GolfG60 Geplaatst: 9 augustus 2012 Rapport Geplaatst: 9 augustus 2012 laat eigelijks ook maar Ik haal gewoon de CM 690 II kast en ik vul hem gewoon als ik genoeg geld heb voor een onderdeel. Wat is dit nou voor een logica? Je gaat een kast kopen, je gaat er naar staren totdat je een(?) onderdeel kan kopen en plaats dat erin, en zo blijf je dat doen tot ie af is? Veel plezier, je plezier is zo voorbij Niet te vergeten dat je ene onderdeel misschien tegen die tijd verouderd is en als je had gespaard betere spullen kon kopen. Je kan beter zorgen dat je het geld hebt en dan pas een topic aanmaakt, het is goed dat je informatie inzamelt en ideeën. Maar hier krioelt het van topics waar mensen een aanvraag doen voor een setup voor hun bedrag, enkel 3 van de 10* worden daadwerkelijk gekocht omdat mensen op de zaken vooruit lopen of hem pas over 6 maanden kopen. Zodra net alles veroudert is, en er weer een (recentere) setup wordt gevraagd of dat ze klagen dat hun 'nieuwe' pc al veroudert is omdat er net 1 week geleden nieuw spul is gekomen. Mensen sloven zich uit om andere te helpen en 7 van de 10* keer is het verspilde tijd, juist omdat andere op hun zaken vooruit lopen. Ik heb ook wel eens mensen geholpen door een setup te maken maar dat doe ik ook niet meer, de meeste setups werden niet eens gekocht. Daarnaast, ben je nu jezelf lekker aan het maken, omdat je wss blij bent dat je een nieuwe pc krijgt/koopt, terwijl het niet doorgaat of veel langer duurt en dus ook jezelf ermee hebt. *Bij wijze van Het is niet persoonlijk gericht of kwaad bedoeld hoor
TheDude2.0 Geplaatst: 9 augustus 2012 Auteur Rapport Geplaatst: 9 augustus 2012 Golf. Het heeft geen haast bij mij. Ik koop gewoon eerst een kast en vul dan rustig de hele kast op. De videokaart en wat anderen dingen van m,n oude PC zet ik er tijdelijk in om toch al een beetje te kunnen gamen. Ik heb geen haast ; ) Gewoon lekker rustig. En als je bijvoorbeeld nu een hele PC koopt. Is hij net zo snel verouderd.
Zombiespeed Geplaatst: 10 augustus 2012 Rapport Geplaatst: 10 augustus 2012 Golf. Het heeft geen haast bij mij. Ik koop gewoon eerst een kast en vul dan rustig de hele kast op. De videokaart en wat anderen dingen van m,n oude PC zet ik er tijdelijk in om toch al een beetje te kunnen gamen. Ik heb geen haast ; ) Gewoon lekker rustig. En als je bijvoorbeeld nu een hele PC koopt. Is hij net zo snel verouderd. Als je nu bijvoorbeeld een processor gaat kopen, is er over een jaar wanneer je weer iets koopt alweer een nieuwe. Je kan beter gewoon sparen en daarna volledige PC kopen.
TheDude2.0 Geplaatst: 10 augustus 2012 Auteur Rapport Geplaatst: 10 augustus 2012 Zombie. Het maakt geen bal uit vind ik. Koop je nu een PC is ie over een paar jaar ook al outdated. Koop ik telkens een onderdeel zijn ze toch juist beter?
TheDude2.0 Geplaatst: 10 augustus 2012 Auteur Rapport Geplaatst: 10 augustus 2012 (bewerkt) Hey allemaal. Ik ben op zoek naar een stoere case/kast maar ik kan niks vinden. Kan iemand meschien helpen? Hij moet deze dingen hebben: Er stoer uitzien. Goede airflow hebben. Led lichtjes bij de voorkant Een goede niet te dure prijs. Veel ruimte. Als iemand kan helpen bedankt ; ) Maakt niet uit wat voor merk kast. Ik wil dus niet een standaard kast maar gewoon echt een stoere kast. >>> Door Megadreams: Dit kan perfect in de eerder geopende aanvraag voor een nieuwe PC, zodoende heb ik deze dan ook samengevoegd.<<< Ok is goed Bewerkt: 10 augustus 2012 door TheDude2.0
Megadreams Geplaatst: 10 augustus 2012 Rapport Geplaatst: 10 augustus 2012 Het allemaal samen kopen is altijd beter dan om de zoveel maanden een nieuw onderdeel aan te kopen. De onderdelen die je al hebt verouderen, dat doen ze natuurlijk ook met een volledige PC maar dan zijn alle onderdelen telkens even oud. Wat als je over een jaar een gloednieuwe processor koopt maar je videokaart al aan het verouderen is? Dan moet je toch na een tijdje deze videokaart vervangen en dat zal uiteindelijk allemaal resulteren in een hogere kost.
TheDude2.0 Geplaatst: 10 augustus 2012 Auteur Rapport Geplaatst: 10 augustus 2012 videokaart en processor koop ik op het laatst.
Woody268 Geplaatst: 10 augustus 2012 Rapport Geplaatst: 10 augustus 2012 (bewerkt) Zombie. Het maakt geen bal uit vind ik. Koop je nu een PC is ie over een paar jaar ook al outdated. Koop ik telkens een onderdeel zijn ze toch juist beter? Daar ben je niets mee want als je CPU al echt outdated is in het een bottleneck met je GPU. Gewoon het feit dat je al je oude onderdelen in je nieuwe kast wilt zetten en op het gemak alles upgraden is al fout. Aangezien alle onderdelen eigenlijk samenhangen met elkaar. Kijk, als je een nieuw moederbord wilt kopen moet je een nieuwe CPU kopen omdat je ouder van een ander socket is en wellicht ook een nieuw setje ram geheugen als je vorige set te weinig of een van een andere type is (DDR, DDR2 of DDR3) is. Wanneer je een nieuwe GPU wil kopen is de kans groot dat de CPU outdated is en dit een bottleneck is en omdat je een nieuwe GPU koopt moet je waarschijnlijk ook een nieuwe PSU kopen omdat de oude niet genoeg vermogen heeft om het huidige samenstelling te voeden. Zo die je dat alles wel een beetje aan elkaar vast hangt en je beter een nieuwe PC in 1x koopt.Ja, het is zo dat na enkele jaren je PC outdated is maar dat is de computer-wereld gewoon en daar is niet meer aan te veranderen 'so just deal with it'. Edit: trouwens wie zegt dat je moederbord van je oude pc in je nieuwe kast past? Bewerkt: 10 augustus 2012 door Woody268
Megadreams Geplaatst: 10 augustus 2012 Rapport Geplaatst: 10 augustus 2012 En wat met je moederbord, HDD, RAM enzoverder? Zal je deze ook op het laatst kopen? Het blijft jou keuze maar wij raden je dit ten zeerste af.
TheDude2.0 Geplaatst: 10 augustus 2012 Auteur Rapport Geplaatst: 10 augustus 2012 Het komt allemaal goed ; ) Geloof me maar gewoon Kunnen jullie wel helpen met de kast dan?
GolfG60 Geplaatst: 10 augustus 2012 Rapport Geplaatst: 10 augustus 2012 Geef eerst sowieso een budget, met 'niet te dure' komen we nergens, terwijl iemand 50 voor een kast genoeg vindt, kopen andere een kast van 400 euro.
TheDude2.0 Geplaatst: 10 augustus 2012 Auteur Rapport Geplaatst: 10 augustus 2012 Topic kan dicht. Ik neem de kast van woody maar dan in het zwart. En alle hardware van woody doe ik er ook in.
Megadreams Geplaatst: 10 augustus 2012 Rapport Geplaatst: 10 augustus 2012 Op verzoek van de topicstarter sluit ik dit topic. Indien om een duidelijke reden dit topic weer open moet weten jullie mijn postvakje wel te vinden. Anders doet de postduif dit wel. Locked#
Recommended Posts