Jump to content

Gsmabonnement


MegaPilot

Recommended Posts

Heya.

Laatst sprak ik met DieHard over abonnementenwaarbij je een gsm 'krijgt'. Nou, ik begrijp eerlijk gezegd niet waarom mensen zo'n abonnementen nemen. Want voordeliger zijn ze meestal NIET. Als voorbeeldneem ik het iPhone 4S 16 GB abonnement van Telenet. Dit is een abonnement datje voor 2 jaar lang bindt aan Telenet. De tweede optie die ik aanhaal is de iPhone los kopen en een prepaid simkaart nemen bij Mobile Vikings(je kan ook je oude nummer laten overzetten).

http://telenet.be/31...s/mobiel/iphone

[table=header]Wat? | Prijs GSM |SMS |Belmin | MB | Kostprijs/maand| Gebonden voor 2 jaar?

Telenet | €100 | 438 | 257(438 smsen OF 257 belminuten). |500 | €49,2| Ja.

MV |€650 | 1000(+ 1000 naar MV) | 62 + 1 uur bellennaar MV | 2000 | €42 | Neen.[/table]

Ik begrijp dus niet waarom mensen zo'n abonnementen nemen.. Misschien zijn er voordeligere abonnementen, abonnementen die echt goedkoper zijn dan los je telefoon kopen en een abonnement aangaan waarbij je geen telefoon 'krijgt'.

Uw mening over dit soort abonnementen is voor mij van groot belang, gezien het feit ik van plan ben een iPhone 5 te kopen.

Mvg,

MegaPilot

PS: Bij Telenet is de prijs over 2 jaar €1180, bij MV komt het neer op €1010. Ik heb de kostprijs van de GSM verrekend in mijn berekening per maand.

Bewerkt: door MegaPilot
Link to comment
Delen op andere websites

Heya.

Laatst sprak ik met DieHard over abonnementenwaarbij je een gsm 'krijgt'. Nou, ik begrijp eerlijk gezegd niet waarom mensen zo'n abonnementen nemen. Want voordeliger zijn ze meestal NIET. Als voorbeeldneem ik het iPhone 4S 16 GB abonnement van Telenet. Dit is een abonnement datje voor 2 jaar lang bindt aan Telenet. De tweede optie die ik aanhaal is de iPhone los kopen en een prepaid simkaart nemen bij Mobile Vikings(je kan ook je oude nummer laten overzetten).

http://telenet.be/31...s/mobiel/iphone

[table=header]Wat? | Prijs GSM |SMS |Belmin | MB | Kostprijs/maand| Gebonden voor 2 jaar?

Telenet | €100 | 438 | 257(438 smsen OF 257 belminuten). |500 | €49,2| Ja.

MV |€650 | 1000(+ 1000 naar MV) | 62 + 1 uur bellennaar MV | 2000 | €42 | Neen.[/table]

Ik begrijp dus niet waarom mensen zo'n abonnementen nemen.. Misschien zijn er voordeligere abonnementen, abonnementen die echt goedkoper zijn dan los je telefoon kopen en een abonnement aangaan waarbij je geen telefoon 'krijgt'.

Uw mening over dit soort abonnementen is voor mij van groot belang, gezien het feit ik van plan ben een iPhone 5 te kopen.

Mvg,

MegaPilot

PS: Bij Telenet is de prijs over 2 jaar €1180, bij MV komt het neer op €1010. Ik heb de kostprijs van de GSM verrekend in mijn berekening per maand.

Ik denk niet dat je slim hoeft te zijn om te snappen dat een abbo met telefoon niet voordeliger is.

iPhone die jij noemt kost hier 598 euro, als ik hem bij Wehkamp zou bestellen en gespreid zou betalen zit je ook op een 100 euro extra(689 euro) voor 24 maanden.

Dus dan zou het 70 euro schelen, en dan heb je wel een lagere abonnement, maar dit verschilt ook per provider en land.

Link to comment
Delen op andere websites

Abo's in België zijn nog niet wat ze moeten zijn, in vergelijking met andere landen krijg je bijna niets terwijl je je wel blauw betaalt. En dan nog zit je in de long run aan ontzettend veel geld. Ik zit bij Mobile Vikings en herlaad om de 2 maand voor 15 euro (1 maand sms ik gratis en bellen doe ik weinig, en met een beetje geluk kom ik met 15 euro toe voor de tweede maand). Hangt natuurlijk af van persoon tot persoon, maar ik denk dat je al ontzettend veel moet bellen/sms'en om een abo voordeliger uit te laten komen dan prepaid kaartjes.

Link to comment
Delen op andere websites

Meestal neem je een abonnement omdat je voordeliger uit bent qua bellen, sms en internet in vergelijking met prepaid. Een telefoon neem je erbij omdat het makkelijk is, en omdat je GSM niet in een keer hoeft te betalen. Dat is voor ons als consument ideaal, we betalen maandelijks een deel van de GSM binnen ons abonnement en hoeven niet in een keer honderden euro's op tafel te leggen.

Ook zijn er hier in Nederland wel deals waar je echt gewoon voordeel bij hebt, maar je moet het vooral hebben van het goedkope bellen, smsen maar ook vooral internetten. Want internetten wil je echt niet prepaid gaan dokken. Dat is gewoon niet te doen.

Link to comment
Delen op andere websites

Ook zijn er hier in Nederland wel deals waar je echt gewoon voordeel bij hebt, maar je moet het vooral hebben van het goedkope bellen, smsen maar ook vooral internetten. Want internetten wil je echt niet prepaid gaan dokken. Dat is gewoon niet te doen.

Mobile Vikings?

Link to comment
Delen op andere websites

Ook zijn er hier in Nederland wel deals waar je echt gewoon voordeel bij hebt, maar je moet het vooral hebben van het goedkope bellen, smsen maar ook vooral internetten. Want internetten wil je echt niet prepaid gaan dokken. Dat is gewoon niet te doen.

Mobile Vikings?

Zo ver ik weet niet beschikbaar in Nederland.

De reden dat ik een abbo nam is dat ik het liefst per periode betaal, en niet alles in zn geheel. Nu betaald mijn vader gelukkig, en de vraag of hij een abbo van 50 de maand wilt betalen is toch iets liever dan wanneer je vraagt of hij even 1200 mannen kan geven... Dat het duurder is was bij mij al bekend in elk geval, behalve als je de aanbiedingen pakt (waar je bij een Iphone nieuwste model ellendig lang (tot nooit) op kan gaan zitten wachten.)

Link to comment
Delen op andere websites

Gelukkig is die na mijn tijd ingevoerd, das echt klote. Verwachten dat je het toestel in 2 jaar tijd hooguit een keertje te hard je zak induwt ofzo, voor elk deukje of te diep krasje ga je worden afgestraft denk ik, en die kosten wil je niet hebben aan het eind van je abbo (mijn mobieltjes vallen dan stuk voor stuk uit elkaar, letterlijk)

Link to comment
Delen op andere websites

Gelukkig is die na mijn tijd ingevoerd, das echt klote. Verwachten dat je het toestel in 2 jaar tijd hooguit een keertje te hard je zak induwt ofzo, voor elk deukje of te diep krasje ga je worden afgestraft denk ik, en die kosten wil je niet hebben aan het eind van je abbo (mijn mobieltjes vallen dan stuk voor stuk uit elkaar, letterlijk)

Het is wel naaiend op meerdere manieren, want zulke abonnementen zijn namelijk niet veel goedkoper, denk maar aan 10 euro per maand en dit is afhankelijk op welke abbo je hebt.

Enigste die er beter op worden zijn de providers zelf.

Link to comment
Delen op andere websites

Zo ver ik weet niet beschikbaar in Nederland.

De reden dat ik een abbo nam is dat ik het liefst per periode betaal, en niet alles in zn geheel. Nu betaald mijn vader gelukkig, en de vraag of hij een abbo van 50 de maand wilt betalen is toch iets liever dan wanneer je vraagt of hij even 1200 mannen kan geven... Dat het duurder is was bij mij al bekend in elk geval, behalve als je de aanbiedingen pakt (waar je bij een Iphone nieuwste model ellendig lang (tot nooit) op kan gaan zitten wachten.)

Ik kan een iPhone in 1 keer betalen(vakantiewerk gedaan), logischerwijs ga ik voor het meest voordelige. Jammer genoeg zit ik tot eind 2012 vast aan m'n huidige Proximus-abonnement(kan gelukkig wel van gsm veranderen hoor, het is geen abonnement waar een toestel bij zit oid).

Link to comment
Delen op andere websites

2 dingen, de wetten gaan veranderen waardoor ze je niet zomaar 2 jaar gaan kunnen binden in België, ten tweede worden de abbo's van Telenet volledig veranderd naar 3 tarieven:

King:

King kost 20€. Heb je al vaste lijn, digitale TV en internet bij Telenet? Dan kost dit 15€

Wat krijg je: ATAN (Any Time Any Network) 150 minuten bellen, ATAN 10.000 sms'n en 500MB surfvolume.

Ideaal voor de jeugd die toch nog veel sms'jes willen.

Kong:

Kong kost 70€. Heb je al vaste lijn, digitale TV en internet bij Telenet? Dan kost dit 50€

Wat krijg je: ATAN (Any Time Any Network) 2000 minuten bellen, ATAN 10.000 sms'n en 1024MB surfvolume.

Ideaal voor heavy users/bedrijven.

Telenet 0 (prijs volgens verbruik).:

Gewoon wat je gebruikt betaal je. Goed voor de bommatjes die 1 keer per maand bellen.

Men gebruikt hier nog steeds het Mobistar netwerk ondaks dat Telenet zelf een 3G licentie heeft. In principe is het dus mogelijk dat ze uiteindelijk zelf een netwerk gaan opzetten (maar ze dreigen de licentie wel te verliezen omdat ze er nu niets mee doen ...).

Mobile Vikings is al beschreven. Ben er zelf klant en blijf er ook. Ik hou van het grote volume, de super goede website waar je alles in detail kan volgen, hun evolutie in processen die ze maken (bvb vroeger gsm kwijt was mailen om een nieuwe sim te krijgen en de oude af te sluiten, nu is het een makkelijk te volgen proces op de site, echt handig). De service is er gewoon top en ze staan zeer dicht bij de mensen met hun Knar. Hoe dan ook vind ik dat een eerlijke vergelijking wel op zen plaats is en vergelijken met verouderde tarieven vind ik niet correct. Alle oude abonnees worden automatisch overgezet op ofwel King ofwel Kong afhankelijk van hun gebruik.

Bewerkt: door michael50000
Link to comment
Delen op andere websites

Mobile Vikings is al beschreven. Ben er zelf klant en blijf er ook. Ik hou van het grote volume, de super goede website waar je alles in detail kan volgen, hun evolutie in processen die ze maken (bvb vroeger gsm kwijt was mailen om een nieuwe sim te krijgen en de oude af te sluiten, nu is het een makkelijk te volgen proces op de site, echt handig). De service is er gewoon top en ze staan zeer dicht bij de mensen met hun Knar. Hoe dan ook vind ik dat een eerlijke vergelijking wel op zen plaats is en vergelijken met verouderde tarieven vind ik niet correct. Alle oude abonnees worden automatisch overgezet op ofwel King ofwel Kong afhankelijk van hun gebruik.

Toen ik deze post maakte had Telenet nog steeds bovenstaande abonnementen..:clown:

Link to comment
Delen op andere websites

Mobile Vikings is al beschreven. Ben er zelf klant en blijf er ook. Ik hou van het grote volume, de super goede website waar je alles in detail kan volgen, hun evolutie in processen die ze maken (bvb vroeger gsm kwijt was mailen om een nieuwe sim te krijgen en de oude af te sluiten, nu is het een makkelijk te volgen proces op de site, echt handig). De service is er gewoon top en ze staan zeer dicht bij de mensen met hun Knar. Hoe dan ook vind ik dat een eerlijke vergelijking wel op zen plaats is en vergelijken met verouderde tarieven vind ik niet correct. Alle oude abonnees worden automatisch overgezet op ofwel King ofwel Kong afhankelijk van hun gebruik.

Toen ik deze post maakte had Telenet nog steeds bovenstaande abonnementen..:clown:

Ik vraag me wel af wat ze gaan doen met de abbo's + toestel ... misschien blijven die wel zo duur want daar is nog geen duiding over en dan blijft Telenet wel heel duur en dan klopt je vergelijking nog steeds, alleen moeten mensen dan wel erg dom zijn om het zo nog te doen.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...