flashingst Geplaatst: 9 juni 2012 Rapport Geplaatst: 9 juni 2012 Hey, Na maanden geen GTA meer te hebben gespeeld had ik toch weer zin om even wat in de stad rond te rijden. Helaas was ik 1 van de 2 installatiediscs kwijt, dus ik heb vandaag een nieuw exemplaar gehaald. De installatie verliep wel goed, op wat kleine dingetjes na die ik wel gewend ben. Alleen na de installatie begonnen de problemen. Toen ik voor het eerst de game startte resulteerde dat in schokkende beelden, het leek net een diashow. Daarna even m'n PC opnieuw opgestart en nogmaals geprobeerd; zelfde resultaat. Daarna heb ik de laatste update 1.0.7.0 geïnstalleerd waarna het nog steeds niet werkte. Toen ik mijn PC opnieuw opstartte werkte het matig, zo rond de 20-25FPS op medium settings (wat ik niet echt gewend ben van mijn systeem). Na wat rondgekeken te hebben in de Graphics optie in het optiesmenu, kwam ik er al vrij snel achter dat de shadows de problemen opleveren. Zodra ik die uitschakel zit ik op een minimum van 35FPS wat heel goed speelbaar is. Als ik de shadows aanzet op Low is het werkelijk niet om aan te zien, je kan de blokjes (pixels dus) allemaal tellen, ook flikkeren de lijnen (en textures) van de shaduwen dan erg. Shadows is pas te doen vanaf medium, maar dan haal ik niet eens de 25FPS. Ik heb dit probleem voorheen niet gehad met mijn vorige IV exemplaar. Ik heb al de laatste drivers geïnstalleerd via de website van Nvidia. Verder is Windows voorzien van de laatste updates, eveneens als GTA IV dus. Het gaat om het volgende systeem: AMD Athlon X2 250 @3,2 GHz Geforce GTS 450 met 1GB Geheugen 4GB RAM Windows 7 Ultimate 64-bit OS Het is vooral erg raar omdat ik deze week Assassins Creed Revelations heb gekocht en die werkt écht perfect op hoge instellingen. Hoop dat iemand een oplossing heeft, in ieder geval alvast bedankt! Reageren
EnergyCorse Geplaatst: 10 juni 2012 Rapport Geplaatst: 10 juni 2012 (bewerkt) Waarschijnlijk ligt het aan de update 1.0.7.0. Dacht dat ze bij deze update iets met de schaduwen gedaan, dat het er beter uit ziet maar meer fps vraagt. Ik denk dat je videokaart de bottleneck is (met shadows on) Wat je kan doen is update 1.0.4.0 gebruiken en kijken of je daar meer fps mee haalt. Heb verschillende topics gelezen over verschillen in preformance met de patches. Bewerkt: 10 juni 2012 door EnergyCorse Reageren
flashingst Geplaatst: 11 juni 2012 Auteur Rapport Geplaatst: 11 juni 2012 Hoe moet ik dat doen? Ik kan hem er zeker niet overheen installeren... Reageren
Hanneswasco Geplaatst: 11 juni 2012 Rapport Geplaatst: 11 juni 2012 Patch 4 over een nieuwere patch installeren zal inderdaad niet gaan, dan zal je GTA IV dus helemaal opnieuw moeten installeren, en daarna patch 4 erop zetten. Reageren
flashingst Geplaatst: 12 juni 2012 Auteur Rapport Geplaatst: 12 juni 2012 (bewerkt) Nu doet het volgende probleem zich voor; de schaduws zijn nu niet om aan te zien, het is pas "speelbaar te verkrijgen" vanaf High maar eigenlijk Very High. Het zijn een soort lichte puntjes (je ziet de schaduws wel maar ze zijn heel onduidelijk). Zodra je de camera van het spel beweegt dan flikkeren ze ook een beetje... Ik vind zelf de game ontzettend lelijk zonder schaduwen... Bewerkt: 12 juni 2012 door flashingst Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.