Jump to content

Tips HipHop-Community


Jon-asses

Recommended Posts

Ik luister nu enkele jaren al naar hip hop en vind het best spijtig dat tegenwoordig alleen de slechte hip hop in het licht wordt gesteld waardoor mensen de goede hip hop vergeten. Daarom dacht ik eraan een kanaal op Youtube te openen met zowel oude als nieuwe goede hip hop tracks.

The Coast Of Hip Hop dit is mijn kanaal.

Het is niet de bedoeling om er nu puur reclame voor te maken, ookal mogen jullie zeker eens kijken en volgen . Maar mijn vraag aan jullie is voor tips. Zowel voor het aanpakken om deze community op gang te krijgen als nieuwe tracks enzo. Teamwork makes the dream work.

Alvast bedankt :)

Bewerkt: door Jon-asses
Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb laatst het album "Gutter Rainbows" van Talib Kweli aangeschaft, wel uitgekomen begin 2011, maar dit album overtuigde mij dat echte hiphop nog steeds bestaat.

Er staat een heel mooi geschreven nummer op genaamd "Uh Oh", met Jean Grae, een vrouwelijke rapper en één van de beste tekstschrijvers die ik ooit heb gehoord in hiphop:

Op dat gebied is Jane Doe er ook één, neem deze:

Dit liedje is ook wel classic (beat geproduceerd door Hi-Tek):

http://www.youtube.com/watch?v=NWYLH8bkGOI

Bewerkt: door SpacyColours
Link to comment
Delen op andere websites

Misschien beginnen met de mainstream hiphop niet slecht te noemen. Dat is een persoonlijke smaak lijkt me, en kan je niet als een feit vertellen. Voor de rest, twitter accountje aanmaken, goede tags gebruiken bij filmpjes voor zoekresultaten, en geen irritante berichtjes over filmpjes plaatsten met 'VOLG MIJN KANAAL ALSJEBLIEFT!!'. :)

Verder ken ik alleen Childish Gambino, maar dat is wat alternatief misschien. Of vind je dat juist slecht, haha.

Link to comment
Delen op andere websites

Misschien beginnen met de mainstream hiphop niet slecht te noemen. Dat is een persoonlijke smaak lijkt me, en kan je niet als een feit vertellen. Voor de rest, twitter accountje aanmaken, goede tags gebruiken bij filmpjes voor zoekresultaten, en geen irritante berichtjes over filmpjes plaatsten met 'VOLG MIJN KANAAL ALSJEBLIEFT!!'. :)

Verder ken ik alleen Childish Gambino, maar dat is wat alternatief misschien. Of vind je dat juist slecht, haha.

Aha TomHagen, u still alive?

Naja, wat is 'slecht' ook, het is gewoon een feit dat mainstream hip hop mensen onwetend maakt over wat hip hop eigenlijk echt inhoudt. Fuck Twitter btw :puh:

Hoezo zou Childish Gambino te alternatief zijn? Ze zijn niet mijn favoriet, maar sommige tracks zijn best vet das waar.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 maanden later...

Verder ken ik alleen Childish Gambino, maar dat is wat alternatief misschien. Of vind je dat juist slecht, haha.

J Dilla

De La Soul

Kanye West

Wu-Tang Clan

Common

The Roots

Jay-Z

Blu

fashawn

NAS

NAS

Gangstarr

Pete rock & CL smooth

Ik kan zo wel even doorgaan..

Educate the mind, elevate the grind

Link to comment
Delen op andere websites

Ja die lijst is toffer, maar ik betwijfel dat iemand het ook gaat checken..

Al die vooroordelen jegens Hiphop maken me moe.

En nee, Army Of The Pharaohs, Jedi Mind Tricks en gerelateerden zijn niet geniaal. Teveel van hetzelfde.. Alleen de beats zijn meestal dope. De rest is gewoon een played out stijltje wat 9 vd 10 keer corny as fuck is. maar misschien komt het omdat ik die 'super-agressieve' hiphop-fase al ben ontgroeid

Bewerkt: door Carl_Johnson2
Link to comment
Delen op andere websites

Ja die lijst is toffer, maar ik betwijfel dat iemand het ook gaat checken..

Al die vooroordelen jegens Hiphop maken me moe.

En nee, Army Of The Pharaohs, Jedi Mind Tricks en gerelateerden zijn niet geniaal. Teveel van hetzelfde.. Alleen de beats zijn meestal dope. De rest is gewoon een played out stijltje wat 9 vd 10 keer corny as fuck is. maar misschien komt het omdat ik die 'super-agressieve' hiphop-fase al ben ontgroeid

Wat luister jij nu dan zoal?

Link to comment
Delen op andere websites

Ja die lijst is toffer, maar ik betwijfel dat iemand het ook gaat checken..

Al die vooroordelen jegens Hiphop maken me moe.

En nee, Army Of The Pharaohs, Jedi Mind Tricks en gerelateerden zijn niet geniaal. Teveel van hetzelfde.. Alleen de beats zijn meestal dope. De rest is gewoon een played out stijltje wat 9 vd 10 keer corny as fuck is. maar misschien komt het omdat ik die 'super-agressieve' hiphop-fase al ben ontgroeid

Wat luister jij nu dan zoal?

Boombap tot elektronisch tot soul tot jazz tot breakbeats. Oldskool, newskool, trueskool. Noem het maar op

maar geen quasi-underground 'hardcore' rap. That shit is just sad.

Link to comment
Delen op andere websites

Notorious misschien:

Vind trouwens wel dat je gelijk hebt, de hip-hip van nu is crap. Geen old-skool beats meer en er word nauwelijks meer geMC'ed. De teksten gaan meestal ook allemaal over hetzelfde wat vroeger echt niet was.

Bewerkt: door Boss
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...