Jump to content

Geheugen koeling


GolfG60

Recommended Posts

Hey,

Ik heb een probleem, ik heb hier 4 setjes Corsair XMS2 DDR2 geheugen liggen.

3 setjes hebben een kleine heatsink/spreader, en een setje een grote heatsink, wat dus van alles blokkeerd en daardoor niet kan gebruiken.

Nu lees ik vaker dat die er vaker voor Jan lul erop zitten omdat geheugen niet zo warm wordt.

Weet iemand of ik dat ene setje (tijdelijk) zonder heatsink kan gebruiken?

En of iemand weet waar ik universele heatsinks voor geheugen kan kopen voor een niet overdreven prijs?

Danke,

Edit, hoeft al niet meer, de heatsinks kunnen namelijk er niet af.

Bewerkt: door GolfG60
Link to comment
Delen op andere websites

Natuurlijk kan je ze er afhalen maar dan moet je in het begin voorzichtig zijn want meestal hangen ze buiten de schroeven (als die er zijn) ook nog eens stevig vastgelijmd aan het geheugen. De best manier om de lijm los te krijgen is door met een föhn het goed te verwarmen en hierdoor zal de lijm zacht en soepel worden dan moet je het VOORZICHTIG lostrekken want je wil (veronderstel ik) je geheugen niet beschadigen. thumbsup2.gif

En als je het niet volledig vertrouwd kan je er altijd een geheugen koeling boven/op zetten. :)

Bewerkt: door Woody268
Link to comment
Delen op andere websites

Natuurlijk kan je ze er afhalen maar dan moet je in het begin voorzichtig zijn want meestal hangen ze buiten de schroeven (als die er zijn) ook nog eens stevig vastgelijmd aan het geheugen. De best manier om de lijm los te krijgen is door met een föhn het goed te verwarmen en hierdoor zal de lijm zacht en soepel worden dan moet je het VOORZICHTIG lostrekken want je wil (veronderstel ik) je geheugen niet beschadigen. thumbsup2.gif

En als je het niet volledig vertrouwd kan je er altijd een geheugen koeling boven/op zetten. :)

Helaas was ik al wat aan het kloten en heb ik al een module gesloopt :7

Maargoed, andere module blijft zoals ie is en gaat in een andere pc en krijgt ipv. 2x 1Gb nu 2x 512mb en 1x 1gb.

Over een tijdje haal ik wel weer 2x 1gb XMS geheugen dat een kleine heatsink heeft.

Gelukkig kostte dit geheugen mij niet zoveel maar blijft zonde.

En dit was voor mijn PowerMac, dus een aparte koeler past niet ivm CPU fans ;)

Bewerkt: door GolfG60
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...