Mrkwark Geplaatst: 9 augustus 2012 Rapport Geplaatst: 9 augustus 2012 hey, het klinkt wel logisch dat je het op de ssd moet installeren maar die is maar 60gb en me hdd is 2tb als ik het goed hebt als je windows7 op de ssd zet dat alles daar toch ook heen geinstalleerd word ? Reageren
.Senne Geplaatst: 9 augustus 2012 Rapport Geplaatst: 9 augustus 2012 Als je een SSD hebt, dan installeer je daar normaal gezien sowieso je OS op. Opstartsnelheid en dergelijke gaat er dan een heel stuk op vooruit. En bij het installeren van externe programma's kan je steeds zelf kiezen waar je dat neerzet, dus dan kan je tijdens het installatieproces perfect je HDD aanduiden. Reageren
Mrkwark Geplaatst: 9 augustus 2012 Auteur Rapport Geplaatst: 9 augustus 2012 oke dat heb ik nu gedaan maar nu heb ik een ander probleem me ssd is vol... ik kan nu niks meer op me bureablad zeten daardoor... hoe los ik dit op ? Reageren
GolfG60 Geplaatst: 9 augustus 2012 Rapport Geplaatst: 9 augustus 2012 Door niet al je zooi op de SSD te zetten, je kan spellen en programma's ook gewoon op je grote schijf zetten. Normaal gesproken zet je alleen je OS en programma's erop die daadwerkelijk wat aan een SSD hebben. Spellen hebben niet veel nut aan een SSD, die worden anders gelezen dan programma's. Reageren
Mrkwark Geplaatst: 9 augustus 2012 Auteur Rapport Geplaatst: 9 augustus 2012 Door niet al je zooi op de SSD te zetten, je kan spellen en programma's ook gewoon op je grote schijf zetten. Normaal gesproken zet je alleen je OS en programma's erop die daadwerkelijk wat aan een SSD hebben. Spellen hebben niet veel nut aan een SSD, die worden anders gelezen dan programma's. ik heb maar een spel op me pc en dat is gta iv en die staat op die 2tera heb ook all in regedit gezeten om een paar dingetjes te veranderen zodat alles gelijk naar die twee tera word geinstalleerd maar somige dingen werden daar gwn op gezet :S zoals driver virus scaner etc Reageren
Sammie_GTA Geplaatst: 9 augustus 2012 Rapport Geplaatst: 9 augustus 2012 Logisch dat de drivers op je ssd worden gezet, want je OS staat op die schijf geïnstalleerd. En de drivers staan in je Windows map Reageren
Mrkwark Geplaatst: 9 augustus 2012 Auteur Rapport Geplaatst: 9 augustus 2012 jaa dat had ik ook wel door maar hij is nu all vol ik heb nu gewoon de neigin om windows er afgegooien en het op die 2 tera te zeten maar dat vind ik ook weer zonde van die ssd.. Reageren
GolfG60 Geplaatst: 9 augustus 2012 Rapport Geplaatst: 9 augustus 2012 Je kunt me niet vertellen dat een Win7 OS, met drivers en een virusscanner al 50+gb in beslag neemt. Ik heb een 2 jaar oude Win7 op mijn C:/ staan van 80gb partitie en die heb ik amper voorbij de 50gb gehad terwijl ik een hoop troep en programma's erop heb staan. Reageren
Mrkwark Geplaatst: 9 augustus 2012 Auteur Rapport Geplaatst: 9 augustus 2012 (bewerkt) Je kunt me niet vertellen dat een Win7 OS, met drivers en een virusscanner al 50+gb in beslag neemt. Ik heb een 2 jaar oude Win7 op mijn C:/ staan van 80gb partitie en die heb ik amper voorbij de 50gb gehad terwijl ik een hoop troep en programma's erop heb staan. er staat alleen maar amd drivers op en me nod32 en nog meer drivers.. Bewerkt: 9 augustus 2012 door Agent_Smith Reageren
Djmaddox Geplaatst: 9 augustus 2012 Rapport Geplaatst: 9 augustus 2012 Je kunt me niet vertellen dat een Win7 OS, met drivers en een virusscanner al 50+gb in beslag neemt. Ik heb een 2 jaar oude Win7 op mijn C:/ staan van 80gb partitie en die heb ik amper voorbij de 50gb gehad terwijl ik een hoop troep en programma's erop heb staan. er staat alleen maar amd drivers op en me nod32 en nog meer drivers.. oude drivers kan je eraf donderen. Ga ook eens zelf de bestanden door en verplaats troep naar de 2TB of delete het. Reageren
Mrkwark Geplaatst: 9 augustus 2012 Auteur Rapport Geplaatst: 9 augustus 2012 (bewerkt) uhm er zijn geen oude drivers :') deze computer vanochtend op gehaald uit de doos op internet de drivers gedownload en alles er op gezet en kabam hij is vol :'( enige probleem ik heb soms progjes waar je dat niet kan kiezen dus word automatisch C: is er niet een manier dat ik alleen het opstart gedeelte op de c: krijg en alles op de 2tera? >>> Door Megadreams: Posts samengevoegd, gebruik in het vervolg de "bewerken" knop.<<< :Edit na veel pijn en moeite heb ik alles zo omgeleid dat alles naar die 2tera gaat slotjeeeeee Bewerkt: 10 augustus 2012 door Agent_Smith Reageren
Dippie Geplaatst: 9 september 2012 Rapport Geplaatst: 9 september 2012 Je kunt me niet vertellen dat een Win7 OS, met drivers en een virusscanner al 50+gb in beslag neemt. Ik heb een 2 jaar oude Win7 op mijn C:/ staan van 80gb partitie en die heb ik amper voorbij de 50gb gehad terwijl ik een hoop troep en programma's erop heb staan. Het ligt er ook aan welke versie van Windows 7 je hebt. Ultimate zal wel degelijk meer ruimte innemen dan bijvoorbeeld Enterprise. Ikzelf heb W7Ultimate, met drivers en dergelijke op mijn SSD, en daar gebruik ik nu 67,5GB voor. Reageren
Rutger. Geplaatst: 11 september 2012 Rapport Geplaatst: 11 september 2012 Ik vind het knap dat je 'm zo ontzettend snel vol krijgt. Zelf heb ik een 64GB SSD waarvan een deel door het OS wordt ingenomen en een deel door drivers + Firefox. Nu heb ik 36,5GB aan data erop staan, zorg ervoor dat je je downloads allemaal naar je hardeschijf doet, bijvoorbeeld "D:\Downloads\" deze dingen zijn vrij makkelijk in elke webbrowser in te stellen en besparen je veel ruimte. Vergeet ook niet de installers te verwijderen uit de download map. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.