Jump to content

Telefoon opladen onderweg.


Davedavy

Recommended Posts

Weet iemand manieren om mijn smartphone op te laden onderweg? Een autolader heeft geen zin de sigarenaanstekers zijn allemaal al bezet, en een mini zonnepaneel voor me telefoon lijkt ook niet de beste optie, ik wil hem graag gebruiken in de auto maar de accu houd 8 uur intensief gebruik niet vol...

Alvast bedankt :bier:

Link to comment
Delen op andere websites

Ik weet niet als elke auto meerdere stopcontacten heeft, maar zit er nog een stopcontact achter de achterbank, dus ongeveer bij de laadruimte van jullie auto?

Nee helaas.

Er zijn ook splitters voor de sigaretenaansteker. Kan je dat niet gebruiken?

Klopt , maar kan dat geen kwaad met de accu en is er dan nog wel genoeg spanning als er meerde apparaten op aangesloten zijn?

Link to comment
Delen op andere websites

Wat je ook zou kunnen doen is een omvormer kopen. Daar kan je weer een verlengsnoer op aansltuiten en dan kan je gewoon de 24v lader gebruiken ^_^

Maar die splitter kan ook, maar met de omvormer laadt hij sneller op

Bewerkt: door Poepchineesje
Link to comment
Delen op andere websites

Maar die splitter kan ook, maar met de omvormer laadt hij sneller op

Dat snap ik niet , de sigarettenaansteker geeft toch dan net zoveel volt af aan die omvormer dus dat is dan toch totaal nutteloos?

Link to comment
Delen op andere websites

Klopt , maar kan dat geen kwaad met de accu en is er dan nog wel genoeg spanning als er meerde apparaten op aangesloten zijn?

Nee, beter nog, sigarettenaanstekers werken niet op de accu als de motor loopt. Alle elektrische apparaten in een auto werken op de dynamo van de motor. Als de motor draait geeft de dynamo zoveel spanning dat de accu word opgeladen maar tegelijkertijd word deze spanning van de dynamo ook gebruikt om apparaten te voorzien van spanning. Pas als je de verwarming op het hoogste zet, de ruitenverwarming aanzet, de radio lekker hard etc.. Gaat de sigarettenaansteker op de accu werken, omdat de dynamo al die spanning niet meer kan leveren. Zelfs dan ga je je accu echt niet leegmaken door je telefoon op te laden.

Als ik jou was zou ik een sigarettenaansteker-verdubbelaar gebruiken klik(Deze geeft 12V, laad dus langzamer op) of een omvormer. Een omvormer 'vormt' de spanning van 12v naar 230v, het geeft dus wel degelijk 230v. Waardoor je mobiel sneller oplaad, maar het nadeel is dat ze niet goedkoop zijn.

Bewerkt: door Shotyoudie
Link to comment
Delen op andere websites

Waardoor je mobiel sneller oplaad, maar het nadeel is dat ze niet goedkoop zijn.

Ik heb een paar jaar geleden deze omvormer gekocht:

528542.gif

Als ik die dus in die splitter steek moet het dus lukken?

Bewerkt: door Davedavy
Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb een paar jaar geleden deze omvormer gekocht:

*pika pika*

Als ik die dus in die splitter steek moet het dus lukken?

Ja, geen probleem.

Dat moet werken,

Wat je ook nog kunt doen is een Duracell oplader kopen :D

http://www.bol.com/nl/p/duracell-5-uurs-oplaadbare-mobiele-oplader-micro-usb-mini-usb/9005000011739680/

Wat ga je doen als die leeg is ?

Bewerkt: door Shotyoudie
Link to comment
Delen op andere websites

Wat ga je doen als die leeg is ?

Opladen, doh!

Je kunt denk ik beter gewoon een verdeelstuk gebruiken ipv omvormers. Vooral die grote zijn niet bepaald energiezuinig, en ook voor omvormers moet je natuurlijk een verdeelstuk gebruiken aangezien ze zelf ook op de 12V aansluiting werken.

Link to comment
Delen op andere websites

Opladen, doh!

Kan je beter rechtstreeks je telefoon opladen. Stel voor je zit 12 uur in de auto, je telefoon gaat na 3 uur gamen leeg. Je legt er een duracell accu aan, en nu kan je nog is "5 uur" gamen. Dan zit je nog een paar uur met een lege telefoon.

Je kunt denk ik beter gewoon een verdeelstuk gebruiken ipv omvormers. Vooral die grote zijn niet bepaald energiezuinig, en ook voor omvormers moet je natuurlijk een verdeelstuk gebruiken aangezien ze zelf ook op de 12V aansluiting werken.

Als ik die dus in die splitter steek moet het dus lukken?

Beter lezen.

Omvormers verbruiken pas veel als je er veel van vraagt. Als je een 150W omvormer hebt, verbruikt hij niet constant 150W, maar het wattage van (in zijn geval) de telefoon. Meestal is dit 5-10W, niet zoveel dus.

Nog een tip voor Davedavy: Gebruik het stopcontact van je omvormer, niet de usb-aansluiting, omdat een usb-aansluiting maximaal 2.5W kan geven.

Link to comment
Delen op andere websites

maar met de omvormer laadt hij sneller op
Dus belast je de accu en/of dynamo meer.

Gebruik geen omvormer! Dit kost enkel extra energie en belast juist je accu (als je stil staat of langzaam rijdt).

Wat de omvormer doet is je 12 Volt gelijkspanning omzetten in 230 volt wisselspanning. Daarna zet jou telefoonlader het weer om in 12volt of 5 volt gelijkspanning. Wat je dus met die omvormer en adapter doet is enkel energie weggooien. Aangezien er bij elke omzetting in het positiefste geval 10% energie wordt weggegooid naar warmte zelfs al hangt er geen apparaat aan!

Split je sigarettenaansteker gewoon in twee sigarettenaanstekers of gebruik een sigaretten naar USB dingetje met 2 USB aansluitingen.

Wat wil je uberhaubt allemaal aansluiten? Duurdere auto's hebben 2 accu's. één om op te starten en wegrijden en een tweede om de electronica op te laten werken. Mocht je heel veel apparatuur in je auto willen zetten dan raad ik je aan te kijken of er een tweede accu reeds in zit of dat je die er zelf bij kan plaatsen.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...