Jump to content

Lees jij boeken?


Velaro

Recommended Posts

Nou, lezen op zich hoeft niet saai te zijn hoor, het zijn hem vaak de boeken die het saai maken. Jammergenoeg hebben vele -middelbare- scholen wel de gewoonte om vooral "slechte" (slechtlezend of gewoon niet zo goed) boeken op te geven om te lezen. Heb gelukkig de vorige twee jaar ook wel eens goede boeken kunnen lezen en dat was een verluchting. Zelf heb ik echter wel niet snel de reflex om een boek vast te pakken en te lezen, maar dat weerhoudt me niet om soms wel degelijk eens een stukje te lezen. Lezen moet je in mijn mening ook alleen maar doen als de stof die je leest (heeft ook zijn betrekking tot romans) je ook echt boeit.

Lezen is inderdaad niet saai. Zoiezo dan had ik niet op dit forum geweest want als ik alles wat ik op het forum lees onder elkaar zet is dan lees ik echt dikke pillen als je het vergelijkt met een boek. :puh:

Elk topic waarop ik reageer vind ik boeiend dus als daarover nou een boek is... :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 134
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • moechy

    6

  • Silverbyte

    6

  • NicolaB

    6

  • 3L1077

    5

Ik zag dit topic en dat was best wel een confrontatie voor mij. Vroeger las ik erg veel boeken, vooral voor het slapen gaan. Sinds dat ik een smartphone en een tablet heb is dat eigenlijk een beetje vervaagd. Ik zit nu voor het slapen gaan meer op mijn tablet dan dat ik een boek of tijdschrift lees. Wel lees ik maandelijks de Pyschologie en heel soms de PU. Ik lees nu alleen boeken als mijn opleiding me dat verplicht. Verder lees ik eigenlijk bijzonder weinig, ik schrijf ook veel minder de laatste tijd. Niet best eigenlijk.

Link to comment
Delen op andere websites

Boeken, die lees ik eigenlijk niet, er is maar een uitzondering.

Als ze met auto's te maken hebben, ik bedoel dan niet, de Autoweek of zoiets.

Maar echt boeken over de historie van automerken of ontwikkeling van nieuwe modellen.

Om even een voorbeeld te noemen: Ligt er bij mij in de kast een boek over de ontwikkeling van de eerste generatie Porsche Cayenne.

Bewerkt: door PorZ19
Link to comment
Delen op andere websites

Nou, lezen op zich hoeft niet saai te zijn hoor, het zijn hem vaak de boeken die het saai maken. Jammergenoeg hebben vele -middelbare- scholen wel de gewoonte om vooral "slechte" (slechtlezend of gewoon niet zo goed) boeken op te geven om te lezen. Heb gelukkig de vorige twee jaar ook wel eens goede boeken kunnen lezen en dat was een verluchting. Zelf heb ik echter wel niet snel de reflex om een boek vast te pakken en te lezen, maar dat weerhoudt me niet om soms wel degelijk eens een stukje te lezen. Lezen moet je in mijn mening ook alleen maar doen als de stof die je leest (heeft ook zijn betrekking tot romans) je ook echt boeit.

Ik vind vaak met school het probleem (niet alle scholen doch) dat je verplicht een boek moet lezen dat op een stoffige lijst staat met 20-jaar oude boeken. Het zullen vast allemaal wel klassiekers zijn, maar een luchtig, modern boek met niet teveel pagina's lijkt me een veel beter instapboek.

Maar ontopic: ja, ik probeer elke dag wel iets te lezen voor ik slaap, ter vervanging van TV zien. Soms een biografie, soms een roman. Net de biografie van Nick Drake gelezen, erg intrigerend.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 4 weken later...

Heb vandaag een dichtbundel van mijn oom gekregen. Naar de daken van Bernard Wesseling. :D

tribute_700052348_a21fd860-873d-41df-999f-7e78d2051702.png

Oh nononono, don't bother memorizing that title - it's for BRIGHT people only. That's right, that means ME, not you! You'd only consider it... how the devil do you children call it these days... aha! I've got it: "tl;dr". Although I might provide you with an opportunity to bask in the genteel applause of the unfaithful. Translated to your foolish language that means I might SEND YOU STRAIGHT TO HELL! >=( Now SHUT UP and resort to your doltish Twitter, Whatsapp? or whatever crack you're on.

Link to comment
Delen op andere websites

Jongens en meisjes, ga nooit, maar dan ook nooit aan de methamphetamien, of andere drugs. Hierboven mij is een triest geval van de

"drugsalotus", die zijn geest niet meer onder controle heeft. De arme stakker. Moge god medelijden hebben, en hem genezen

van zijn aandoening. Je bent gewaarschuwd kinderen, je bent gewaarschuwd.

Link to comment
Delen op andere websites

Nou, lezen op zich hoeft niet saai te zijn hoor, het zijn hem vaak de boeken die het saai maken. Jammergenoeg hebben vele -middelbare- scholen wel de gewoonte om vooral "slechte" (slechtlezend of gewoon niet zo goed) boeken op te geven om te lezen. Heb gelukkig de vorige twee jaar ook wel eens goede boeken kunnen lezen en dat was een verluchting. Zelf heb ik echter wel niet snel de reflex om een boek vast te pakken en te lezen, maar dat weerhoudt me niet om soms wel degelijk eens een stukje te lezen. Lezen moet je in mijn mening ook alleen maar doen als de stof die je leest (heeft ook zijn betrekking tot romans) je ook echt boeit.

Lezen is inderdaad niet saai. Zoiezo dan had ik niet op dit forum geweest want als ik alles wat ik op het forum lees onder elkaar zet is dan lees ik echt dikke pillen als je het vergelijkt met een boek. :puh:

Elk topic waarop ik reageer vind ik boeiend dus als daarover nou een boek is... :puh:

in elk topic waar je dat ''Ba dum tss'' neerzet kan je echt niet vergelijken met een Karl Marx. wat dus ECHTE literatuur is.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 maanden later...

Ja, om eerlijk te zijn lees ik behoorlijk wat af. Vooral (studie)boeken over psychologie (ben zelf dan ook een psychologiestudent jeej dus is wel een beetje logisch), neurobiologie, biochemie, inspanningsfysiologie/trainingsleer en voedingsleer, dat zijn mijn favoriete onderwerpen. Ben dan ook wel zodanig nerd dat ik een ware kennisfreak ben en daarom graag veel van die onderwerpen af weet, het helpt mij de zin en onzin/nuttige dingen en bullshit van het leven te onderscheiden.

En hier een daar een romannetje of zo is wel leuk, maar ik heb er vaak te weinig tijd voor waardoor het grotendeels toch bij de meer wetenschappelijke literatuur blijft.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...