Jump to content

Te weinig schijfruimte


MaxVito

Recommended Posts

Hey,

Ik heb een SSD van 48.5 GB. Waar windows op staat, nu is er een nieuwe update voor windows 7. .Net beveiligingsupdate framework 4.

Hoe krijg ik meer schijfruimte vrij op mijn SSD? Ik heb cCleaner en Schijfopruiming al gebruikt. Maar het helpt maar met steeds 1MB.....

Wie kan mij helpen?

Mvg, Max

Link to comment
Delen op andere websites

Dat je PC uberhaubt nog goed werkt met zo weinig schijfruimte.

Wat je ten eerste kan doen is Windows je C schijf laten opruimen met Disk Cleanup. Hierdoor worden veel tijdelijke bestanden weggegooid.

post-1-1339761828,42.jpg

Mocht dit geen genoeg ruimte opleveren dan kan je ook nog overwegen Mijn Documenten, Afbeeldingen, Muziek en Downloads onder te brengen op een andere hardeschijf zodat deze data allemaal los staat van je Windows installatie.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik doe schijfopruiming al de hele tijd en het helpt maar iets van 1MB...

ik heb ook al alle pictogrammen en snelkoppelingen op mn andere HDD gedaan etc.

1 seconde later had ik al weer 0 bytes:

schijfruimte.jpg

Link to comment
Delen op andere websites

Alleen wat snelkoppelingen (van 5 KB) en wat icoontjes verplaatsen los je jou probleem niet mee op. De achterliggende programma's zijn namelijk heel groot en blijven als je enkel de snelkoppelingen verplaatst nog steeds op je C:\ schijf doen.

Vink bij schijfopruiming ook dingen aan als Prullebak, systeem foutmeldings dumps (bij mij zijn die bijvoorbeeld al 500 MB).

Gebruik via het Controle paneel de verwijder software functie op je PC. Kijk of er programma's gebruikt die je al in geen tijden hebt gebruikt en ook niet meer gaat gebeuren.

Tevens kan je met WinDirStat gemakkelijk zien waar grote bestanden staan. Let op dat verwijderen van grote bestanden geheel op eigen risico is en dat je wel moet weten wat je aan het doen bent.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik zou dat van Joriz doen want dan weer je waar de grote bestanden zitten en die kan je dan verwijderen.

LET OP!

Verwijder geen bestanden van Windows of bestanden waarvan je niet weet wat het is. Als je niet weet wat het is kan je het hier zeggen, wij weten vast wel wat het is en kunnen dan zeggen of het verwijderd kan worden.

Bewerkt: door nyltje
Link to comment
Delen op andere websites

In mijn documenten zijn wel mappen van alle games, de save games etc.

Kan ik die niet even op mijn HDD zetten en dan de updates installeren en dan weer die mappen terug zetten?

edit heb dit dus gedaan en het werkte de update's zijn geinstalleerd.

Bewerkt: door MaxVito
Link to comment
Delen op andere websites

In mijn documenten zijn wel mappen van alle games, de save games etc.

Kan ik die niet even op mijn HDD zetten en dan de updates installeren en dan weer die mappen terug zetten?

edit heb dit dus gedaan en het werkte de update's zijn geinstalleerd.

Je mag op een ssd schijf nooit je document hebben staan.

Je moet alle bibliotheken naar je d schijf verplaatsen. En dat is echt een rot werk

Link to comment
Delen op andere websites

In mijn documenten zijn wel mappen van alle games, de save games etc.

Kan ik die niet even op mijn HDD zetten en dan de updates installeren en dan weer die mappen terug zetten?

edit heb dit dus gedaan en het werkte de update's zijn geinstalleerd.

Je mag op een ssd schijf nooit je document hebben staan.

Je moet alle bibliotheken naar je d schijf verplaatsen. En dat is echt een rot werk

Maar, bijv test drive unlimited slaat hij automatisch de savegame op in mijn documenten.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk dat het tijdelijk verplaatsen naar een andere hardeschijf niet echt een nette oplossing is aangezien je C:\ schijf toch weer snel voorkomt.

In Windows kan je heel makkelijk aangeven waar je Mijn Documenten op je PC wilt hebben. Dit doe je door met je rechter muisknop op Documents en dan Properties (Eigenschappen) te klikken. Hierna kan je aangeven waar je de standaard lokatie van Mijn Documenten wilt hebben. Makkelijk kan niet.

post-1-1340018342,67.jpg

Link to comment
Delen op andere websites

Gezien je SSD ineens weer vol raakte, je hebt toch niet een pagefile (wisselbestand) op je SSD staan? (want dat is pas echt ssdtje verk***) Verder zou ik alle programma's die je niet wekelijks gebruikt of niet al te zwaar zijn op je HDD zetten (en eigenlijk alleen je OS + veelgebruikte zware software, ivm laadtijd, op je SSD zetten.)

Ik denk dat het tijdelijk verplaatsen naar een andere hardeschijf niet echt een nette oplossing is aangezien je C:\ schijf toch weer snel voorkomt.

In Windows kan je heel makkelijk aangeven waar je Mijn Documenten op je PC wilt hebben. Dit doe je door met je rechter muisknop op Documents en dan Properties (Eigenschappen) te klikken. Hierna kan je aangeven waar je de standaard lokatie van Mijn Documenten wilt hebben. Makkelijk kan niet.

Dan heb je eigenlijk wel het verkeerde plaatje bijgevoegd: je moet namelijk 'Mijn Documenten'/'My Documents' in je homemap gebruiken en dan in het tabblad locaties de nieuwe locatie opgeven, anders wordt de library wel aangepast, maar blijft de echte documentenfolder (waar bv spellen heen schrijven) nog wel op de orginele locatie staan. Even in een (te simpel, sorry) plaatje samengevoegd:

http://img580.imageshack.us/img580/4231/ssdhdddocumenten.png

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...