Jump to content

2 Videokaarten, 1 Laptop


delete45

Recommended Posts

Hallo Allemaal,

Ik ben geen expert op het gebied van laptops.

Maar mijn zus wil een nieuwe laptop kopen, nu heb ik zitten kijken en een paar goede gevonden.

Nu is het probleem dat ik heel vaak laptops zie met een "losse" videokaart die dan vervolgens ook nog een onboard kaart hebben.

Is het dan mogelijk om de losse kaart als standaard in te stellen of pakt hij dan automatisch die onboard?

Of werken deze twee kaarten gewoon allebei tegelijk (lijkt mij onlogisch aangezien het verschillende merken zijn).

Kan iemand mij uitleggen hoe dat nu precies zit?

Tom

Link to comment
Delen op andere websites

Je kan zelf instellen of hij altijd met de onboard werkt of met de andere videokaart, ook kan hij het automatisch kiezen. Automatisch is handig om je accu langer mee te laten gaan, bij zware processen zal hij de 'krachtige' videokaart nemen anders de onboard videokaart. :)

Bewerkt: door Woody268
Link to comment
Delen op andere websites

Bij een Nvidia videokaart is dat via het Nvidia-configuratiescherm dat je kan vinden door met je rechtermuisknop op je bureaublad te klikken en dan 'Nvidia-configuratiescherm' (duh) aan te klikken. biertje.gif

Bij AMD heb ik geen ervaring. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Ik zou voor een Nvidia gaan puur omdat de software en de drivers véél beter zijn dan bij AMD.

Spreek je uit eigen ervaring of niet, anders kan je het ook niet weten. clown.gif

Link to comment
Delen op andere websites

MegaPilot... Is het je ooit opgevallen dat redelijk veel mensen vaak negatief reageren over je posts? Soms vind ik dat die mensen overdrijven, maar soms kraam je ook de meest debiele onzin uit hoor.

De TS'er weet dus, neem ik even aan, niet zo heel veel van computers en dan met name grafische kaarten. Dan maakt het hem geen drol uit hoe goed de software is of niet, want die gaat hij waarschijnlijk toch niet veel gebruiken (doe ik zelf ook niet, snap niet waarom ik er aan zou moeten zitten). Drivers downloaden en installeren vind ik persoonlijk zelfs makkelijker bij AMD dan bij NVidia, omdat AMD je gewoon een pop-up geeft wanneer er een update voor je grafische kaart is, terwijl ik dat bij NVidia niet had (al had ik wel een relatief oude NVidia, dus misschien is dat nu anders).

Moet je alles altijd neerzetten als een feit? Dingen die jij zegt zijn vaak gebasseerd op meningen, die van jou of die van een ander. Dat de drivers van NVidia beter zijn dan die van AMD is géén feit. Dat is jouw hoogst persoonlijke mening. Waarom moet je jouw stupide mening (mijn mening!) op zo'n feitelijke manier neerzetten, terwijl jouw gebazel de TopicStarter kan beïnvloeden een keuze te maken die helemaal niet verstandig is?

Ik heb zelf geen voorliefde voor AMD of NVidia, maar bij laptops is het altijd moeilijk te zeggen. Ik zou zelf gaan voor de laptop met de beste prijs/prestaties, ongeacht of de videokaart van AMD of NVidia.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik zal uit eigen ervaring spreken. Ik heb nu een laptop met een Nvidia. Dat ding is een echte krachtpatser en kan goed de nieuwere games aan. Het ligt er ook net aan welke processor je erbij legt, maar dat komt later wel. Ik had altijd een laptop met een AMD, maar ik had daar nooit drivers voor nodig, dus daar kan ik dan weer niets over zeggen. Good luck met je keuze. ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb een Nvidia, broer een Ati. Wat ik zo ongelofelijk handig vind, ik ga naar de Nvidia site(via Google even 525M ingetypt en tadaa). Ik klik op zo'n kadertje dat mijn grafische chip detecteert, BAF, de driver heb ik. Even installeren en 't is klaar. Bij Ati mag je al je eigen chip gaan opzoeken in lange lijsten. Zulke kleine dingen doen het 'm. Het Nvidia configuratiescherm oogt trouwens 10 x professioneler en aanpasbaarder(weet even niet hoe ik het in AN zeg) dan die Ati rommel van m'n broer. Ik heb trouwens al vaker gelezen dat mensen de Nvidia drivers beter vinden dan die van Ati, en NIET omgekeerd. Anders zou ik ook niet beweren dat het bij Nvidia beter in elkaar steekt, nogal logisch hé? Qua prestaties zit er bij notebooks niet veel verschil op of je nu kiest voor AMD of Nvidia.

PS: Hayte, je onweerstaanbare drang om me te bashen is ziekelijk, zoek een andere hobby alstublieft.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb een Nvidia, broer een Ati. Wat ik zo ongelofelijk handig vind, ik ga naar de Nvidia site(via Google even 525M ingetypt en tadaa). Ik klik op zo'n kadertje dat mijn grafische chip detecteert, BAF, de driver heb ik. Even installeren en 't is klaar. Bij Ati mag je al je eigen chip gaan opzoeken in lange lijsten. Zulke kleine dingen doen het 'm. Het Nvidia configuratiescherm oogt trouwens 10 x professioneler en aanpasbaarder(weet even niet hoe ik het in AN zeg) dan die Ati rommel van m'n broer. Ik heb trouwens al vaker gelezen dat mensen de Nvidia drivers beter vinden dan die van Ati, en NIET omgekeerd. Anders zou ik ook niet beweren dat het bij Nvidia beter in elkaar steekt, nogal logisch hé? Qua prestaties zit er bij notebooks niet veel verschil op of je nu kiest voor AMD of Nvidia.

PS: Hayte, je onweerstaanbare drang om me te bashen is ziekelijk, zoek een andere hobby alstublieft.

Punt een, je praat nog steeds over een mening, dus Hayte heeft daarover gewoon gelijk, vind ik.

Punt twee, kijk voor de grap op de Ati/Amd site, je hoeft enkel de soort videokaart/etc. in te voeren en dan krijg je de optie voor auto detect.(Verdomme, Woody's bericht zie ik nu pas :( )

Punt drie, ik heb al heel lang Nvidia, inmiddels zo'n 6 a 7 jaar, ik weet niet eens hoe dat venster ervan eruit ziet.

Ik gebruik het nooit, heel zelden om even de kleuren of dergelijke te aanpassen, voor de rest heb ik het nooit gebruikt.

Waarom het dus allemaal zo uitgebreid moet, weet ik niet, het is voor de enkeling en voor mensen die er amper zijn alleen maar moeilijker om alles te vinden.

Bewerkt: door GolfG60
Link to comment
Delen op andere websites

Ik zou gewoon zeggen:

Zoek de twee videokaarten op in deze lijst:

Klik

Degene die hoger staat is beter om te gamen. Ik heb vernomen dat Ati betere support heeft voor linux (vergeet dit als je niet weet wat het is) heeft, omdat die opensource is. Driver stabiliteit ligt vooral aan je videokaart. De driver bij mij van ATI crashte alleen omdat ik nogal verkeerde videokaart had. Je kan zien in de Mobiele GPU lijst dat er meer NVidea modellen in de top staan, dan van ATI. Dit komt vooral omdat NVidea meerdere videokaarten met kleine variaties op de markt brengt.

Mijn advies is dus vooral op de naam van het model letten, en kijken welke sneller is op notebookcheck. ATI of NVidea maakt naar mijn mening niet veel uit.

Bewerkt: door Maikle
Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb een Nvidia, broer een Ati. Wat ik zo ongelofelijk handig vind, ik ga naar de Nvidia site(via Google even 525M ingetypt en tadaa). Ik klik op zo'n kadertje dat mijn grafische chip detecteert, BAF, de driver heb ik. Even installeren en 't is klaar. Bij Ati mag je al je eigen chip gaan opzoeken in lange lijsten. Zulke kleine dingen doen het 'm. Het Nvidia configuratiescherm oogt trouwens 10 x professioneler en aanpasbaarder(weet even niet hoe ik het in AN zeg) dan die Ati rommel van m'n broer. Ik heb trouwens al vaker gelezen dat mensen de Nvidia drivers beter vinden dan die van Ati, en NIET omgekeerd. Anders zou ik ook niet beweren dat het bij Nvidia beter in elkaar steekt, nogal logisch hé? Qua prestaties zit er bij notebooks niet veel verschil op of je nu kiest voor AMD of Nvidia.

PS: Hayte, je onweerstaanbare drang om me te bashen is ziekelijk, zoek een andere hobby alstublieft.

Je onweerstaanbare drang om foutieve meningen/informatie als feit weg te zetten is ziekelijk. Voor jou hetzelfde advies.

Zoals ik al had gezegd in mijn post, ik krijg altijd een melding van AMD wanneer er een update is. Ik hoef alleen te klikken op "Download Update" (of whatever), en hij downloadt die handel en installeert het. Pure and simple. Volgens mij ben ik niet één keer naar de site van AMD geweest sinds ik mijn HD5670 heb.

De vraag van de topicstarter is (al lang en breed) behandelt, topic kan gewoon dicht voordat er hier een flamewar ontstaat. Als je (MegaPilot) nog zin hebt mij af te zeiken, je kan me vinden in mijn PB box.

Link to comment
Delen op andere websites

De topicstarter heeft enkel een vraag over het inschakelen van de onboard en losse videokaart, niet over welke videokaart hij moet kiezen. Die discussie lijkt mij hier in dit topic dus niet van toepassing. Als iemand nog een aanvulling heeft op de vierde post in dit topic (van Woody268) of er nog een vraag over heeft, dan kan diegene dat hier nog plaatsen.

Link to comment
Delen op andere websites

Mijn vraag is inderdaad allang beantwoord. En ik heb ook het idee dat iedereen denkt dat ik een super sterke laptop ga kopen.

Maar mijn zusje wil alleen standaard dingen doen (Internet, msn, huiswerk etc.) en de Sims 3 (en dat vraagt nou ook niet zo veel).

Heb verder zelf ook wel goede ervaring met Ati, en verander ook nooit iets in de instellingen ;p

Voor de mensen die het nog willen weten dit wordt hem: Klik

Had op tweakers gelezen dat Toshiba een redelijk goed merk was: Klik

Link to comment
Delen op andere websites

Gast
Dit onderwerp is gesloten.
  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...