Jump to content

Laptop te warm?


MegaPilot

Recommended Posts

Heya!

Mijn laptop z'n processor haalt de 50 graden bij normaal gebruik terwijl er een laptop koeler onder staat. Dit lijkt me toch niet zo normaal hé? Ik herinner me nog die goede oude tijd toen ie de 40/45 graden aantikte..Ja oké, het is nu zomer, maar 50 graden bij normaal gebruik en een laptopkoeler er onder, dat zou nu toch niet mogen? Wat denken jullie? Tijd om eens bij de pcboer langs te gaan om de ventilator van m'n laptop eens te laten uitzuigen(en eventueel de koelpasta te vervangen)?

Mvg,

MegaPilot

PS: Mijn volgende laptop wordt echt wel een Asus laptop, qua temperatuur zijn die dingen toch niet te kloppen..

Bewerkt: door MegaPilot
Link to comment
Delen op andere websites

Welke PC heb je nu dan?

Ik heb een Acer Aspire 5738G, Asus en Acer zijn sowieso de beste pc's die er zijn ;)

Ik heb ongeveer hetzelfde probleem als jij, als ik World Of Tanks speel dan word mijn pc ook gloeiend heet waardoor hij automatisch uitvalt. Ik denk dat dat een soort beveiliging is.

Een koeler heb je al, zit je misschien in een kleine ruimte? Hoe kleiner de ruimte hoe hoger de warmte op kan lopen. Verder kan ik alleen maar zeggen om in een grote koele ruimte te zitten ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Welke PC heb je nu dan?

Ik heb een Acer Aspire 5738G, Asus en Acer zijn sowieso de beste pc's die er zijn ;)

Ik heb ongeveer hetzelfde probleem als jij, als ik World Of Tanks speel dan word mijn pc ook gloeiend heet waardoor hij automatisch uitvalt. Ik denk dat dat een soort beveiliging is.

Een koeler heb je al, zit je misschien in een kleine ruimte? Hoe kleiner de ruimte hoe hoger de warmte op kan lopen. Verder kan ik alleen maar zeggen om in een grote koele ruimte te zitten ;)

Sterker nog, dat is een beveiliging. blij.gif

Zelf heb ik een Asus K53SV en ik draai GTA 4 op medium graphics zonder dat hij warm wordt.

@Megapilot:

Is jouw laptop al eens uitgevallen door oververhitting?

Link to comment
Delen op andere websites

Wat voor processor zit er in je laptop? Ik heb hier b.v. een i7 in mijn laptop, en 50-55˚c idle is voor die processor gewoon normaal. Als ik heb (redelijk) zwaar belast wordt dat zomaar meer dan 80˚c.

Link to comment
Delen op andere websites

Welke PC heb je nu dan?

Ik heb een Acer Aspire 5738G, Asus en Acer zijn sowieso de beste pc's die er zijn ;)

Ik heb ongeveer hetzelfde probleem als jij, als ik World Of Tanks speel dan word mijn pc ook gloeiend heet waardoor hij automatisch uitvalt. Ik denk dat dat een soort beveiliging is.

Een koeler heb je al, zit je misschien in een kleine ruimte? Hoe kleiner de ruimte hoe hoger de warmte op kan lopen. Verder kan ik alleen maar zeggen om in een grote koele ruimte te zitten ;)

Ik heb een Toshiba L775-12L. Trouwens is uit onderzoek gebleken dat Asus, Toshiba en Sony de meest kwalitatieve merken zijn en dat HP en Acer de minst kwalitatieve merken zijn..;)

@Megapilot:

Is jouw laptop al eens uitgevallen door oververhitting?

Neen, nog nooit.

Maak hem voor een grote deel is open, blaas er is keer doorheen e.t.c.

Sorry, maar dat ben ik echt niet van plan. Ik wil niet het risico lopen m'n laptop te mollen.

Wat voor processor zit er in je laptop? Ik heb hier b.v. een i7 in mijn laptop, en 50-55˚c idle is voor die processor gewoon normaal. Als ik heb (redelijk) zwaar belast wordt dat zomaar meer dan 80˚c.

Een i5 2410M. Hij kan oplopen tot wel 70/75 graden Celsius als ie goed op dreef is(lees: GTA: IV).

Link to comment
Delen op andere websites

Welke PC heb je nu dan?

Ik heb een Acer Aspire 5738G, Asus en Acer zijn sowieso de beste pc's die er zijn ;)

Ik heb ongeveer hetzelfde probleem als jij, als ik World Of Tanks speel dan word mijn pc ook gloeiend heet waardoor hij automatisch uitvalt. Ik denk dat dat een soort beveiliging is.

Een koeler heb je al, zit je misschien in een kleine ruimte? Hoe kleiner de ruimte hoe hoger de warmte op kan lopen. Verder kan ik alleen maar zeggen om in een grote koele ruimte te zitten ;)

Sterker nog, dat is een beveiliging. blij.gif

Zelf heb ik een Asus K53SV en ik draai GTA 4 op medium graphics zonder dat hij warm wordt.

@Megapilot:

Is jouw laptop al eens uitgevallen door oververhitting?

Ow oké, bedankt Sam :)

Zoals nu word mijn laptop redelijk warm :{

Maar we zijn hier om MegaPilot te helpen, niet mij ;)

Er is toch gezegt dat Acer en Asus de beste PC's zijn, HP en Sony zijn ook nog wel redelijk goed ja 0_0

Bewerkt: door MisterDM
Link to comment
Delen op andere websites

Als je pc echt zo heet wordt en je hem zelf niet wilt openschroeven moet je inderdaad naar 'n computerboer.

Maar ik zou een paar verschillende programma's gebruiken om de temperatuur te meten.

Wel programma heb je nu gebruikt?

Link to comment
Delen op andere websites

Een i5 2410M. Hij kan oplopen tot wel 70/75 graden Celsius als ie goed op dreef is(lees: GTA: IV).

Niks om je zorgen over te maken imo. i5'en en i7'ens draaien gewoon op hogere temperaturen.

tjaah... Als je je pc zelf niet wilt openschroeven kan je inderdaad beter naar 'n computerboer gaan.

Zonder dat ding open te maken ga je niet ver komen ;p

Waarom zou hij uberhaupt open moeten, zonder dat er een (echt) probleem is vastgesteld?

Link to comment
Delen op andere websites

Een i5 2410M. Hij kan oplopen tot wel 70/75 graden Celsius als ie goed op dreef is(lees: GTA: IV).

Niks om je zorgen over te maken imo. i5'en en i7'ens draaien gewoon op hogere temperaturen.

Alsnog draaien Asussen hun laptops mét i5's en i7's veel koeler dan de mijne.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb ook een Asus laptop, en hij werkt nog steeds en niets te klagen. Nu draai ik desktopgebruik met 35 graden, maar als ik hem een tijdje niet schoonmaak qua stof loopt hij dan wel rond de 50 graden. Is trouwens ook een i7 en met gamen raakt hij meestal wel de 70 graden als hij schoon is. Toen er veel stof in zat raakte ik makkelijk de 90 graden.

Ik zou gewoon je laptop case eens openhalen en schoonmaken met zon persbusje of een compressor, ookal moet je daar wel mee oppassen :puh:

Bewerkt: door Maikle
Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb ook een Asus laptop, en hij werkt nog steeds en niets te klagen. Nu draai ik desktopgebruik met 35 graden, maar als ik hem een tijdje niet schoonmaak qua stof loopt hij dan wel rond de 50 graden. Is trouwens ook een i7 en met gamen raakt hij meestal wel de 70 graden als hij schoon is. Toen er veel stof in zat raakte ik makkelijk de 90 graden.

Ik zou gewoon je laptop case eens openhalen en schoonmaken met zon persbusje of een compressor, ookal moet je daar wel mee oppassen :puh:

Desktopgebruik? :clown:

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb ook een Asus laptop, en hij werkt nog steeds en niets te klagen. Nu draai ik desktopgebruik met 35 graden, maar als ik hem een tijdje niet schoonmaak qua stof loopt hij dan wel rond de 50 graden. Is trouwens ook een i7 en met gamen raakt hij meestal wel de 70 graden als hij schoon is. Toen er veel stof in zat raakte ik makkelijk de 90 graden.

Ik zou gewoon je laptop case eens openhalen en schoonmaken met zon persbusje of een compressor, ookal moet je daar wel mee oppassen :puh:

Desktopgebruik? :clown:

Internetten, Script editor, chat programmas, muziek, mail, photoshop. Dat soort shit :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Dat een laptop te warm wordt kan natuurlijk door verschillende oorzaken komen. Stof, warme omgeving, intensief gebruik zijn de voornaamste oorzaken. Je heb deze laptop waarschijnlijk al een tijdje en daardoor is er dus een grote kans dat er genoeg stof in gekropen is om je koeling helemaal te verstoppen. De externe koeling zal er hierdoor ook nog weinig vat op hebben en zo zal je laptop toch nog steeds verder opwarmen. Hem uitblazen kan in dat geval erg veel oplossen, hiervoor hoef je hem niet meteen open te maken. Je kan bijvoorbeeld in de "gaten" die bedoeld zijn voor de koeling even blazen of hiervoor perslucht voor gebruiken.

Daarna houdt je de temperaturen in het oog en als deze zich weer normaler gaan gedragen weet je dus dat het aan stof ligt. In dat geval raad ik je dan wel aan om hem open te maken en al het stof te verwijderen. Als je er zelf geen vertrouwen in hebt kan je dit door iemand anders laten uitvoeren. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...