Jump to content

Audacity probleem

Recommended Posts

Geplaatst:

Hallo,

ik wou deze middag eens een mixtape opnemen via de tape-uitgang van mijn mixer naar mijn microfooningang van mijn laptop.

Een vriend vertelde dat je de master best verlaagd, dat deed ik dan maar.

Ik nam eerst even 1 minuutje op om te testen, en kwam tot een conclusie dat de bas fout was. De bas stoorde en ruisde enorm.

Wat is de oorzaak van het probleem?

BTW; het was hardstyle, maar ik denk niet dat het daar aan ligt? ;)

Geplaatst:

Ik heb geen idee waar dit aan ligt. Wel kan ik je aanraden om een stukje ruis op te nemen. Audacity kan namelijk daardoor de ruis eruit filteren. :)

Geplaatst:

Ik heb geen idee waar dit aan ligt. Wel kan ik je aanraden om een stukje ruis op te nemen. Audacity kan namelijk daardoor de ruis eruit filteren. :)

Leg eens uit? Gezien ik ook nogal vaak gebruik maak van Audacity!

Geplaatst:

Hallo,

ik wou deze middag eens een mixtape opnemen via de tape-uitgang van mijn mixer naar mijn microfooningang van mijn laptop.

Een vriend vertelde dat je de master best verlaagd, dat deed ik dan maar.

Ik nam eerst even 1 minuutje op om te testen, en kwam tot een conclusie dat de bas fout was. De bas stoorde en ruisde enorm.

Wat is de oorzaak van het probleem?

BTW; het was hardstyle, maar ik denk niet dat het daar aan ligt? ;)

Het kan aan de kwaliteit van het nummer liggen. Veel mensen rippen nummers van youtube filmpjes e.d. en dat klinkt echt belachelijk slecht op een fatsoenlijk geluid systeem. Ook kan het zijn dat je het geluid veel te hard uitstuurt of niet goed opneemt.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...