Jump to content

[SP] Olympische kenners - Londen 2012 - Reactietopic

Recommended Posts

Geplaatst:

O1Ib2.png

Banner ontworpen door @Flitskikker

Dit is het reactietopic voor Olympische kenners 2012 - Londen 2012. Plaats hier al je vragen en opmerkingen, babbel over de verschillende uitslagen, lach de achtergebleven concurrentie uit; het mag hier allemaal!

Eindstand

[table=header]#|Naam|Punten

1|Thundercover|86

2|NandroDavids|81

3|Guardian1980|72

4|GTA-Sheep|71

5|Visser23|69

6|Kloep|68

7|thebig|67

8|Leontjuuh-gta|67

9|BoerTijger|42[/table]

• Reacties 39
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• BoerTijger

9

• Guardian1980

7

• Kloep

6

• thebig

6

Geplaatst: (bewerkt)

Zow, deze ronde ga ik is even wat punten bijhalen! Ik kijk uit na het Olympische Spelen in Linden! (Typfoutje in titel :$ ),

>>> Door NandroDavids: Dank voor het melden. Aangepast :)<<<

Bewerkt: door NandroDavids
Geplaatst:

Zozo, weer een grote poule. 2012 is een mooi jaar wat sport betreft. Ik ga natuurlijk meedoen, aangezien de punten meetellen voor SK.

Trouwens opvallend dat je ook minpunten kan scoren, stel je voor dat je in het rood eindigt :{

Geplaatst:

Trouwens opvallend dat je ook minpunten kan scoren, stel je voor dat je in het rood eindigt :{

het is uiteraard niet zo dat je minpunten kan krijgen, maar slim opgemerkt; ik heb een kleine toevoeging geplaatst ter verduidelijking.

Geplaatst:

Ik had het maar vluchtig gelezen, maar ik begrijp het nu. Ben net begonnen aan de lijst in te vullen en het is echt zeer moeilijk.

Wat ik zag bij de meerkamp is dat je er maar 1 punt naast mag zitten, als je punten wilt. Is dat niet zeer weinig? Of heb ik niets begrepen van die puntentelling? De kans lijkt me toch bijzonder klein dat je het juist kunt hebben, maar goed.

Geplaatst:

Ze gaan tot drie cijfers achter de komma, dus het zijn niet duizendtallen. ;)

Ik ben wel benieuwd hoeveel deelnemers de lijst volledig invullen. Het is een behoorlijk lange lijst door de verschillende sporten waar je je eigenlijk allemaal in moet gaan verdiepen als je ze niet standaard volgt. Sporten als zwemmen, wielrennen en tennis komen natuurlijk gelukkig vaak aan bod bij Sportkenners en op televisie, en kan eigenlijk je relatief snel een keuze maken denk ik. Met bijvoorbeeld zeilen en de precieze puntentelling van turnen meerkamp (die tussen de laatste twee spelen veranderd lijkt te zijn?) gaat er toch behoorlijk wat tijd inzitten. Aan de andere kant kan het je natuurlijk wel veel punten opleveren, dat moet ik toegeven.

Aha, dan heb ik de puntentelling dus inderdaad niet begrepen. Zal het nog eens opzoeken.

Ik ga de hele lijst ook invullen. Het heeft me toch gisteren een tijdje geduurd om alles in te vullen, afgezien van de medaillespiegel, het wielrennen op de weg en het vrouwentennis. Echt verdiepen in elke sport doe ik niet, ik ga meer uit van resultaten in het verleden behaald. Als een land jarenlang elke prijs wegkaapt, dan zou het dat in principe ook op de OS moeten doen.

Op de officiële Olympische site staan de punten in meerkamp ook in duizendtallen geschreven. In het Engels gebruiken ze een komma in getallen om 3 getallen van elkaar te scheiden, daar waar wij gewoon een spatie zouden gebruiken. Een punt gebruiken zij dan weer om aan te duiden dat het 'achter de komma is' zoals wij zeggen.

Bewerkt: door thebig
Geplaatst:

Even voor de duidelijkheid: de meerkamp staat niet voor niets onder Gymnastiek in plaats van Atletiek. In het atletiek werken de vrouwen een meerkamp af van 7 onderdelen en scoren ze tegen de 7000 punten. In de gymnastiek (turnen) werken ze een meerkamp af van 4 onderdelen: sprong, ongelijke brug, balk en vloer. Daar scoren ze heel andere getallen, zoals je bijvoorbeeld kunt zien aan de uitslag van Beijing 2008: *KLIK*.

Welke landen er het meeste medailles in totaal halen. Dan bedoel ik in de eerste plaats gouden medailles. Wanneer een land evenveel gouden medailles heeft gehaald als een anders, wordt er gekeken naar de zilveren, enz.

Maar het lijkt dat je te laat bent met je inzending.

Bewerkt: door thebig
Geplaatst:

Welke landen er het meeste medailles in totaal halen. Dan bedoel ik in de eerste plaats gouden medailles. Wanneer een land evenveel gouden medailles heeft gehaald als een anders, wordt er gekeken naar de zilveren, enz.

Maar het lijkt dat je te laat bent met je inzending.

Ah oke, klopt je hebt gelijk. Nandro mag ik hem snel nog inzenden? *Kijkt lief* :$

Geplaatst:

Als mede-organisator heb ik natuurlijk ook wat te zeggen, maar aangezien je het aan NandroDavids vraagt laat ik het aan hem. Ik zal mijn gedachte over jouw verzoek hier dus niet ventileren.

Geplaatst:

Als mede-organisator heb ik natuurlijk ook wat te zeggen, maar aangezien je het aan NandroDavids vraagt laat ik het aan hem. Ik zal mijn gedachte over jouw verzoek hier dus niet ventileren.

Ik vraag het met name aan hem omdat je bij hem moet inzenden, maar mag het van jou :$

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...