Jump to content

Geluid


Nyltje

Recommended Posts

Ik heb 4 geluidsboxen en 1 automatisch in mijn beeldscherm. Maar nu is het probleem: Maar 2 boxen doen het, de andere 2 en die in mijn beeldscherm doen het niet. Het gekke is dat als ik hem bij de Realtek en bij de normale Windows configuratie test, ze het bij alle 5 het gewoon doen. (4 geluidsboxen, 1 automatisch in beeldscherm) Maar als ik een filmpje op Youtube kijk of een liedje luister via Windows Media Player doen maar 2 geluidsboxen het.

Informatie over de configuratie:

De 2 geluidsboxen die het doen zitten in de frontluidspiekeruitgang, de 2 geluidsboxen die het niet doen zitten in de achterluidsprekeruitgang en de luidspreker die automatisch in mijn beeldscherm zit, zit in de centrum/subwooferuitgang.

De Realtek configuratie ziet er bij mij zo uit (ik heb de laatste update ervan):

Ik hoop dat jullie weten wat er aan de hand is.

Als jullie nog iets over mijn geluid of instellingen willen weten kan je dat zeggen dan zal ik daarop reageren.

Nyltje :D

Bewerkt: door nyltje
Link to comment
Delen op andere websites

Dat komt omdat muziek en YouTube-filmpjes gewoon stereo zijn. Dat betekent dat alleen uit je voorspeakers geluid zal komen en de achterspeakers hooguit een beetje ruis of heel zachte muziek. Ik heb ook een 5.1 surround speakerset en hoor ook alleen maar de voorste twee speakers hoor. :)

Alleen bij films en games die surround sound ondersteunen zullen de achterste speakers werken.

Link to comment
Delen op andere websites

Dat komt omdat muziek en YouTube-filmpjes gewoon stereo zijn. Dat betekent dat alleen uit je voorspeakers geluid zal komen en de achterspeakers hooguit een beetje ruis of heel zachte muziek. Ik heb ook een 5.1 surround speakerset en hoor ook alleen maar de voorste twee speakers hoor. :)

Alleen bij films en games die surround sound ondersteunen zullen de achterste speakers werken.

Dit hoort niet, ik heb ook de Z0506 van Logitech en ik heb uit alle boxen geluid..

Configuratiescherm => Geluid => Opnemen

Zet die stereomix eens aan..;)

Link to comment
Delen op andere websites

Dat komt omdat muziek en YouTube-filmpjes gewoon stereo zijn. Dat betekent dat alleen uit je voorspeakers geluid zal komen en de achterspeakers hooguit een beetje ruis of heel zachte muziek. Ik heb ook een 5.1 surround speakerset en hoor ook alleen maar de voorste twee speakers hoor. :)

Alleen bij films en games die surround sound ondersteunen zullen de achterste speakers werken.

Dit hoort niet, ik heb ook de Z0506 van Logitech en ik heb uit alle boxen geluid..

Configuratiescherm => Geluid => Opnemen

Zet die stereomix eens aan..;)

Dit had ik al aan staan, maar je hoort dan alsnog héél weinig uit je achterste speakers omdat je geluid van je voorste speakers naar de achterste worden gestuurd. Hiermee lever je best veel kwaliteit aan geluid in waardoor het minder goed klinkt + je speakers zullen sowieso zachter staan. Dit is in ieder geval bij mij het geval. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Stereo mix had ik al aan staan en bij de game Call of Duty Modern Warfare 3 doen de boxen het niet, het zou toch zo moeten zijn dat die game van eind 2011 dat wel ondersteund?

Bewerkt: door nyltje
Link to comment
Delen op andere websites

Stereo mix had ik al aan staan en bij de game Call of Duty Modern Warfare 3 doen de boxen het niet, het zou toch zo moeten zijn dat die game van eind 2011 dat wel ondersteund?

Doen de achterspeakers het wel buiten de game om? Het kan best zijn dat COD: Modern Warfare 3 het niet ondersteunt, aangezien er tegenwoordig nog best veel moderne games zijn die geen 5.1 surround sound ondersteunen. Max Payne 3 op de PC ondersteunt bijvoorbeeld ook geen 5.1 surround sound als ik Rockstar Games moet geloven (ik krijg het zelf ook niet werkend hoor), terwijl het op de PS3 wel ondersteund wordt.

Link to comment
Delen op andere websites

Volgens mij moet het wel werken op Modern Warfare 3. Je hoort wel alleen uit de andere speakers geluid als er bv. rechts (of hoe je boxen ook ingesteld staan) van je geschoten wordt. Gewoon muziek oid. ga je dan alsnog niet door alle speakers horen. Ik vond het eerst ook raar, maar ben er nu al wel aan gewoon :puh:.

Link to comment
Delen op andere websites

Kan ik niet instellen dat allebei mn boxen vooraan staan?

Want ik heb ze nu ook mn boxen vooraan staan want achter kunnen ze niet omdat er ongeveer 1m achter me een muur staat. De kabels redden het ook niet en zouden me kabels het wel redden dan zou ik niet weten waar ik mn boxen moet neerzetten en ziet het er lelijk uit met de draden :puh:

Nogmaals mijn configuratie van Realtek

snap8z.png

EDIT: Ow en weet iemand ook hoe ik links en rechts kan instellen op mijn boxen? Want als ik op de test de linker spieker doe komt het geluid uit de rechte spieker. Ik kan mijn boxen natuurlijk omdraaien alleen staat mijn aan knop voor de boxen aan de andere kant en dan moet ik weer wennen :puh:

Bewerkt: door nyltje
Link to comment
Delen op andere websites

Kan ik niet instellen dat allebei mn boxen vooraan staan?

Want ik heb ze nu ook mn boxen vooraan staan want achter kunnen ze niet omdat er ongeveer 1m achter me een muur staat. De kabels redden het ook niet en zouden me kabels het wel redden dan zou ik niet weten waar ik mn boxen moet neerzetten en ziet het er lelijk uit met de draden :puh:

Nogmaals mijn configuratie van Realtek

snap8z.png

EDIT: Ow en weet iemand ook hoe ik links en rechts kan instellen op mijn boxen? Want als ik op de test de linker spieker doe komt het geluid uit de rechte spieker. Ik kan mijn boxen natuurlijk omdraaien alleen staat mijn aan knop voor de boxen aan de andere kant en dan moet ik weer wennen :puh:

Ik heb het zelf via een omweggetje gedaan, ervoor gezorgd dat zowel m'n voorspeakers als m'n achterspeakers evenveel geluid geven. Dat lukt helaas niet in dat Realtek programma wat jij laat zien (ik heb dat programma ook, zorg er in ieder geval wel voor dat Stereo Mix aanstaat zoals MegaPilot al aangaf). Probeer het even op deze manier:

Ga naar Configuratiescherm -> Hardware en Geluiden -> Audioapparaten beheren (onder het kopje 'Geluid'). Als het goed is kom je dan hier:

1.jpg

Selecteer de Speakers die bij jou als standaardapparaat zijn ingesteld en klik op Eigenschappen (rechtsonderin). Klik dan op Niveaus en scroll helemaal naar beneden. Als het goed is ziet het eruit zoals op de onderstaande screen, maar dan alles gelijk (zowel Center, Subwoofer, Rear en Front op 50). Verplaats de Rear naar 100 zoals op onderstaande screen staat en test even of je uit je achterspeakers nu ongeveer even veel geluid hebt als uit je voorspeakers. Het liefst eerst even testen met muziek voordat je ingame gaat, omdat de geluidsverschillen in games afhangen van de situatie waar je je in bevindt.

2.jpg

Succes. :)

EDIT: Ow en weet iemand ook hoe ik links en rechts kan instellen op mijn boxen? Want als ik op de test de linker spieker doe komt het geluid uit de rechte spieker. Ik kan mijn boxen natuurlijk omdraaien alleen staat mijn aan knop voor de boxen aan de andere kant en dan moet ik weer wennen :puh:

Dat betekent dat je speakers verkeerd om staan. Ik zou zeggen: draai gewoon je speakers om, maar het kan ook zijn dat de kabeltjes verkeerd zitten aangesloten. Wissel de kabeltjes van de voorspeakers even om in je subwoofer/computer (ik weet niet waar jij je kabels in hebt zitten), misschien is het geluid dan wel goed. :)

Bewerkt: door Die Hard
Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb m in de subwoofer gedaan en bij de configuratie test is links links en rechts rechts maar die spiekers doen het niet alleen de front doet het en dat zijn dus weer andere spiekers. (deze test was tijdens een liedje)

EDIT: De subwoofer spieker hoor ik alleen de bass/kick/drum/enz (deze spieker is een normale geluidbox en dus geen subwoofer)

NOG EEN EDIT: Gaat over hierboven. Ik kan de bass/kick/drum/enz nu wel hoger of lager zetten omdat dus de een de normale muziek doet en de andere dus de b/k/d/enz.

Nog een edit :puh:: Erg irritant want ik hoor de b/k/d/enz van links of rechts (kan ik zelf in stellen)

Laat maar, ik had ze op zolder gevonden en mij leek het wel leuk om een paar extra boxen te hebben maar het is zo'n gedoe, met 2 boxen had ik ook al goed geluid ;)

Bewerkt: door nyltje
Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb m in de subwoofer gedaan en bij de configuratie test is links links en rechts rechts maar die spiekers doen het niet alleen de front doet het en dat zijn dus weer andere spiekers. (deze test was tijdens een liedje)

EDIT: De subwoofer spieker hoor ik alleen de bass/kick/drum/enz (deze spieker is een normale geluidbox en dus geen subwoofer)

NOG EEN EDIT: Gaat over hierboven. Ik kan de bass/kick/drum/enz nu wel hoger of lager zetten omdat dus de een de normale muziek doet en de andere dus de b/k/d/enz.

Nog een edit :puh:: Erg irritant want ik hoor de b/k/d/enz van links of rechts (kan ik zelf in stellen)

Laat maar, ik had ze op zolder gevonden en mij leek het wel leuk om een paar extra boxen te hebben maar het is zo'n gedoe, met 2 boxen had ik ook al goed geluid ;)

Je hebt geen officiële surround sound speakerset, maar geprobeerd om zelf een surround sound speakerset te creëren met twee andere speakers? Want in dat geval lijkt me het best logisch dat je het niet werkend kreeg. :puh: Ik denk dat je computer dat niet kan combineren aangezien de speakers niet bij elkaar horen en dus geen 'combinatie' met elkaar hebben. Als je echt heel graag surround sound wilt hebben moet je gewoon een goede surround set kopen (ik heb zelf de Logitech Z506 voor 80 euro gekocht).

In ieder geval, succes ermee. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...