Jump to content

Lees jij boeken?


Velaro

Recommended Posts

Toen ik op de middelbare school verplicht boeken moest lezen voor de literatuurlijst zag ik er heel erg tegenop, vooral omdat het 'moeilijke''' boeken moesten zijn. Toch viel het allemaal wel mee, als je er maar eenmaal aan begint. Eigenlijk vond ik het na een tijdje helemaal niet erg om te doen, zolang je maar goed een boek kiest waarbij jij je ook prettig voelt. Nu lees ik buiten wetenschappelijke artikelen eigenlijk geen boeken meer. Misschien dat ik het wel eens weer kan gaan proberen. De bibliotheekpas heb ik nog steeds, dus wie weet...

Bewerkt: door KaiSkillzz
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 134
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • moechy

    6

  • Silverbyte

    6

  • NicolaB

    6

  • 3L1077

    5

Toen ik op de middelbare school verplicht boeken moest lezen voor de literatuurlijst zag ik er heel erg tegenop, vooral omdat het 'moeilijke''' boeken moesten zijn.

Jaah, dat was dus echt gewoon nonsense. Ik werd echt gestoord van al die boekenlees opdrachten (6 per jaar), want het moest een boek zijn dat in het Nederlands was geschreven. Ik heb veel Engelse boeken gelezen, maar een Nederlandse boek? Max Havelaar en verder wat werk van Mulisch, Reve en Hermans. Jah, ik heb wel wat met naoorlogse literatuur blij.gif Gelukkig bestond er iets als scholieren.com, dat heeft me veel hoofdpijn gescheeld.

Momenteel lees ik nog steeds met regelmaat een Engels boek, zowel fictie (nu: The Darkest Room, origineel in het Zweeds, maar vooruit..) als non-fictie; onlangs begonnen met Being Mortal van Atul Gawande. In hele bijzondere gevallen waag ik me aan een autobiografie.

Link to comment
Delen op andere websites

Net als Eline Vere pukey.gif

Ik lees trouwens alleen nog als het moet. Vroeger las ik vrij veel, maar de interesse in boeken kelderde al vrij snel op de middelbare school.

Bewerkt: door _Night-Men_
Link to comment
Delen op andere websites

Momenteel bezig in 'The Rules Of Attraction' van Bret Easton Ellis, maar ik heb zo'n belachelijk korte concentratieboog dat ik gemiddeld anderhalf boek per jaar uitlees. Tot zover wel een interessant boek, verder. Erg expliciet in z'n seks, drugs en geweld, maar de stream-of-consciousness stijl van vertellen maakt dat je er wel helemaal in zit.

Link to comment
Delen op andere websites

Net "Een feestmaal voor Kraaien" uitgelezen.

Volgende boeken moet ik nog kopen.

jij?

Lees jij ze in het Nederlands?

Klopt.

Engelse versie zal ongetwijfeld beter zijn maar de vertaling vind ik goed genoeg gelukt. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb een baantje voor drie dagen in de week. De dagen dat ik vrij ben wil ik wel eens een boek pakken. Laatst heb ik Inferno van Dan Brown gelezen. Een goed boek en echt een aanrader.

Ik lees graag thrillers en detectives.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...