Jump to content

Nieuwe Laptop [Budget €800]

Recommended Posts

Geplaatst:

Ik kan hem hier anders prima draaien op mijn HD 6870 (AMD Radeon)

Resolutie? Settings?
  • Reacties 45
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• -Nico-Bellic-

15

• Wooods

9

• BoerTijger

5

• Wrieh

3

Geplaatst:

Goede processor en een goede videokaart. thumbsup2.gif

Ik heb dezelfde videokaart maar de 1GB versie en ik speel IV op high - very high. loveit.gif

Geplaatst: (bewerkt)

Als je dan voor een Vaio zou gaan zou ik voor deze. Ik heb een bijna identieke versie, de VPC-F23P1E en het enige verschil met de Paradigit is de grote van het geheugen(640-750) en met de 23 de RAM(6-8 ).

Hier kan je de specs van Sony zelf bekijken en heeft hij idd een 8 GB RAM en de VPC 23 6 gb.

Ik zou, als je voor een Vaio gaat voor deze gaan. Heb er zelf goede ervaringen mee. Heb er zelf nog geen spelletjes mee gespeeld maar ga dit wel binnenkort doen en hij zou GTA 4 makkelijk aan moeten kunnen.

En trouwens, de versie Paradigit heeft tocht een 'adertje' want hij heeft een 5400 RPM HDD en 7200 valt aan te raden.

Specs van VPC-F23P1E

Rapport van Milton's computer

Uitgevoerd op 4-4-2012, 19:24:23

[table=border] computer.gifComputer|Fabrikant:|Sony Corporation

|Computermodel:|VPCF23P1E

|Computernaam:|WOODS (in werkgroep WORKGROUP)

|Systeemtype:|x64 (64-bits) systeem

empty.gif

motherboard.gifMoederbord|Fabrikant:|Sony Corporation

|Model:|VAIO

|BIOS Fabrikant:|American Megatrends Inc.

|BIOS Model:|BIOS Date: 07/22/11 14:12:08 Ver: 04.06.03, versie R2150V3

|Aansluitingen:|

|Poorten:|

empty.gif

processor.gifProcessor|Model:|Intel® Core i7-2670QM CPU @ 2.20GHz (Octa Core)

|Kloksnelheid:|792 MHz

|Socket & Cache(s):|N/A, 1024 KB L2 Cache, 6144 KB L3 Cache

empty.gif

memory.gifGeheugen|Grootte:|6125 MB RAM

|Type(s):|4096 MB RAM (Onbekend, SO-DIMM), 2048 MB RAM (Onbekend, SO-DIMM)

empty.gif

harddisk.gifHardeschijf|Bestandstype(s):|NTFS (C:)

|Grootte:|577,39 GB (577,39 GB (C:) + GB (Q:) )

|Vrije ruimte:|525,28 GB (525,28 GB (C:) + GB (Q:) )

empty.gif

drives.gifStations|Type(s):|C: Lokale harde schijf, D: Onbekend, Q: Lokale harde schijf

|Model(len):|C: TOSHIBA MK6461GSY IDE, D: PIONEER BD-ROM BDC-TD03

empty.gif

soundcard.gifGeluidskaart|Fabrikant:|NVIDIA

|Model:|NVIDIA High Definition Audio

empty.gif

videocard.gifVideokaart|Model:|NVIDIA GeForce GT 540M

|Beeldprocessor:|GeForce GT 540M (0x0DF4)

|Geheugengrootte:|-2048 MB VRAM

|Stuurprogramma:|nvd3dumx.dll,nvwgf2umx.dll,nvwgf2umx.dll,nvd3dum,nvwgf2um,nvwgf2um, versie 8.17.12.6893

empty.gif

display.gifBeeldscherm|Fabrikant:|(Standaardbeeldschermtypen)

|Model:|Algemeen PnP-beeldscherm

|Schermresolutie:|1920x1080 (Breedbeeld 16:9 WXGA Full HD 1080p/i)

|Kleurdiepte:|32-bits

|Frequentie:|60 Hz

empty.gif

mouse.gifMuis|Fabrikant:|Synaptics

|Model:|Synaptics PS/2 Port TouchPad

|Aantal knoppen:|2

|Aansluiting:|PS/2

empty.gif

keyboard.gifToetsenbord|Model:|Standaard-PS/2-toetsenbord

|Type:|Uitgebreid (101 of 102 toetsen)

|Functietoetsen:|12

empty.gif

networkcard.gifNetwerkkaart|Model(len):|Bluetooth Device (Personal Area Network) (Ethernet 802.3), Realtek PCIe GBE Family Controller (Ethernet 802.3), Atheros AR9485WB-EG Wireless Network Adapter (Ethernet 802.3), Microsoft Virtual WiFi Miniport Adapter (Ethernet 802.3)

|Adressen:|IP: 192.168.2.103, MAC: 94:39:E5:B0:0F:B3, DHCP: 192.168.2.254

empty.gif

directx.gifDirectX|Versie:|11.0

empty.gif

operatingsystem.gifBesturingssysteem|Naam:|Microsoft Windows 7 Home Premium

|Versie:|6.1.7601

|Service Pack:|Service Pack 1 [/table]

info.gifGegenereerd door fkinfotl.gifFlitskikker InfoTool (Versie 3.1.0.136)

Bewerkt: door Wooods

Als je dan voor een Vaio zou gaan zou ik voor deze. Ik heb een bijna identieke versie, de VPC-F23P1E en het enige verschil met de Paradigit is de grote van het geheugen(640-750) en met de 23 de RAM(6-8 ).

Hier kan je de specs van Sony zelf bekijken en heeft hij idd een 8 GB RAM en de VPC 23 6 gb.

Ik zou, als je voor een Vaio gaat voor deze gaan. Heb er zelf goede ervaringen mee. Heb er zelf nog geen spelletjes mee gespeeld maar ga dit wel binnenkort doen en hij zou GTA 4 makkelijk aan moeten kunnen.

En trouwens, de versie Paradigit heeft tocht een 'adertje' want hij heeft een 5400 RPM HDD en 7200 valt aan te raden.

Specs van VPC-F23P1E

[table=border] computer.gifComputer|Fabrikant:|Sony Corporation

empty.gif

empty.gif

|Kloksnelheid:|792 MHz

|Socket & Cache(s):|N/A, 1024 KB L2 Cache, 6144 KB L3 Cache

empty.gif

memory.gifGeheugen|Grootte:|6125 MB RAM

|Type(s):|4096 MB RAM (Onbekend, SO-DIMM), 2048 MB RAM (Onbekend, SO-DIMM)

empty.gif

|Grootte:|577,39 GB (577,39 GB (C:) + GB (Q:) )

|Vrije ruimte:|525,28 GB (525,28 GB (C:) + GB (Q:) )

empty.gif

drives.gifStations|Type(s):|C: Lokale harde schijf, D: Onbekend, Q: Lokale harde schijf

empty.gif

empty.gif

|Geheugengrootte:|-2048 MB VRAM

|Stuurprogramma:|nvd3dumx.dll,nvwgf2umx.dll,nvwgf2umx.dll,nvd3dum,nvwgf2um,nvwgf2um, versie 8.17.12.6893

empty.gif

|Frequentie:|60 Hz

empty.gif

empty.gif

empty.gif

networkcard.gifNetwerkkaart|Model(len):|Bluetooth Device (Personal Area Network) (Ethernet 802.3), Realtek PCIe GBE Family Controller (Ethernet 802.3), Atheros AR9485WB-EG Wireless Network Adapter (Ethernet 802.3), Microsoft Virtual WiFi Miniport Adapter (Ethernet 802.3)

empty.gif

empty.gif

|Service Pack:|Service Pack 1 [/table]

info.gifGegenereerd door fkinfotl.gifFlitskikker InfoTool (Versie 3.1.0.136)

Ik had deze inderdaad ook gezien, alleen kan je deze alleen nog maar bestellen via laptopshop.nl . Graag wil ik wel altijd een laptop uitproberen in de winkel voordat ik 'm koop. Heb je misschiens ideeën of hij nog ergens te koop is (buiten t internet dan) in de omgeving Maastricht.??

Wooods, hoe bevalt hij. Is het scherm goed? En is hij snel (oke, 7200RPM zal iets sneller zijn dan 5400RPM)? En heb je al wat Blu-Ray's uitgeprobeerd? En hoe zit dat overigens met die PS3 Remote Play Keyboard ofzoiets?

Bewerkt: door -Nico-Bellic-
Geplaatst:

Specs van VPC-F23P1E

[table=border] computer.gifComputer|Fabrikant:|Sony Corporation  

empty.gif   

empty.gif   

|Kloksnelheid:|792 MHz  

|Socket & Cache(s):|N/A, 1024 KB L2 Cache, 6144 KB L3 Cache  

empty.gif   

memory.gifGeheugen|Grootte:|6125 MB RAM  

|Type(s):|4096 MB RAM (Onbekend, SO-DIMM), 2048 MB RAM (Onbekend, SO-DIMM)  

empty.gif   

|Grootte:|577,39 GB (577,39 GB (C:) +  GB (Q:) )  

|Vrije ruimte:|525,28 GB (525,28 GB (C:) +  GB (Q:) )  

empty.gif   

empty.gif   

empty.gif   

|Geheugengrootte:|-2048 MB VRAM  

empty.gif   

|Frequentie:|60 Hz  

empty.gif   

empty.gif   

empty.gif   

empty.gif   

empty.gif   

|Service Pack:|Service Pack 1     [/table]

info.gifGegenereerd door fkinfotl.gifFlitskikker InfoTool (Versie 3.1.0.136)

Ik had deze inderdaad ook gezien, alleen kan je deze alleen nog maar bestellen via laptopshop.nl . Graag wil ik wel altijd een laptop uitproberen in de winkel voordat ik 'm koop. Heb je misschiens ideeën of hij nog ergens te koop is (buiten t internet dan) in de omgeving Maastricht.??

Wooods, hoe bevalt hij. Is het scherm goed? En is hij snel (oke, 7200RPM zal iets sneller zijn dan 5400RPM)? En heb je al wat Blu-Ray's uitgeprobeerd? En hoe zit dat overigens met die PS3 Remote Play Keyboard ofzoiets?

Het verschil tussen de RPM moet je even op Youtube kijken, kan soms 20 seconden en meer schelen. Blu-Ray's speelt hij goed af en het scherm is niet bepaald zwak, 1080 x 1920 is het beste wat je mag hebben. :*D Buiten Cool-blue zal je hem waarschijnlijk nog wel ergens kunnen kopen, zeldzaam, maar dan kost hij je boven de €1000 wat voor mij toendertijd de stap was. De PS3 Remote heb ik natuurlijk ook gelijk wezen uit proberen en je kan het zelfs zo configureren dat je vanaf een andere locatie je PS3 XMB menu kan bekijken. Ook kan je vanaf je laptop je Menu 'live' bekijken en berichten schrijven etc. Het werkt via Bluetooth en je Vaio is erg gebruiksvriendelijk met alle Vaio opties die je problemen simpel kunnen oplossen.

Geplaatst:

Die 5400 RPM moet ik dan maar op de koop toenemen. Dat heeft toch alleen maar te maken met een programma te starten neem ik aan? De snelheid van het programma is het zelfde toch? :puh:

Geplaatst:

Die 5400 RPM moet ik dan maar op de koop toenemen. Dat heeft toch alleen maar te maken met een programma te starten neem ik aan? De snelheid van het programma is het zelfde toch? :puh:

Ja dus :puh:. Heb je geen lagg tijdens het gamen (online en offline) en de remote play functie? Hoe oud is deze PC nu? Niet dat ik een achterhaalde pc ga halen als je me begrijpt :puh:

Geplaatst:

Ja dus :puh:. Heb je geen lagg tijdens het gamen (online en offline) en de remote play functie? Hoe oud is deze PC nu? Niet dat ik een achterhaalde pc ga halen als je me begrijpt :puh:

Heb hem zelf pas een tijdje maar hij zal waarschijnlijk min. een jaartje op de markt geweest zijn. Maar daar heb ik niet naar gekeken. Puur naar wat hij aankon en had, en dat was voor mij genoeg. Nu moet ik wel zeggen dat die Lenovo die jezelf tipte ook niet mis is :tu:

Geplaatst:

Klopt, maar ik wou na nader inzien toch een 1080p scherm. Dat had deze Lenovo niet. Zag ook dat deze een Blu-Ray speler had en een toetsenbord verlichting, wat toch allemaal mooi meegenomen was. De Blu-Ray speler speelt neem ik aan ook DVD's af? En hoe is de batterijduur ?

Geplaatst:

Klopt, maar ik wou na nader inzien toch een 1080p scherm. Dat had deze Lenovo niet. Zag ook dat deze een Blu-Ray speler had en een toetsenbord verlichting, wat toch allemaal mooi meegenomen was. De Blu-Ray speler speelt neem ik aan ook DVD's af? En hoe is de batterijduur ?

Alles wat hoger is dan het vorige dus Blu-Ray>DVD kan elkaar afspelen of tenminste, dat is erbij inbegrepen. De batterijduur als je het beeldscherm verlichting op laag zet zo 4 uur. Je kan zelfs zien wat de conditie van je batterij is. Dus niet hoelang je nog stroom hebt. Verder gaat veel via de sneltoets FN+F knoppen als geluid, helderheid scherm, in-uitzoomen en slaapstand.

Voordelen zijn ook dat hij 2 x 3.0 USB, HDMI en een gewone VGA uitgang heeft. Verder moet het design je liggen, het is bijv. niet zo slang als bijv. een Apple. Beetje mat-plastic eigenlijk wat veel vlekken geeft.

Heb hem vandaag bekeken bij Paradigit, wat een mooi ding is dit!! Denk dat ik hem morgen ga halen!

Hoe is het geluid overigens van deze laptop?

Geplaatst:

Hoe is het geluid overigens van deze laptop?

Goed, tenminste wat ik ervan vind, eerste laptop. Je hebt dan dat Dolby programma dat het iets meer kracht geeft. Komt best goed geluid uit dus. Welke ga je dus kopen?

Gast
Dit onderwerp is gesloten.
  • Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...