand in Paint. Sla hem in Paint op in 24-bitmapsafbeelding. Een .tga exporteren helpt niet, want dan export hij de Image ipv de Alpha. Als je in één map alle kleding wilt hebben (tattoeages ben ik nog aan het selecteren), moet je even contact met me opnemen en je MSN Adres geven! © MClaw 2005 - Typfouten voorbehouden. Bewerkt: 9 juli 2005 door MClaw
Wauzie Geplaatst: 9 juli 2005 Rapport Geplaatst: 9 juli 2005 Prachtig Mclaw, lekker netjes. -Closed and added to Master Tutorial List-
Recommended Posts