Jump to content

Laptop schakelt zichzelf constant in slaapstand


Grand Theft Auto TOM

Recommended Posts

De laatste tijd heb ik te kampen met veel problemen bij mijn laptop, waaronder het feit dat hij telkens vanzelf in de slaapstand modus gaat, terwijl ik gewoon heb ingesteld dat deze pas na een halfuur geactiveerd mag worden. Het probleem is dat de modus geactiveerd wordt terwijl ik iets typ en zelfs als ik een klapje geef vooraan (bij touchpad). Ik heb laten scannen op virussen, maar hij heeft niks kunnen vinden, geen enkel virus.

Daarnaast een ander probleem: sinds ik Windows 7 heb, kan ik rond bepaalde tijden amper gebruik maken van internet. M'n laptop is met een ethernetkabel aangesloten aan een adapter. Ik krijg, als het netwerk net iets te overbelast raakt, bij het netwerk te zien dat er geen toegang is tot het netwerk. Ik dacht zelf in eerste instantie aan een verouderde driver, maar deze bleek uiteindelijk up-to-date. Ook de adapter heb ik een keer verwisseld met die van mijn vader, maar ook daar ligt het niet aan.

Iemand die mij kan vertellen wat de oorzaak van beide problemen kan zijn + een oplossing? Wi-Fi kan ik in elk geval niet meer gebruiken, want mijn vader heeft tijdens een 'schoonmaakbeurt' van m'n laptop het kabeltje aan de binnenkant gemold. :7

Bewerkt: door Grand Theft Auto TOM
Link to comment
Delen op andere websites

Dat probleem van die slaapstand: Druk je dan niet perongeluk op een toetsencombinatie ofzo?

Bij mijn laptop (Dell nogwattes) heb je FN + F1 en dan gaat ie op standby.

En dat van dat internet, kun je dat iets beter uitleggen? Dat je vader je wifi adapter gemold heeft snap ik, maar je kan rond bepaalde tijden geen internet krijgen ofzo? Erg vaag :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Daar ligt het niet aan, want het gebeurt altijd op een totaal onverwacht moment (alhoewel ik het nu zo vaak heb gehad dat het soms toch niet zo hard aankomt). Soms gebeurt het al als ik bijvoorbeeld op Enter druk op een ietwat enthousiaste manier (niet te hard, hoor, maar gewoon iets harder dan normaal).

Wat betreft mijn internetprobleem: kijk, het internet lijkt bij mij telkens tussen 20:00 en 00:00 slecht te werken. Klinkt raar, dat weet ik. Maar 't is wel zo. De laatste tijd lijkt dit nogal mee te vallen, dat wel. De laatste paar dagen heb ik er geen last meer van gehad, maar toen ik gisteren twee keer een bestand downloadde (beiden waren tussen 150 en 200 MB groot), kreeg hij al problemen toen ik ondertussen een filmpje aan het afspelen was op YouTube. Ik besloot toen direct even Taakbeheer erbij te halen en de verbinding 'live' te checken. Tijdens het filmpje bleef hij steeds hangen op 0% en als ik hem dan pauzeerde (ook al buffert hij wel gewoon door), begon de verbinding langzaam weer omhoog te schieten.

Ik heb gisteren trouwens niet twee bestanden tegelijk gedownload, maar apart. Als ik beiden tegelijk had gedaan, dan zou hij doodgaan van het verbruik aan internet. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Tot zover ik weet wel, ja. Het zou de hardware moeten zijn, lijkt me. De software in ieder geval niet, want die is, zoals ik al zei, up-to-date. Opmerkelijk is trouwens dat ik en mijn zus exact dezelfde laptop hebben + adapter voor ethernet. En bij haar werkt het gewoon.

Ik dacht dat mijn vader misschien toch nog iets anders gemold heeft waardoor het ethernet niet goed functioneert, maar daar heb ik me bij neergelegd omdat ik toegezien heb op wat mijn vader deed (hij wilde niet dat ik de computer schoonmaakte, maar zo te merken was dat toch beter geweest...).

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...