Jump to content

Nieuwe donderpc - max 1200 euro


Thundercover

Recommended Posts

Budget: 1135 1200 euro maximaal

Doel: Naast de standaard computerzaken moeten ook de games van komende vijf jaar (redelijk) gedraaid kunnen worden. Ter illustratie: ik eis geen hoge graphics, maar wel soepele gameplay - desnoods op lagere settings. Mijn midrange desktop van december 2007 is nu wel een beetje aan z'n eind wat dat betreft. Ik speel vooral games als F1 2011 en GTA.

Desktop of laptop: desktop

Merk pc of samengesteld: samengesteld

Benodigde randapparatuur: speakers

Besturingssysteem: Windows 7 Home Premium is prima. Dit moet er wel bij zitten.

Onderdelen die je nog wilt hergebruiken: Ik heb nog een scherm (Dell U2312HM), muis en toetsenbord ter beschikking.

Zelf in elkaar zetten of door bedrijf zoals Azerty of Alternate: Dat mag Azerty voor mij doen.

Extra koeling (voor overklokken)?: Ik ben niet van plan om over te klokken, maar de kaart die ik nu heb geselecteerd is wel overklokt. Ik weet dus niet of ik daar nog een extra koeler voor moet aanschaffen.

Wat ik zelf heb samengesteld kunnen jullie hier vinden: http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B433238%5D=1&product%5B281854%5D=1&product%5B90496%5D=1&product%5B340425%5D=1&product%5B487564%5D=1&product%5B394013%5D=1&product%5B497346%5D=1&product%5B496883%5D=1&product%5B230178%5D=1&product%5B478641%5D=1&product%5B7517%5D=1 . Graag hoor ik of de computerkenners hier nog wat opmerkingen hebben. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Perfecte samenstelling alleen zou ik persoonlijk een voeding van 600 Watt nemen zodat je zeker bent dat je genoeg hebt en eventueel ruimte hebt voor upgrades. Ik weet dat maxed out games geen vereiste is maar het is toch leuk meegenomen, daarom zou je samenstelling eens kunnen aanpassen met een AMD processor deze zijn goedkoper en kan je wat meer geld uitgeven een de videokaart. knipoog.gif

Ik heb het voor jou even aangepast zodat jij het niet meer moet doen: Klik blij.gif

Bewerkt: door Woody268
Link to comment
Delen op andere websites

Die AMD-processor is inderdaad goedkoper, maar toch ook weer net iets minder dan die Intel uit mijn eerste post? Desondanks ziet die 7950 OC er wel erg interessant uit, dus wellicht kan ik nog een potje vinden om het budget iets uit te breiden, zodat ik de 7950 deze naast de Intel en een grotere voeding kan laten plaatsen.

Edit: Zou de AMD FX-8150 dan een betere keus zijn dan de Intel i5 of niet? Hij is maar drie tientjes duurder dan de FX-8120 die jij noemt.

Link to comment
Delen op andere websites

Die AMD-processor is inderdaad goedkoper, maar toch ook weer net iets minder dan die Intel uit mijn eerste post? Desondanks ziet die 7950 OC er wel erg interessant uit, dus wellicht kan ik nog een potje vinden om het budget iets uit te breiden, zodat ik de 7950 deze naast de Intel en een grotere voeding kan laten plaatsen.

Edit: Zou de AMD FX-8150 dan een betere keus zijn dan de Intel i5 of niet? Hij is maar drie tientjes duurder dan de FX-8120 die jij noemt.

Nee, totaal niet.

De FX-8120 is nog een eens beter dan een vorige CPU van AMD (AMD Phenom x6 1100T), dus de 8150 ook niet.

Ik zou het bij de i5 houden.

De i5 is trouwens ook veel beter voor gaming.

Bewerkt: door Zombiespeed
Link to comment
Delen op andere websites

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Ik heb er nog een dvd-drive aan toegevoerd, want die was ik bijna vergeten. De pc is afgelopen donderdag geleverd en ik ben er tot nu toe heel erg tevreden over. Hier kan ik zeker een jaar of vijf mee vooruit. :D

Link to comment
Delen op andere websites

Gast
Dit onderwerp is gesloten.
  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...