Jump to content

GTA IV Lage framerate


MrMehh

Recommended Posts

Hallo forumers,

Ik heb GTA IV (legitiem, op CD) al zo beetje sinds die uit is en heb hem laatst opnieuw geïnstalleerd vanwege problemen met GFWL.

Toen ik hem na het patchen opstarte (1.0.7.0) kreeg ik hele lage framerate. Zo 1-5 fps. Let op.. Voordat ik de game opnieuw installeerde had ik al weer een half jaar gespeeld op precies dezelfde PC. Het is niet de beste PC maar hij deed het wel op 30-40 FPS wat voor mij werkte.

Windows 7 64-bit Ultimate

AMD Phenom II X2 545 Dual core processor @ 3.0 GHz

4GB DDR2 RAM

MSI GTX460 Hawk met 1GB DDR5 geheugen.

Settings:

1920x1080 (59Hz)

16:9

Reflections low (Eerst had ik die altijd op high)

Textures High (hetzelfde als eerst)

Detail High (hetzelfde als eerst)

Shadows OFF (hetzelfde als eerst)

Night shadows dan ook OFF (hetzelfde als eerst)

Anastrophic filtering 4x (hetzelfde als eerst)

Draw distance, distance detail, vehicle density 5 (hetzelfde als eerst)

Definition On (hetzelfde als eerst)

VSync OFF (hetzelfde als eerst)

Ik heb al geprobeerd met commandline.txt en dan die regels erin en compatibiliteits mode op Windows XP. Beide werken niet.

Dus ik ging van 30-40 FPS naar 1-5 na het opnieuw installeren. Ik ben al 6 dagen bezig GTA IV te fixen met GFWL, Social club en nou dit nog dus ik ben een beetje gaar. Excuses als ik een beetje onaardig ben overgekomen ergens.

Bedankt!

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb bijna de zelfde specs als jou alleen dan een HD 6870 videokaart en een AMD Phenom x4 955.

Heb ook al 2 jaar GTA IV in mijn bezit, nog nooit goed kunnen spelen.

Begon met een AMD Dualcore, heb ik geupgrade naar deze quadcore.

En mijn videokaart heb ik ook geupgrade maar nog steeds heb ik een lage framerate.

Ik denk dat het dus aan het geheugen ligt sinds dit ook erg belangrijk is met GTA IV.

Het beste is denk ik om geld te gaan sparen voor een AM3 / AM3+ moederbord en DDR3-1333 of DDR3-1600 geheugen te kopen.

In totaal ben je rond de 80-100 euro kwijt.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik had mezelf voorgenomen dat als ik ooit een upgrade uitvoer ik naar Intel zou gaan overstappen. Het heeft vele voordelen vooral omdat ik veel met film doe maar het is ook zeer prijzig.

Toch wou ik voor als nu niks echt gaan kopen, heb ik niet zo veel geld. Vooral omdat die het eerst altijd goed deed.. Zo raar.

Link to comment
Delen op andere websites

Volgensmij heeft GTA IV gewoon een hekel aan AMD. Want zelfs op een Intel Dual Core werkt hij goed.

Ik zelf heb geen problemen met mijn Intel Core i5 en Nvidea GT 540M. 30/40FPS met Alles op High/Very High

Link to comment
Delen op andere websites

Probeer anders eventueel patch 1.0.4.0

Voor veel mensen draait die kwa preformance wat beter.

Ook full Hd vreet veel preformance (maar je videokaart moet dat vrij makkelijk aan kunnen)

Heb je gekeken hoeveel % processor/videokaart worden belast?

lol mijn versie heeft minimaal 1,7 gig Vram nodig om alles op High/very high af te spelen :bonk:

Bewerkt: door EnergyCorse
Link to comment
Delen op andere websites

Had ik kunnen doen maar ik doe veel multiplayer met vrienden via teamspeak etc. Zit ook in een clan voor de LCPD:FR mod als je daar van gehoord hebt. Dus 1.0.7.0 was wel mijn doel om te installeren voor MP.

Ik zag op m'n display dat the CPU wel 100% werd belast en de RAM ongeveer 64% maar ik had ook wat dingen op de achtergrond dus dat was niet allemaal GTA.

Ik keek ook ff snel op de GPU usage in Afterburner en die was ook in de 90-100% dus daar is niks aant handje voor zo ver ik weet.

Laten we hopen dat GTA V wat beter wordt geoptimaliseerd wordt voor allerlei systemen. :{

Link to comment
Delen op andere websites

Ik had mezelf voorgenomen dat als ik ooit een upgrade uitvoer ik naar Intel zou gaan overstappen. Het heeft vele voordelen vooral omdat ik veel met film doe maar het is ook zeer prijzig.

Toch wou ik voor als nu niks echt gaan kopen, heb ik niet zo veel geld. Vooral omdat die het eerst altijd goed deed.. Zo raar.

Precies het zelfde als jij zij, maar sinds ik geen zin heb in werk en het ook nog niet hoeft verdien ik ook niet zo veel geld.

Ik dacht in eerste instantie om eerst een mooi 1155 moederbord te kopen en een i3 2120, maar dan ben je alweer over de 200 euro.

Dus daarom ga ik nu voor een AM3 moederbord en 8GB geheugen sinds dat 2x goedkoper is en even goed als een i3.

Link to comment
Delen op andere websites

Precies het zelfde als jij zij, maar sinds ik geen zin heb in werk en het ook nog niet hoeft verdien ik ook niet zo veel geld.

Ik dacht in eerste instantie om eerst een mooi 1155 moederbord te kopen en een i3 2120, maar dan ben je alweer over de 200 euro.

Dus daarom ga ik nu voor een AM3 moederbord en 8GB geheugen sinds dat 2x goedkoper is en even goed als een i3.

Dat klopt wel. Ik had wat geld liggen voor een statief maar nu ik even op azerty rondneus kan ik al gauw een AM3 mobo met Phenom II quad core en 8GB DDR3 geheugen krijgen. Mijn PC kan over het algemeen wel een boost krijgen. De FX serie processoren zijn wel wat duurder maar zijn die ook beter?

Link to comment
Delen op andere websites

Volgens mij moet je je PC niet upgraden hoor, aangezien GTA IV er vroeger wel op werkte en die PC nog wel oké is. Lijkt me een beetje geld verspilling. Heb je ook zo'n lage framerate als je alle instellingen (dus ook resolutie) op het laagst zet? Zonee, dan raad ik aan om stap per stap wat instellingen te verhogen (vertrekkend van de laagste) tot je terug een lage framerate krijgt.

Zijn de drivers van je videokaart trouwens up-to-date?

Link to comment
Delen op andere websites

Precies het zelfde als jij zij, maar sinds ik geen zin heb in werk en het ook nog niet hoeft verdien ik ook niet zo veel geld.

Ik dacht in eerste instantie om eerst een mooi 1155 moederbord te kopen en een i3 2120, maar dan ben je alweer over de 200 euro.

Dus daarom ga ik nu voor een AM3 moederbord en 8GB geheugen sinds dat 2x goedkoper is en even goed als een i3.

Dat klopt wel. Ik had wat geld liggen voor een statief maar nu ik even op azerty rondneus kan ik al gauw een AM3 mobo met Phenom II quad core en 8GB DDR3 geheugen krijgen. Mijn PC kan over het algemeen wel een boost krijgen. De FX serie processoren zijn wel wat duurder maar zijn die ook beter?

FX Processoren zijn niet beter, ze zijn zover ik weet nog slechter dan al een oudere Phenom II X6 1100T.

Upgraden moet je trouwens zelf weten, in mijn geval heb ik GTA IV nooit onder de 30 FPS gekregen met de schone versie.

Bewerkt: door Zombiespeed
Link to comment
Delen op andere websites

Volgens mij moet je je PC niet upgraden hoor, aangezien GTA IV er vroeger wel op werkte en die PC nog wel oké is. Lijkt me een beetje geld verspilling. Heb je ook zo'n lage framerate als je alle instellingen (dus ook resolutie) op het laagst zet? Zonee, dan raad ik aan om stap per stap wat instellingen te verhogen (vertrekkend van de laagste) tot je terug een lage framerate krijgt.

Zijn de drivers van je videokaart trouwens up-to-date?

Het is wel een mogelijkheid die ik achter in m'n hoofd hou maar voor als nu ga ik nog niks kopen omdat het inderdaad gewoon moet werken.

Ja mijn Nvidia drivers zijn 301.42. Dat zijn de laatste. Ik nog wat dingetjes proberen, bedankt!

UPDATE: Ik heb gelukkig het spel werkende gekregen. Ik had eerst veel problemen met GFWL dus ik was eerst veel op de XBOX forums en een van de support mensen zei dat ik even moest proberen en nieuw account te maken op mijn pc. En ik wist uit ervaring dat op de een of andere manier GTA beter loopt op mijn primaire HDD met Windows 7 erop en hij wil niet graag vanaf mijn Media HDD lopen. Dus heb ik beide gedaan: Nieuw account + Herinstalleren op mijn primaire schijf. (C:\).

Even een update voor mensen met hetzelfde probleem. Kunnen wellicht dit even proberen :)

Bewerkt: door MrMehh
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...