Jump to content

Router staat niet in Netwerk


MaxVito

Recommended Posts

Hey,

Ik moet een poort toevoegen voor mijn Nat-Type op open te zetten.

En dat moet via Start --> Netwerk --> en dan mijn router.

Maar mijn router staat niet in netwerk????

Ik heb ook al geprobeert op een andere pc of de router er dan staat maar dan staat hij er ook niet.

Mijn router : THOMSON SpeedTouch 780 (ook wel bekend als KPN Experia Box :ch: )

Mvg, Max

Link to comment
Delen op andere websites

Ga naar Start -> In dat zoekvenster (aannemend dat je die hebt (Vista of 7)) moet je "cmd" type (zonder aanhalingstekens) -> "ipconfig" (weer zonder aanhalingstekens) intypen

Dan het gedeelte achter "Standaardgateway" moet je kopiëren, in je browser zetten, en dan kom je bij de routerinstellingen uit.

Hierbij krijg je waarschijnlijk een gebruikersnaam en wachtwoord-scherm voorgeschoteld, deze zijn waarschijnlijk allebei admin. Als dit niet zo is, moet je in de handleiding kijken of aan je ouders vragen.

Link to comment
Delen op andere websites

ik weet nu wel zeker dat de ts Kpn heeft, dus is de kans groot dat gebruikersnaam en wachtwoord "kpn" is.

dan gaat poorten openen niet lukken, alleen via "netwerk"..:-( ik heb hetzelfde ook gehad. :-)

Link to comment
Delen op andere websites

ik weet nu wel zeker dat de ts Kpn heeft, dus is de kans groot dat gebruikersnaam en wachtwoord "kpn" is.

dan gaat poorten openen niet lukken, alleen via "netwerk"..:-( ik heb hetzelfde ook gehad. :-)

Helemaal gelijk in.

Portforward via de standaardgateway gaat niet, dus in de router gaat niet.

Idd kpn is gebruikersnaam.

Edit: kelwin hoe heb jij dit opgelost?

Bewerkt: door MaxVito
Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 weken later...

Hmm, topic is al wat ouder, maar ik zie nog geen oplossing.

De SpeedTouch 780 is gewoon in staat op poorten te forwarden, ik heb er zelf een aantal jaren mee gewerkt.

Port forwarding werkt gewoon door in de browser naar de instellingen van de router te gaan (bij KPN Experiabox blauw/Thomson SpeedTouch 780 is dit standaard http://192.168.1.254 - is dit niet zo, zoek dan het juiste adres op met de methode van Hayte), eventueel in te loggen met knp/kpn (ik hoefde dit nooit), naar 'Game & Application Sharing' onder 'Toolbox' te gaan, een nieuw spel aan te maken met daarin het de door te geven poorten (er wordt gevraagd naar een range van poorten die geforward moeten worden [eerste en laatste van die range] en naar welke externe poort(en) deze geforward moeten worden [alleen de eerste van de range]) en dit nieuwe spel vervolgens toe te wijzen aan een lokale computer. Op deze manier worden de externe poorten netjes aan poorten van het aangewezen lokale apparaat gekoppeld en zal de software een 'Open NAT type' weergeven.

Bewerkt: door RoL0
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...