Jump to content

Londen 2012 - Olympische Spelen

Recommended Posts

Geplaatst:

Vanavond beginnen de Olympische Spelen 2012 officieel met de traditionele openingsceremonie. Verschillende sporten zijn echter al begonnen: de voetbalsters en voetballers hebben respectievelijk eergisteren en gisteren al afgetrapt en vandaag zijn ook de boogschutters al in actie gekomen. Maar vanavond begint het dus echt en morgen zijn de eerste medailles al te winnen.

Bespreek in dit topic alles wat met deze Olympische Spelen te maken heeft. Van de golden girls in het zwembad tot Usain Bolt, van de tatami tot het heilige gras op Wimbledon en van Mark Cavendish tot Dorian van Rijsselberghe.

Ik ben er in elk geval helemaal klaar voor. Vanavond mis ik de openingsceremonie wegens een verjaardag, maar verder ga ik vrijwel alles zien. Judo, zwemmen, atletiek en al het andere wat maar uitgezonden wordt. Via NOS.nl is alles live te bekijken, dus dat wordt constant switchen tussen alle streams :puh:

Waar kijken jullie het meest naar uit deze Spelen?

• Reacties 46
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Wesley

8

• NandroDavids

8

• BoerTijger

6

• Sammie_GTA

3

Geplaatst:

Het voetbal toernooi, sowieso! Met prachtige selecties zoals Brazilïe, Spanje en Groot-Brittannië verwacht ik toch wel wat spektakel!

Geplaatst:

Dat belooft inderdaad wat te worden, ik kijk alleen olympische spelen voor de mislukkingen die sommige sporters begaan. Brazilie en Spanje kijk ik erg naar uit met het voetbaltoernooi, wat een mooie voetbalteams hebben die landen toch.

Geplaatst:

Alexandre Vinokourov Olympisch kampioen! Man, wat een held! Als ik het iemand gunde, dan wel Vino. In de Tour een week lang in de aanval zonder resultaat en nu gewoon, in zijn allerlaatste wedstrijd, de allerbelangrijkste prijs pakken. Ik heb de laatste 50 kilometer niet gezien, maar die ga ik zeker nog even in samenvatting zien.

Vino _O_

Overigens snap ik niet dat jullie zo uitkijken naar het voetballen. Dat mogen ze van mij wel schrappen als Olympische sport, zolang niet de allerbesten meedoen. Dat heeft dan niets met Olympische Spelen te maken. Geef mij dan maar atletiek, zwemmen, judo, wielrennen en zelfs turnen, waar wel gewoon iedereen kan en mag meedoen.

Geplaatst:

Overigens snap ik niet dat jullie zo uitkijken naar het voetballen. Dat mogen ze van mij wel schrappen als Olympische sport, zolang niet de allerbesten meedoen. Dat heeft dan niets met Olympische Spelen te maken. Geef mij dan maar atletiek, zwemmen, judo, wielrennen en zelfs turnen, waar wel gewoon iedereen kan en mag meedoen.

Helemaal mee eens.

Ik geloof dat er van elk team maar drie mensen boven de 23 jaar mee mogen doen?

Geplaatst:

Helemaal mee eens.

Ik geloof dat er van elk team maar drie mensen boven de 23 jaar mee mogen doen?

Correct. Het zijn de jeugdteams <23 met 3 dispensatiespelers. Vandaar dat bij Groot-Brittanië bijvoorbeeld Bellamy en Giggs meedoen. Nederland trad 4 jaar geleden aan met onder meer Gerald Sibon als dispensatiespeler :puh:

Geplaatst:

Nederland trad 4 jaar geleden aan met onder meer Gerald Sibon als dispensatiespeler :puh:

Kijk, dat zijn de keuzes! Dan wil je echt winnen!

Geplaatst: (bewerkt)

Phoeh, wat een mooie prestatie van de Amerikaan, Ryan Lochte,! Goud op de 400 meter wisselslag! Prachtige prestatie! Tijd van 4.05,18!

Nummer twee was, Thiago Pereira, met 4.08,86. Nummer 3 was de Japanner, Kosuka Hagino, met een tijd van 4.08,94!

Bewerkt: door Wesley_GTA
Geplaatst:

Zilver...tja, mooi om een eerste medaille te hebben, maar als titelverdediger, wereldkampioen en wereldrecordhouder is goud hier eigenlijk het enige dat telt. Lichtpuntje in de duisternis: Heemskerk en met name Kromowidjojo zwommen sterk en met name Kromo kan nog 'gewoon' 2 individuele gouden plakken pakken.

Geplaatst:

Zilver...tja, mooi om een eerste medaille te hebben, maar als titelverdediger, wereldkampioen en wereldrecordhouder is goud hier eigenlijk het enige dat telt. Lichtpuntje in de duisternis: Heemskerk en met name Kromowidjojo zwommen sterk en met name Kromo kan nog 'gewoon' 2 individuele gouden plakken pakken.

Wat Kromowidjojo daar even flikte was gewoon GEWELDIG! Ze bracht ons van plek nr.5 naar 2e plaats! Ik vond dat Dekker niet goed bezig was, vooral haar explosieve kracht in het begin werd haar later te veel. Ongeacht alles is het toch een super prestatie, maar we hadden eigenlijk goud moeten winnen!

Geplaatst:

Wat een raar/vaag slot van de olympische wegrit gisteren, de manier waarop Vino wint... :7

Geplaatst:

Het was echt prachtig hoe Vino Uran verschalkte, of meer hoe Uran zich in de boot liet nemen.

Twee keer een Belg in de halve finales van het judo en twee keer net niet. Echt frustrerend.

Geplaatst:

Goud voor Marianne Vos! Ongelooflijk sterk en volkomen verdiend gewonnen. Na 5 x zilver op het WK nu dus wel de beste van de wereld in een wegwedstrijd :)

Geplaatst:

De sporten die voor mij echt een olympisch gevoel oproepen zijn zwemmen en atletiek. Normaliter kijk ik er niet naar, maar tijdens de OS probeer ik er altijd zoveel mogelijk van te zien.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...