Jump to content

Cores unlocken

Recommended Posts

Geplaatst:

Hallo allemaal,

Een vriend van mij heeft laatst deze pc besteld.

Ziet er verder prima uit, en heb zelf ook wel wat verstand van pc's. Dus ik heb met mijn vriend windows 7 geinstalleerd (die ook op mijn eigen computer prima draait).

Daarna drivers geinstalleerd. Toen wou ik alle cores unlocken ( hexa core ), dus alle 6.

Ik ging in bios, maar kon enkel 4 van de 6 cores unlocken. Ook windows (apparaatbeheer) geeft maar 4 cores aan.

Daarna gekeken of we iets vergeten waren te installeren, maar dat was niet het geval.

Dus nu is mijn vraag: Weet iemand hoe wij die laatste 2 cores kunnen unlocken?.

Alvast bedankt,

Tom

Geplaatst:

Daar hebben we inderdaad naar gekeken, zelfs nog geupdate naar laatste versie.

Maar helaas zonder effect

Geplaatst:

Heb je ook al eens met een deftig programma zoals CPU-Z gekeken? Het is zelfs geen fysieke hexacore hoor :puh:

Geplaatst:

Hij is waarschijnlijk gewoon kapot. Normaliter zou je zo'n ding al meteen geunlocked en alles moeten krijgen, en niet achterafzelf nog mee moeten kloten.

Gewoon contact opnemen met 4Launch om te kijken hoe het proces verder moet lopen.

Geplaatst:

Hij is waarschijnlijk gewoon kapot. Normaliter zou je zo'n ding al meteen geunlocked en alles moeten krijgen, en niet achterafzelf nog mee moeten kloten.

Gewoon contact opnemen met 4Launch om te kijken hoe het proces verder moet lopen.

Natuurlijk wordt mijn post straal genegeerd..

Geplaatst: (bewerkt)

Natuurlijk wordt mijn post straal genegeerd..

Klopt.

>>> Door Megadreams: Post dan gewoon niet... hierna weer ontopic aub.<<<

Bewerkt: door Megadreams
Geplaatst:

Bedankt voor alle reacties.

Ik zat in spanje vandaar de late reactie.

@BV_1993

Bedankt voor je reactie, maar het lijkt mij dat dit eigenlijk gewoon via bios of via een of ander programma van asrock zou moeten kunnen.

Ik zal tegen mijn vriend zeggen dat hij 'm beter kan terugbrengen naar 4launch.

Geplaatst:

Heb je ook al eens met een deftig programma zoals CPU-Z gekeken? Het is zelfs geen fysieke hexacore hoor :puh:

Wat bedoel je hier trouwens mee, nu ik er snel naar kijk? Bedoel je hier het verschil tussen cores en threads? (waarbij threads, in principe en om het even makkelijk te houden, "virtuele" cores zijn) Ten eerste, 4Launch adverteert zelf met een 6-core processor; google vertelt mij hetzelfde, en wikipedia ook. Het enige wat ik kan bedenken dat je bedoelt is een techniek die Intel gebruikt, HyperThreading, waarbij virtuele cores (threads dus) erbij worden gemaakt, maar voor zo ver ik weet (dit laatste twijfel ik nog even over) kan dit alleen de gehele zooi verdubbelen, en niet van een quad-core een hexa-core maken; alleen een octa-core. En aangezien er geen tri-core's bestaan zou er dus ook geen Hyperthreading hexa-core moeten bestaan, aldus mijn beredenatie.

Wat meer uitleg over wat je met deze zin bedoelt zou voor mij dus wel handig zijn.

Geplaatst:

Als je je pc start krijg je een menu waarbij je vanalles kan kiezen met f12, del, esc etc.

Toen ik mijn pc kreeg kon ik met een druk op de knop al mijn cores unlocken (dit was zo ook uitgelegd door asus).

Als je dan het juiste menu kiest waar al je instellingen in staan, kan je bepaalde cores dicht gooien of open zetten (activeren).

Dit heb ik samen met mijn vriend dus ook gedaan, ook hier stond duidelijk aangegeven dat je met een druk op de knop je cores kon activeren. Daarna gingen we daar dat zelfde menu waar slechts 4 cores stonden.

Windows apparaatbeheer liet er ook 4 zien. Wat er bij mij ook 6 zijn. Er ontbreken er dus 2.

Wij zijn inderdaad ook wezen zoeken en kwamen ergens op de site van asrock uit waarbij uitgelegd stond hoe je er 2 cores bij kon maken. Dat hebben we niet gedaan omdat we je dan in weze van een hexa core octa maakt.

Ik hoop dat ik het zo iets duidelijk heb gemaakt....

Geplaatst:

Ik begrijp het verhaal volkomen, alleen begrijp ik niet wat BV_1993 duidelijk probeert te maken in zijn post, met name het gedeelte wat ik dik gedrukt heb gemaakt.

Heb je al contact opgenomen met 4Launch?

• 1 maand later...
Geplaatst:

Voor degene die het nog interesseert, we hebben contact opgenomen met 4launch.

Ze zeiden dat we bios moesten resetten, dat hebben we gedaan en het probleem is nu opgelost.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...