Jump to content

Laptop kiezen


klimgorilla

Recommended Posts

hoi,

Ik heb een nieuwe laptop nodig voor mijn studie en natuurlijk wil ik er ook redelijk op kunnen gamen. Zelf heb ik 2 laptops in het vizier alleen ik weet niet zeker welke nou beter is.

Laptop 1:HP G7-2001SD-3rd i5-3210M

Laptop 2:Acer V3-731-B9706G50Makk-Ptm-B970

Als jullie betere laptops weten voor een prijs van max. €600,- zeg het dan ook alsjeblieft :)

Alvast bedankt,

Sebastiaan

Link to comment
Delen op andere websites

Geen van deze laptops zijn goed voor gaming, ze hebben beiden de intel onboard graphics en daar kan je totaal niet mee gamen. Acer en HP zijn ook niet de beste laptop merken, zoals je hieruit kan uit opmaken kies je beter voor een Asus, Toshiba of een sony. Moest je hulp willen kan je altijd deze lijst invullen en kunnen wij je helpen met het uitkiezen van een laptop.

Doel:

Desktop of laptop:

Merk pc of samengesteld:

Benodigde randapparatuur:

Besturingssysteem:

Onderdelen die je nog wilt hergebruiken:

Zelf in elkaar zetten of door bedrijf zoals Azerty of Alternate:

Extra koeling (voor overklokken)?:

Link to comment
Delen op andere websites

Bedankt voor de snelle reactie!

Graag zou ik jullie hulp willen bij het kiezen van mijn laptop.

Budget: +/-600

Doel: Studie(ICT) en Gaming

Desktop of laptop: Laptop

Merk pc of samengesteld: Merk

Benodigde randapparatuur: -

Besturingssysteem: W7 Home Premium 64 bit

Onderdelen die je nog wilt hergebruiken: -

Zelf in elkaar zetten of door bedrijf zoals Azerty of Alternate: -

Extra koeling (voor overklokken)?: -

Link to comment
Delen op andere websites

Ik kom op zo iets uit; http://www.alternate.nl/html/product/Toshiba/Satellite_L750D-17Q/953712/?tk=13&lk=3218 als je echt een gaming laptop wilt zou je denk ik je budget moeten verhogen, gaming laptops zijn namelijk vrij prijzig.

Dat ziet er niet verkeerd uit :puh:

De laptop hoeft van mij geen zware spellen zoals GTA IV te runnen. Alleen games zoals GTA SA zullen worden afgespeeld.

Welke laptop van jullie opties kan ik het beste kiezen als het gaat om prestaties?

>>> Door Megadreams: Posts samengevoegd, gebruik in het vervolg de "bewerken" knop.<<<

Bewerkt: door Megadreams
Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben ook niet iemand die veel verstand van computers heeft maar ik heb er 1. De specs staan er niet bij maar hij heeft wel bij dit rijtje goeie punten: En het is geen Intel :tu:

snap20h.jpg

http://www.mycom.nl/...MD-E450/1363445

Wat is er mis met Intel?confused2.gif

Welke laptop van jullie opties kan ik het beste kiezen als het gaat om prestaties?

Qua prestaties is die dat ik aangeraden heb de krachtiger dan die dat BoerTijger en Nyltje aangeraden hebben. thumbsup2.gif

Bewerkt: door Woody268
Link to comment
Delen op andere websites

Handig voor ICT studie is om te weten of jij ook virtuele machines moet draaien. Deed zelf ook ICT voor een paar maanden toen ik ermee kapte en sport ging doen dus weet er wel wat van. :puh:

Als je wel virtuele machines moet gaan draaien dan is het handig om de volgende 2 punten te letten.

  • Hardware virtualisatie
  • Genoeg RAM geheugen

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben ook niet iemand die veel verstand van computers heeft maar ik heb er 1. De specs staan er niet bij maar hij heeft wel bij dit rijtje goeie punten: En het is geen Intel :tu:

snap20h.jpg

http://www.mycom.nl/Product/Notebook-en-Netbook-Notebook/Asus-X501UXX022VAMD-E450/1363445

Staan geeneens specificaties bij.. En een goede game laptop voor 400 euro.. Ligt eraan wat ze met gaming bedoelen, Wolfensteind 3d zou hij wss wel kunnen draaien ja

Link to comment
Delen op andere websites

Handig voor ICT studie is om te weten of jij ook virtuele machines moet draaien. Deed zelf ook ICT voor een paar maanden toen ik ermee kapte en sport ging doen dus weet er wel wat van. :puh:

Als je wel virtuele machines moet gaan draaien dan is het handig om de volgende 2 punten te letten.

  • Hardware virtualisatie
  • Genoeg RAM geheugen

Bedankt voor de tip!

Hoe kan ik zien of de processor virtuele taken kan uitvoeren?

Ik heb zojuist de minimale eisen gevonden op de website van mijn opleiding:

4GB intern geheugen.

Minimaal 15" scherm.

HD van minimaal 250GB.

Videokaart die geen geheugen "leent" van de laptop.

Processor:

-Meerdere cores wordt dringend geadviseerd

-De processor moet geschikt zijn voor het uitvoeren van virtuele taken.

WIFI dat voldoet aan de N-standaard.

EDIT:

Ik heb net de lijst gevonden van alle processors waarbij hardware virtualisatie mogelijk is: LIJST

Volgens mij lijkt de suggestie van Woody268 (LAPTOP) prima aan de eisen te voldoen.

Bewerkt: door klimgorilla
Link to comment
Delen op andere websites

Wat is er mis met Intel?confused2.gif

Weet ik niet maar veel mensen zeggen dat ie niet goed is :puh: En ik heb daarvan geen verstand dus dan geloof ik dat maar :puh:

Dan weten die mensen er niets van, Intel is net een heel goed merk. Wat ook kan is dat jij het fout hebt verstaan en ze bedoel dat Intel onboard graphics (videokaart) slecht is. Dit is ook zo maar ze zijn ook niet bedoeld als high-end videokaart. Qua processoren is Intel net goed. yep.gif

Volgens mij lijkt de suggestie van Woody268 (LAPTOP) prima aan de eisen te voldoen.

Die laptop voldoet zeker aan die specs. Om je ook even een beeld te geven hoe goed die videokaart is kan je hier kijken naar de benchmarks hoe deze videokaart blij.gifpresteert bij spellen. Tamelijk goed dus, zeker voor spellen als gta sa. blij.gif

Bewerkt: door Woody268
Link to comment
Delen op andere websites

Die laptop voldoet zeker aan die specs. Om je ook even een beeld te geven hoe goed die videokaart is kan je hier kijken naar de benchmarks hoe deze videokaart blij.gifpresteert bij spellen. Tamelijk goed dus, zeker voor spellen als gta sa. blij.gif

De videokaart presteert boven mijn verwachting!! :)

Ik ga maar een keertje naar Alternate en deze laptop voorleggen. Misschien dat zijn een NOG beter idee hebben, maar daar ga ik niet van uit.

Hartelijk bedankt voor de hulp en tot de volgende vraag! :puh:

Met Vriendelijke Groet,

Sebastiaan

Link to comment
Delen op andere websites

In bijna alle vestigingen van de Media Markt folder staan wel echt goede laptops als Sony Vaio, HP, Asus enz.

Edit: Ik sta even alle vestigingsfolders te bekijken maar in bijna elke staat wel een prima laptop voor €600. Kijk even hier en kijk even bij elk filiaal en kijk in de folders.

En misschien hier als je even wilt weten waarvoor elk onderdeel voor dient en de benaming.

Bewerkt: door Wooods
Link to comment
Delen op andere websites

Gast
Dit onderwerp is gesloten.
  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...